Welke videokaart voor nieuwe desktop?

Pagina: 1
Acties:

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Topicstarter
Ik zoek een nieuwe videokaart. Eisen zijn dat ik er 2 monitoren op aan wil sluiten (DVI of HDMI, monitoren heb ik en voldoen nog steeds voor mijn gebruik). Omdat het huidige systeem wel een keer aan pensioen mag gaan denken vervang ik het geheel. Tot op heden heb ik onderstaande configuratie bij elkaar geklikt. Een paar HDD's gaan nog over van het huidige systeem.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-4170 Boxed€ 114,75€ 114,75
1ASRock B85M Pro4€ 61,95€ 61,95
1Antec ISK600M€ 59,75€ 59,75
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 40,95€ 40,95
1LG GTB0N Zwart€ 17,50€ 17,50
1Cooler Master GM G450M€ 51,95€ 51,95
1Crucial BX100 250GB€ 80,95€ 80,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 427,80

Systeem gaat gebruikt worden voor desktopachtige zaken. Gamen doe ik niet, video's kijken wel. Maar daarvoor geldt dat het geen 4K hoeft te regelen of zo. Dus niet al te ingewikkeld, wel een beetje stil of passief gekoeld. De lijst met mogelijkheden via de PW is zo lang en zegt mij tegenwoordig zo weinig dat ik het even niet meer zie. Ik hoop dus op wat advies of kanshebbers.

Budget is niet echt een issue.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:29

br00ky

Moderator Harde Waren
Voor jouw gebruik, geen. Zonder dollen, je noemt geen enkele taak waar een dedicated GPU nodig is :).

Dat gezegd hebbende, kan je gelijk je voeding verder naar beneden brengen met een 300Watter, zoals de pricewatch: be quiet! Pure Power L8 300W. En waarom heb je gekozen voor een i3? Voor wat office en video's afspelen is een pentium (of zelfs celeron!) al prima.

[ Voor 63% gewijzigd door br00ky op 05-11-2015 20:13 ]

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Topicstarter
Maar op het mobo kan ik geen twee monitoren aansluiten toch. :)

Edit: ow wel dus. :X * Bastien is niet meer heel scherp.

[ Voor 35% gewijzigd door Bastien op 05-11-2015 20:15 ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

br00ky heeft gelijk. Je kunt gebruik maken van de aanwezige iGP en de aansluitingen die al aanwezig zijn op het moederbord?

HDMI
DVI
VGA

Intel HD 4400: Aantal ondersteunde beeldschermen: 3

[ Voor 22% gewijzigd door hardware-lover op 05-11-2015 20:16 ]

Testing, one, two ...

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:29

br00ky

Moderator Harde Waren
Inderdaad, ik zie een HDMI, VGA en DVI. Geen probleem dus. Sterker, het moederbord ondersteund zelfs triple monitor setups.

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Topicstarter
br00ky schreef op donderdag 05 november 2015 @ 20:18:
Inderdaad, ik zie een HDMI, VGA en DVI. Geen probleem dus. Sterker, het moederbord ondersteund zelfs triple monitor setups.
Echt compleet overheen gelezen zoals gezegd. En je hebt wel gelijk dat een i3 misschien wel te zwaar is voor mijn systeem en zonder videokaart kan inderdaad de voeding omlaag. Ik ga weer even verder met puzzelen. Dank :)

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Bastien schreef op donderdag 05 november 2015 @ 20:14:
Maar op het mobo kan ik geen twee monitoren aansluiten toch. :)

Edit: ow wel dus. :X * Bastien is niet meer heel scherp.
Het wordt pas complexer als je er drie op je moederbord aan wilt sluiten, maar ook dat kan zeker zonder extra GPU. VGA kan natuurlijk wel, maar je ziet daar een duidelijk kwaliteitverlies vergeleken met DP/DVI/HDMI, en met 3 schermen moet je rekening houden met de resoluties van die schermen. Weet het niet meer zeker, maar ik meen dat 1440p dan niet meer kan? Als je een moederbord pakt met drie digitale uitgangen dan hou je de optie open om drie schermen (1080p/1200p sowieso) aan te sturen in volle kwaliteit. Je moet dan tevens bij je i3 blijven, en niet terugstappen.

Dan krijg je bijv
pricewatch: Asus B85M-E

Als je weet dat je het bij 2 schermen houdt is die B85M Pro4 een prima keus.

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Topicstarter
Twee schermen is genoeg, tv hing er bij mijn huidige ook nog aan maar dat is via een raspberry pi ding tegenwoordig.

Heb de proc aangepast, geen videokaart meer en de voeding toch hetzelfde gelaten. Komen in totaal 5 of 6 SATA gevallen in en dan is stom gepruts met verloopkabeltjes zo niet nodig.

Dank voor jullie adviezen. :)

Pagina: 1