Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Internet in chalet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen!

Sinds kort hebben ik en mijn vriend een chalet gekocht.
Nu hebben wij wat problemen met de internet verbinding en aangezien ik hier niet zoveel verstand van heb (zeg maar bijna niks :? ) hoop ik dat jullie mij hierbij kunnen helpen.

We hebben van de campingbaas een kastje van Corinex gekregen om te kunnen internetten en tv kijken.
Wat ik heb begrepen komt de internetverbinding tot stand via de coax kabel.
Nu is het probleem dat wij maar met 1 apparaat tegelijk kunnen internetten.
Wij kunnen daardoor dus niet allebei op wifi met onze telefoon, laat staan een laptop op wifi naast onze telefoons.
Nu heb ik ergens gevonden dat zo'n kastje maar 1 ip adres kan uitzenden.
Als oplossing werd gegeven om een router aan te sluiten. Dit heb ik gedaan maar ik krijg helaas op de inlogpagina van de wifi de foutmelding dat er teveel verbindingen zijn.

Weet iemand hier een oplossing voor?

Alvast heel erg bedankt!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-11 23:17
En nu mogen wij raden om welk Corinex kastje en router het gaat?

Verwijderd

Die router moet aan MAC cloning doen. Dit is een bekend "probleem" wat ook bekend was in de "oude tijd" met kabelinternet. Daar mocht toen ook maar één PC aan de modem hangen. De router "kloonde" de MAC adres van de PC, zodat de kabelboer dacht dat er maar één PC was. en deze router deelde dan vrolijk tot 255 adressen uit aan als je PC's of wat dan ook.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een corinex CXWC-HD200-WNe en de router is een cisco EPC3925.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je snelle reactie haik01!
Ik moet eerlijk bekennen dat dit een beetje als abracadabra klinkt voor mij.
Maar als ik het goed begrijp heb ik waarschijnlijk niet een geschikte router hiervoor?

• pacificocean
Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2015 @ 23:10:
Het gaat om een corinex CXWC-HD200-WNe en de router is een cisco EPC3925.
De cisco is zo te zien een oude ziggo upc docsis modem/router. Dat gaat niet werken. Je hebt een kale router. Dus zonder modem functie.

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-11 15:33
Melanie: betreft het het apparaat wat rechtstreeks in het stopcontact gaat en 2 knopjes op de voorkant heeft?

edit: je had al eerder een apparaat aangesloten (de cisco) dus er zit een netwerkpoort op...

Wat je kunt proberen: koop morgen een TPlink of cisco router bij een lokale computershop ( rond de €30) en prik die in de netwerkpoort, als het goed is heb je dan internet via die nieuwe router en dien je alle mobiele devices aan te melden op die nieuwe router, dus niet meer via het verkregen kastje.

nog een tip: voordat je een nieuwe router koopt: de stroom van het verkregen kastje halen en een tijdje zo laten en wanneer je je nieuwe router hebt gekocht, het kastje weer in de stroom prikken.

[ Voor 73% gewijzigd door shure-fan op 06-11-2015 00:15 ]

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-11 15:40
Zoals hierboven al werd aangegeven, wireless router halen van bijvoorbeeld TPlink, Netgear, Sitecom of welk merk dan ook. Deze aansluiten op de Corinex.

Je router ontvangt een IP adres via die Gateway (corinex) en deelt via DHCP adressen uit aan je telefoons en evt. andere apparaten.

De Cisco die je zelf hebt geprobeerd aan te sluiten is een Modem voor kabelinternet, deze wordt aangesloten op COAX. Je moet echter nu even geen rekening houden met het COAX verhaal (daarvoor heb je al de Corinex). Je nieuwe router wordt aangesloten via een netwerkkabel (UTP)

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:53

BLACKfm

O_o

pacificocean schreef op donderdag 05 november 2015 @ 23:52:
[...]

De cisco is zo te zien een oude ziggo upc docsis modem/router. Dat gaat niet werken. Je hebt een kale router. Dus zonder modem functie.
Dat zal vast prima werken, gewoon gebruiken als switch door de internet kabel van de modem (corinex) in 1 van de 4 gele poorten te prikken van de cisco.

Althans, zo werkt het bij mij altijd prima :).

[ Voor 8% gewijzigd door BLACKfm op 06-11-2015 12:26 ]

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-11 10:54
Wordt er gebruik gemaakt van een ticket systeem? oftewel moet je inloggen middels een gebruikersnaam en wachtwoord? zo ja dan zit er waarschijnlijk een systeem waarbij je maar met 1 device per gebruikersnaam op het internet mag.

