[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]
Wel krijg je volgens mij een 'bewijs' mee bij het aanvragen waar op staat voor welke categorieën het nieuwe rijbewijs geldig is? En het is wel altijd een goed idee om te vragen bij de gemeente of het daar al bekend is dat je geslaagd bent voor een nieuwe categorie.
Heb je dat laatste gedaan? En hoe lang zat er tussen het slagen en het aanvragen van het nieuwe rijbewijs?
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
De vorige keer dat ik m'n rijbewijs ging verlengen vroegen ze actief of er een categorie bijgekomen was. Blijkbaar is daar enige input van de aanvrager voor nodig. Wellicht kijken ze anders te gemakkelijk over een vinkje ergens helemaal ver weg in de software heen of weetikveelwat..Rhannie schreef op donderdag 05 november 2015 @ 19:45:
Van de rijschool had ik begrepen dat ik alleen mijn rijbewijs hoef te verlengen.
Op de website van de overheid (klik) staat dat je bij het bijschrijven van een categorie een nieuw rijbewijs aan moet vragen, maar dat heb ik al gedaan.
Ik word er in ieder geval niet wijzer van. Zie ik hier iets over het hoofd of is er gewoon iets mis gegaan met het aanvragen van de verlenging?
Vroegah kreeg je van de examinator een bewijsje dat je bent geslaagd, maar dat werkt tegenwoordig anders? Je moet blijkbaar in ieder geval zelf even melden dat je komt verlengen omdat je een rijbewijs erbij gehaald hebt.Osiris schreef op donderdag 05 november 2015 @ 19:52:
[...]
De vorige keer dat ik m'n rijbewijs ging verlengen vroegen ze actief of er een categorie bijgekomen was. Blijkbaar is daar enige input van de aanvrager voor nodig. Wellicht kijken ze anders te gemakkelijk over een vinkje ergens helemaal ver weg in de software heen of weetikveelwat..
Het is daar allemaal zo gestroomlijnd dat je niks hoeft te zeggen en binnen een minuut weer buiten staat.
Tussen het slagen en het aanvragen van het rijbewijs hebben zo'n 45 dagen gezeten.
Ik denk dat het 't verstandigst is om even een nieuwe afspraak te maken bij het gemeentehuis als ik het zo hoor.
[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]
Dat is een handige website.pagani schreef op donderdag 05 november 2015 @ 20:09:
Staat op Mijn CBR als je inlogt wel dat je geslaagd bent? Anders ligt de fout daar.
Er zal niet staan dat je je rijbewijs gehaald heb. Anders had je je rijbewijs wel gehad.Rhannie schreef op donderdag 05 november 2015 @ 20:13:
[...]
Dat is een handige website.Hier staat dat ik het rijbewijs heb gehaald. De fout lijkt dus niet bij het CBR te liggen.
Dat was geen bewijsje, maar een officieel document. Het rijvaardigheidsbewijs.NiGeLaToR schreef op donderdag 05 november 2015 @ 19:54:
[...]
Vroegah kreeg je van de examinator een bewijsje dat je bent geslaagd, maar dat werkt tegenwoordig anders? Je moet blijkbaar in ieder geval zelf even melden dat je komt verlengen omdat je een rijbewijs erbij gehaald hebt.
De gemeente Amsterdam geeft overigens nog aan dat je een verklaring geschiktheid rijbewijs moet overleggen bij het aanvragen van ee nieuwe categorie.
https://www.amsterdam.nl/...4AE5-8808-D8CBBCC7C1A7%7d
[ Voor 12% gewijzigd door pacificocean op 05-11-2015 21:00 ]
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.