Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schermer
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 06-09 20:53
Vraagje als Apple-leek O-)

Is een MacBook 13" 2.4GHz (mid 2010, MC516) nog geschikt voor dagelijks gebruik met Yosemite/El Capitan? Het gebruikt betreft voornamelijk internet/itunes/office taken.

pricewatch: Apple MacBook 13" 2.4GHz (mid 2010)

Ik heb geen idee over het geheugengebruik van Mac Os, maar is 2GB genoeg voor bovenstaande taken of 4GB toch wel aan te bevelen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blupmans
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-09 22:44
Ja hoor, die macbook is nog prima te gebruiken onder El Capitan voor de taken die je opnoemt. 4GB kan echter inderdaad geen kwaad, en een SSD is eigenlijk ook wel een must. Beide onderdelen zijn zelf heel eenvoudig te upgraden en kosten ook niet veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 17:59
Mijn macair c2d 1.4 draait het ook met 2 gb geheugen. Gaat " prima"

SSD erin is wel een meerwaarde, zou ik mee beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob558
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-09 16:31
Gaat helemaal prima. Gebruik die macbook ook. Ik heb wel het RAM geupgrade naar 16 GB, maar 4 zou ik als voldoende zien. 2Gb lijkt me aan de lage kant. Een SSD inbouwen is overigens wel een must! Tot een paar maanden geleden werkte ik nog op de originele 5400rpm hdd, dat was echt drie keer niks. Zo traag als de macbook toen werkte.. Met een SSD vliegt hij weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Joh, hier een 2008 model MacBook (Unibody, 2,4GHz, 8GB RAM en een SSD-tje) met Yosemite. Ding gaat prima mee met dagelijkse taken. Ik render er zelfs filmpjes mee met Adobe Premiere. Uiteraard duurt dit wat langer dan met nieuwe modellen maar het is prima te doen.

Enige nadeel aan mijn MacBook is dat de 2e accu aan merkbaar minder is dan in het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonYunus
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09 19:55
Ik heb zelf de bovengenoemde MacBook vanwege mijn (middelbare) school die dat verplichtte. Tijdens de jaren dat ik 'm nu zelf gebruik ben ik er achtergekomen dat 2GB RAM in die macjes echt niet genoeg is. Mijn klasgenoten staan versteld hoe snel de mijne is met 8GB RAM, echter moet 4GB ook zat zijn.
Verder is de MacBook prima te gebruiken voor alledaagse taken, maar verwacht niet dat grafische zwaardere taken soepeltjes lopen.

Ik raad je overigens wel aan El Capitan te gebruiken i.p.v. Yosemite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EL_Toro_Loco
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07-04-2021
Lijkt me geen probleem, jouw laptop lijkt me nog snel genoeg.

Ik heb zelf ook nog een Mac Book Pro 2,26 uit 2009 draaien. Wel direct voorzien van 8 gb intern en recent voorzien van een SSD. Draait als zonnetje El Capitan.Lijkt net zo snel als mijn Mac Book pro 15" retina. (bij zware rekentaken is dit uiteraard niet zo, maar voor dagelijks gebruik geen verschil eigenlijk).
pricewatch: Apple MacBook Pro 13": 2.26GHz (mid 2009)

[ Voor 16% gewijzigd door EL_Toro_Loco op 07-11-2015 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 09:44
schermer schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 09:15:
Vraagje als Apple-leek O-)

Is een MacBook 13" 2.4GHz (mid 2010, MC516) nog geschikt voor dagelijks gebruik met Yosemite/El Capitan? Het gebruikt betreft voornamelijk internet/itunes/office taken.

pricewatch: Apple MacBook 13" 2.4GHz (mid 2010)

Ik heb geen idee over het geheugengebruik van Mac Os, maar is 2GB genoeg voor bovenstaande taken of 4GB toch wel aan te bevelen?

Alvast bedankt.
hier thuis wordt een zelfde macbook nog gebruikt voor van alles en nog wat. In de loop der tijd hebben we wel het geheugen voorzien van een upgrade (naar 8gb) en draait nog meer dan prima. Enige wat we nog zouden kunnen aanpassen is het gebruik vana een ssd en dan kan de macbook weer een aantal jaartjes mee...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schermer
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 06-09 20:53
Bedankt voor de reacties! Macbook is binnen en werkt inderdaad prima met El Capitan. SSD/Geheugen uitbereiding komt misschien nog wel in de toekomst, eerst even wennen aan MacOS :+.
Pagina: 1