Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Wat ga je met je laptop doen?
Office, vaak grote word en excel bestanden.
Licht grafisch werk zoals indesign photoshop en illustrator
Wat is je budget?
800 euro maximaal bij aanschaf. Verdere uitbreiding neem ik niet mee.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
JA. Wekelijks meerdere uren in de trein en op locatie bij meerdere werkgevers.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Voorkeur:
-13.3", thuis sluit ik het aan op een full hd of 4k scherm. 15,6" kan, maar alleen als het niet anders kan
-SSD! Veel bestanden kan ik opslaan in de cloud en/of externe HD / PC
-uitbreidbaar ram geheugen.
Beste Tweakers,
Ik ben al een aantal weken op zoek naar een laptop voor mijn vriendin haar werk. Ze reist veel tussen meerdere werkgevers (2/3u per dag in trein) en heeft een vlotte responsieve laptop nodig voor het schrijven van protocollen, richtlijnen en dergelijke. Vaak erg grote Word bestanden met grafische toevoegingen. Daarnaast als hobby wat licht photoshop, indesign en illustrator gebruik, met wellicht een filmpje of serie hier en daar.
Een absolute prioriteit is een SSD, liever al zonder van te voren te moeten sleutelen. Ik heb een aantal modellen uitgezocht welke aan de meeste eisen voldoen. Echter komen ze allemaal met 4gb RAM, wat naar mijn mening echt niet meer kan anno 2015>.
Ik ben bekend met PC hardware vervangen, niet zozeer laptop hardware. Kan ik deze modellen in de toekomst upgraden naar 8gb ram en/of grotere SSD?
Het liefste schaffen we de HP aan ivbm processor en uiterlijk, maar de komende 4 jaar doen met 4gb gaat het gewoon echt niet worden. Graag jullie gedachten en/of suggesties!
600€ Acer Aspire v3 371 345s
pricewatch: Acer Aspire V3-371-345S
+ SSD
+ Full HD
+ 13.3"
+ prijs
- i3 haswel (toekomstgericht ga ik toch liever voor de nieuwere chips ivbm zuinigheid en features)
- 4gb ram
700€ Asus r301LA
pricewatch: Asus R301LA R301LA-R4144T
+ SSD
+ Full HD
+ 13.3"
+/- i5 broadwell
- Uiterlijk
- 4gb ram
800€ HP Envy 13-d010nd
pricewatch: HP Envy 13-d010nd
+SSD
+Full HD
+13.3"
++ i5 Skylake
++ Uiterlijk
Wat ga je met je laptop doen?
Office, vaak grote word en excel bestanden.
Licht grafisch werk zoals indesign photoshop en illustrator
Wat is je budget?
800 euro maximaal bij aanschaf. Verdere uitbreiding neem ik niet mee.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
JA. Wekelijks meerdere uren in de trein en op locatie bij meerdere werkgevers.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Voorkeur:
-13.3", thuis sluit ik het aan op een full hd of 4k scherm. 15,6" kan, maar alleen als het niet anders kan
-SSD! Veel bestanden kan ik opslaan in de cloud en/of externe HD / PC
-uitbreidbaar ram geheugen.
Beste Tweakers,
Ik ben al een aantal weken op zoek naar een laptop voor mijn vriendin haar werk. Ze reist veel tussen meerdere werkgevers (2/3u per dag in trein) en heeft een vlotte responsieve laptop nodig voor het schrijven van protocollen, richtlijnen en dergelijke. Vaak erg grote Word bestanden met grafische toevoegingen. Daarnaast als hobby wat licht photoshop, indesign en illustrator gebruik, met wellicht een filmpje of serie hier en daar.
Een absolute prioriteit is een SSD, liever al zonder van te voren te moeten sleutelen. Ik heb een aantal modellen uitgezocht welke aan de meeste eisen voldoen. Echter komen ze allemaal met 4gb RAM, wat naar mijn mening echt niet meer kan anno 2015>.
Ik ben bekend met PC hardware vervangen, niet zozeer laptop hardware. Kan ik deze modellen in de toekomst upgraden naar 8gb ram en/of grotere SSD?
Het liefste schaffen we de HP aan ivbm processor en uiterlijk, maar de komende 4 jaar doen met 4gb gaat het gewoon echt niet worden. Graag jullie gedachten en/of suggesties!
600€ Acer Aspire v3 371 345s
pricewatch: Acer Aspire V3-371-345S
+ SSD
+ Full HD
+ 13.3"
+ prijs
- i3 haswel (toekomstgericht ga ik toch liever voor de nieuwere chips ivbm zuinigheid en features)
- 4gb ram
700€ Asus r301LA
pricewatch: Asus R301LA R301LA-R4144T
+ SSD
+ Full HD
+ 13.3"
+/- i5 broadwell
- Uiterlijk
- 4gb ram
800€ HP Envy 13-d010nd
pricewatch: HP Envy 13-d010nd
+SSD