Die corinex is puur een omvormer van Coax naar UTP.
Aan de voorkant van de camping zit een master unit, deze zet het netwerk signaal om naar Coax en in het chalet heb je een slave die de coax weer omzet naar UTP.

• pacificocean
BLACKfm schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 12:25:
[...]

Dat zal vast prima werken, gewoon gebruiken als switch door de internet kabel van de modem (corinex) in 1 van de 4 gele poorten te prikken van de cisco.

Daar ben ik deze situatie niet zo zeker van, omdat je echt de router functie nodig hebt in dit geval en dus een wan poort.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-11 15:40
Die corinex is alleen een gateway volgens mij. Je moet dan inderdaad wel een router hebben met wan poort.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle hulp iedereen!
Ik ben ondertussen al druk bezig geweest met een andere router uitkiezen.
Er wordt hier wel gebruik gemaakt van het ticket systeem zoals iemand hier het noemde.
Ik moet eerst inloggen op een Internet pagina wil ik verbinding krijgen.
Heeft het dan wel zin een router te halen of gaat het dan sowieso niet werken?

• SMSfreakie
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 21:57:
Bedankt voor alle hulp iedereen!
Ik ben ondertussen al druk bezig geweest met een andere router uitkiezen.
Er wordt hier wel gebruik gemaakt van het ticket systeem zoals iemand hier het noemde.
Ik moet eerst inloggen op een Internet pagina wil ik verbinding krijgen.
Heeft het dan wel zin een router te halen of gaat het dan sowieso niet werken?
ik doe op vakantie het altijd zo.. ook ticket systeem en max 1 device :/
alleen moet ik het met WiFi doen.. dus de aanvoer is afwijkend maar verder in principe gelijk..

TPlink router met DD-WRT als "Client" laten linken met het WiFi netwerk van de camping.. vanaf die TPlink over UTP naar een Linksys E2000 router..

de TPlink is verder compleet transparant ingericht (enige wat zou kunnen is mac / IP mismatch als je gaat zoeken.. )

de Linksys handelt verder het DHCP deel en verdere routing taken af.. ( helaas wel NAT achter NAT maar goed voor de meeste dingen wil dat prima.. )

enige wat ik wel standaard doe is een "cronjob" op de Linksys router om de verbinding open te houden.. gezien je uitgelogd wordt als er 5 min geen data uitgewisseld is. :(

404 Signature not found

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:20
Op de camping met ticketsysteem doe ik aanmelden via laptop.deze deels het internet.dat gaat naat de wan van de router.die deelt het internet uit aan de telefoons.daardoor scheelt het mij per vakantie 120 euries aan internetkosten voor de kids.

Verwijderd

Topicstarter
Oké, ik heb een nieuwe sitecom router gekocht.
De netwerkkabel heb ik bij de corinex in de netwerkpoort gedaan en bij de sitecom in de WAN poort (daarvoor alle stroom eraf gehaald)
Nu krijg ik wel een wifi tekentje als ik op de sitecom inlog maar het Internet werkt nog steeds niet..
Wat doe ik fout? 7(8)7 :?

Verwijderd

Eerst met een laptop rechtstreeks met een kabel op de stiecom router. Zet ook de Wifi UIT op de laptop.

ga dan naar de overzichtspagina bij de sitecom en kijk wat voor adres je hebt op de WAN poort. Kijk dan of je kan internetten via de aangesloten UTP kabel.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de laptop aangesloten op de Internetkabel en u krijg ik de melding "de verbinding tussen uw toegamgspunt, router of kabelmodem en Internet is defect" :?

• SMSfreakie
  • Niet online
kan je eens fotos maken van wat je nou hebt.. en hoe het aangesloten zou moeten zijn? (volgens de camping baas)

ik heb t idee dat we ergens iets over het hoofd zien..

404 Signature not found

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de camping de corinex heeft aangesloten: Afbeeldingslocatie: http://www.mupload.nl/img/rzprgxozpg4.jpg
Ik heb de Internetkabel in de ethernet poort gedaan.

Afbeeldingslocatie: http://www.mupload.nl/img/sz9ubq1igwd.jpg
De router, de kabel die van de ethernet poort komt zit in de WAN. De kabel naar de laptop in de LAN.

Verwijderd

De "open einde" van de licht grijze UTP gaat dus in de gele UTP stekker op de Corinex? En als dat zo is, wat zie je op de informatie pagina van de router?

Verwijderd

Topicstarter
Ja klopt die gaat in de gele stekker!
Wat bedoel je precies met informatiepagina van de router?

