Waar goedkoop pvc/houten plaat kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 641 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONiel
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15-06 21:16
Hey

Ik ben van plan een DIY tafel te maken met PVC (en misschien hout). Ik heb al een onderdeel voor de poten en pootversteviging: https://www.gamma.be/nl/a...og01%2fnl_BE%2f%24s%3dpvc\u0020buis%2ffh_item_type%3d{product}%26fh_view_size%3d20%26fh_refview%3dsearch%26fh_start_index%3d0%26fh_lister_pos%3d2%26fh_secondid%3db_product_b021220944

Nu zoek ik nog het eigenlijke oppervlak van de tafel (de plaat om mijn poten onder te zetten).
Dit mag hout zijn, maar liefst PVC (tenzij PVC veel duurder is). Ik heb al op enkele doe-het-zelf websites gezocht, maar niks gevonden. Op Amazon wel enkele dingen gevonden, maar deze zijn duurder denk ik.

De lengte/diepte van de tafel: 85 - 90cm.
De breedte van de tafel: 150cm (1.50 meter)
Ik kan de platen er ook in stukjes opleggen, dan moet de lengte wel 85+cm zijn.

Ik ga deze tafel gebruiken voor studeren en natuurlijk als computerdesk. Zal deze tafel (indien standaard stevig gebouwd) meerdere laptops en extra externe schermen kunnen dragen?

Dus, weet iemand waar ik goedkoop pvc/houten platen kan kopen?

Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Tja, wat is goedkoop c.q. wat vind JIJ goedkoop? ;)

Wat dacht je van (houten) keukenbladen? Al dan niet voorzien van een kunststof toplaag. Met of zonder keerrand.
Die heb je in allerlei maten/soorten/kleuren/materialen.

Bij bouwmarkten, restpartijen op markplaats.nl, Ikea, etc, etc.

Zo heb ik ook ooit een hele computer werkplek (L-vormig) gemaakt van 'vingerlas' beuken werkblad. Gewoon per strekkende meter en dan op maat zagen. Poten eronder en klaar.

[ Voor 15% gewijzigd door ehtweak op 05-11-2015 19:48 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONiel
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15-06 21:16
Dit lijkt me wel oké qua prijs: http://www.ikea.com/be/nl/catalog/products/50251350/
Alleen, is 3.4cm niet veel te dik? Ik heb dan het gevoel dat m'n hele constructie in mekaar gaat zakken.

Ik denk dat ik nog even verder ga zoeken naar een PVC plaat, maar tafelbladen en keukenbladen zijn wel een goed idee. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dikte van het blad heb je nodig, omdat je een lengte wilt overspannen. Verder is zo'n blad tamelijk hol waarschijnlijk. Heb je wel naar het gewicht van dat tafelblad gekeken? Dat is minder dan 10 kg, en je gaat er ook nog zaken op neerzetten. Waarschijnlijk zit aan de binnenzijde ervan een honingraatstructuur (vulling: papier). Want zo'n blad is niet meer dan een frame met 'n heel dunne huid. Het papier of karton staat daar haaks op om er stevigheid aan te verschaffen. In die zin wijkt niet veel af van een spotgoedkope deur (stompe boarddeur), die met €23 een fractie goedkoper is, maar wel groter (ca. 83 x 201,5 cm). Helaas zit er een gat voor een slot en een deurkruk in en staat ie in de grondverf. Kost je dus nog 2 afwerklagen.
Een alternatief is een gebruikte deur ophalen via je lokale Facebookgroep, Marktplaats o.i.d. Stompe deuren zijn handiger dan opdekdeuren; de laatste hebben een onhandig randje. Het slotgat kun je opvullen met een stuk hout, of je maakt er een gat van om bijv. computersnoeren doorheen te leiden. De deur kun je inkorten, maar omdat je het frame dan aan een kant weghaalt, zul je een deel van de honingraat moeten wegsteken en er een lat inlijmen. Met een beetje handigheid kan dat de lat zijn uit het deel dat je afzaagde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-10 21:22
Je kan een PVC plaat als 'toplaag' gebruiken op zoals gezegd bijvoorbeeld een simpele deur (Dan heb je een stevige basis). Een aanrechtblad is ook een goede optie.

PVC in 1 dikte wordt wel prijzig, en te dun buigt weer door.

Met 1,5cm dik PVC kun je prima af, maar dan moet je wel iets versteviging erin brengen. Met een bovenfrees kun je bijvoorbeeld aan de onderkant wat gleuven erin frezen, en daar vervolgens een stalen profiel in monteren. Een paar stalen strips geven al snel een hoop stevigheid tegen doorbuigen.

Ik heb zelf in het verleden wel eens PVC platen gekocht bij [url=www.kunstofshop.nl[/url]

Maar zelf vind ik PVC voor werkblad niet alles. Denk dat je met een aanrechtblad een stuk beter zit (Beter beschermd tegen krassen). Persoonlijk vind ik PVC relatief zacht.

Je kan ook nog creatief doen met laminaat: Dat geeft ook een nette toplaag die krasvast is.

[ Voor 17% gewijzigd door DJSmiley op 05-11-2015 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het Shopping Forum is niet bedoeld voor "waar kan ik X het goedkoopste krijgen?", dat zul je zelf moeten uitzoeken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.