[Windows 10] Laptop sluit niet af

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aksnes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-10 18:03
Al een hele tijd aan het stoeien met mijn laptop die op Windows 10 draait. Er zit een driver dwars die voorkomt dat Windows 10 niet kan afsluiten. Ik probeer het hier nog even voordat ik toch maar voor de clean install ga.

Heb nu een 2tal maanden een Dell Precision M2800. Vanaf het begin draait de laptop Windows 10 en dit is eigenlijk het enigste probleem waar ik last van heb. Wanneer ik de laptop afsluit wordt het scherm zwart maar blijft er activiteit. Na een 3 tal minuten begint hij weer opnieuw met booten.

Na veel zoeken en Google er achtergekomen dat het echt een driver probleem is.
Wanneer ik in Safe mode boot sluit hij netjes af. Een veel geroepen oplossing is dat Intel Rapid Store technologie uitgeschakeld moet worden, samen met Fast Boot in de BIOS. Ook dit heeft helaas nog geen resultaat opgeleverd.

Ik kwam ergens achteraf op een forum tegen dat Intel Management Engine Components de boosdoener zou kunnen zijn. Deze is helaas niet mogelijk om te verwijderen. De service staat uit. Hij blijft een error geven tijdens het verwijderen van het programma. Het programma proberen te verwijderen in Safe Mode heeft ook geen resultaat opgeleverd. Dezelfde Error komt ook daar naar boven.

Opvallende aan het probleem:
Wanneer ik een Clean boot doe heb ik nog steeds last van het probleem. Waardoor ik twijfel of het probleem wel in de driver van Intel zit.

Vanmorgen nog alle updates gedaan van Windows, Dell en voor de zekerheid nog even met het tooltje van Intel. Maar dit heeft ook nog geen resultaat opgeleverd.

Hopelijk weten jullie de oplossing tot dit mysterieuze probleem!