Ik ben een klant bij Vodafone Thuis. Van Vodafone heb ik een modemrouter gekregen, maar hierop ben ik zelf geen admin. Vodafone is de admin en heeft daarmee toegang tot een apparaat binnen mijn thuisnetwerk. Dat mijn provider mijn externe internetverkeer kan zien is begrijpelijk, maar in mijn thuisnetwerk hebben ze niets te zoeken. Ik vind het vreemd dat dit zomaar geaccepteerd lijkt te worden. Natuurlijk, zullen de providers nu nog niet mee kijken...maar toch, wat vinden jullie?
Ik zou natuurlijk een eigen router achter de modemrouter kunnen hangen, maar dat levert in het IPv4 tijdperkt allerlei problemen met zich met name verbindingsproblemen ten gevolgen van dubbel NAT en problemen van het linken van een DNS aan het externe IP (router functionaliteit). Vroeger was IP-Passthrough hiervoor de oplossing, maar deze vrijheid is ons ook inmiddels ontnomen. Graag hoor ik of er nog meer zijn die hier tegenaan lopen en of er ontwikkelingen zijn op dit gebied.
Ik zou natuurlijk een eigen router achter de modemrouter kunnen hangen, maar dat levert in het IPv4 tijdperkt allerlei problemen met zich met name verbindingsproblemen ten gevolgen van dubbel NAT en problemen van het linken van een DNS aan het externe IP (router functionaliteit). Vroeger was IP-Passthrough hiervoor de oplossing, maar deze vrijheid is ons ook inmiddels ontnomen. Graag hoor ik of er nog meer zijn die hier tegenaan lopen en of er ontwikkelingen zijn op dit gebied.