• pacificocean
Verwijderd schreef op zondag 08 november 2015 @ 19:23:
Ja klopt die gaat in de gele stekker!
Wat bedoel je precies met informatiepagina van de router?
Volgens mij is dat
Http://sitecom.router

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:48
Wat voor Sitecom heb je trouwens gekocht? Hij ziet er zo old fashioned uit

• SMSfreakie
  • Niet online
k vind dat hele corinex ding maar een vaag apparaat.. :/

maar zonder de router.. steek je de kabel in de gele poort van de corinex en dan krijg je de inlog pagina van de camping boer?

404 Signature not found

Verwijderd

Als er inderdaad gebruik gemaakt wordt van een inlogpagina dan zal alleen de router aansluiten niet gaan werken (zoals bv. NL_Scratch / SMSfreakie al aangaven), met zo'n pagina kan de router niet overweg. Verder, voor de huidige modellen routers van Sitecom kan vrijwel altijd ingelogd worden op http://sitecom.router of http://192.168.0.1. Het juiste adres en de inloggegevens staan (bij de huidige modellen) op de meegeleverde flyer en op een sticker op de router. De apparaten die op de bovenstaande foto's staan herken ik overigens niet als een huidig model, welk model staat op de sticker (modelnummer begint met WL- of WLR-)?

Vriendelijke groet,
Maarten
Sitecom Webcare

• ammak
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 23-11-2024
Wat wel werkt is een ouwe laptop. Daar log je mee in op 172.16.0.1:8000 = inlogsite.
Vervolgens deel je je internetverbinding in je windows bij netwerken. Daarna een hotspot erachter en klaar is Kees. Het gaat alleen iets ten koste van je snelheid. Ik ken die kasjes en ik ben bang dat ik ook weet over welke camping het gaat. Ze zenden WIFI uit (heten ook WIFI). 8)7
Maar lees ook even de gebruikersbepalingen van de camping na. Volgens mij mag je ook maar 1 PC tegelijk gebruiken. Dit hebben ze gedaan om dubbele DHCP servers te voorkomen, want dan ligt de hele internet op de camping plat. Begint de naam van de Camping niet met een S HI 8)7

• ammak
Eigenlijk moet je de inlogpagina username en pass in je router hebben. Ik ben bang dat, dat soort routers niet bestaan HI

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:52
Er is een reden voor de rode kleur van datum en tijd bij de posts boven jou...

• ammak
Ja en Ik zit nu met hetzelfde probleem. Dus ben ik benieuwd hoe dat ding aan wat voor router te kunnen koppelen. Inmiddels heb een toestemming van mijn camping om er een router aan te mogen hangen.
Voor mij is het dus actueel wat voor router dit wel en welke dit niet aan kan. Ik heb geen zin om alle routers in Nederland op te kopen en het vervolgens uit te proberen. Als ik de goeie heb kom ik er wel uit.
Dus wat voor de een verleden tijd kan zijn is voor mij nu actueel. HI 8)7

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:52
Het leek er anders op dat je probeerde de vraag van de TS te beantwoorden, maar goed...

Om op jouw vraag in te gaan (met het risico dat dit topic gesloten wordt omdat je daarvoor gewoon een nieuw topic mag/moet starten):

Er zijn inderdaad niet veel routers waar het mee kan. Een paar zoektips:
- Zoek op GoT naar topics die jouw vraag al (uitgebreid) behandelen
- Google op Travel router: er zijn routers die kunnen wat jij wil, maar er hangt een behoorlijk prijskaartje aan
- Google op DD-WRT en/of OpenWRT. Deze gratis software kun je op hiervoor geschikte routers flashen en daarmee de instellingsmogelijkheden enorm uitbreiden. Hiermee kun je vervolgens ook wat jij wil. Dit is de goedkoopste oplossing, maar vergt veel leeswerk en het flashen is niet geheel zonder risico. Meer hierover in de genoemde bestaande topics op dit forum.

• Nox
  • Laatst online: 15:34

Nox

Noxiuz

BLACKfm schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 12:25:
[...]

Ja maar het ding heeft de coax als wan poort. Anders ga je proberen een public IP per apparaat te krijgen en dat geeft problemen.

Je moet een draadloze router hebben - zonder mac cloning. Laat Sitecoms echt staan, deze geven op de wan poort vaak meerdere mac adressen uit.

Een tplink wr841 gaat het hoogstwaarschijnlijk doen voor nog geen 2 tientjes. Have fun.

[ Voor 7% gewijzigd door Nox op 09-08-2016 23:23 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Pagina: 1