Ik zoek een pc, die echt zwaar photoshoppen en video bewerking aankan en betrouwbaar is. Gamen doe ik nooit. Ik heb 20 jaar geleden mijn laatste computer gebouwd, dus loop wat achter.
Na heel veel topics gelezen te hebben(wat is er veel veranderd en ook weer niet..) begonnen met het uitzoeken van een mobo met de juiste specs. Dat wil zeggen: VGA/DVI, HDMI, display-port en voldoende USB connecties om zonder extra videokaart te kunnen werken.
Daarnaast wil ik 2 SSD (waarvan 1 scratch disk voor PS wordt) en 1 tot 2 HDD plaatsen, ivm opslag en backup. Naast natuurlijk externe opslag.
2 monitoren aansturen (wrl Eizo, die staat op verlanglijstje en nog een wat oudere monitor)
Richtprijs ca 1000€
Geluid is voor mij niet belangrijk, maar stilte kan ik wel erg waarderen.
Dit is mijn wenslijst:
Ik heb een aantal vragen hierover en hoop dat jullie mij kunnen helpen:
1.Is dit een betrouwbare combinatie.
2.Ik zit erg te twijfelen tussen i15 en i17. Ik vind het heel lastig om te bepalen waar ik de nadruk op moet leggen ivm bewerken van foto's en video's en het wegschrijven. Snelheid mobo/processor/geheugen of grootte. Meestal wordt in dit forum gesproken over gaming en ik weet niet zeker of ik hier wel de juiste keuze in gemaakt heb. Bij de zwakste schakel ontstaat meestal problemen.
3. Is een onboard video kaart voldoende, want daar heb ik mobo op uitgekozen (aansturing 2 monitoren).
Ik snap dat videokaart voor gamen een toegevoegde waarde heeft ivm framerate, maar geldt dat ook voor fotobewerking.
Dank jullie wel alvast voor jullie reacties en tips/ideeën en meedenken met mij.
Na heel veel topics gelezen te hebben(wat is er veel veranderd en ook weer niet..) begonnen met het uitzoeken van een mobo met de juiste specs. Dat wil zeggen: VGA/DVI, HDMI, display-port en voldoende USB connecties om zonder extra videokaart te kunnen werken.
Daarnaast wil ik 2 SSD (waarvan 1 scratch disk voor PS wordt) en 1 tot 2 HDD plaatsen, ivm opslag en backup. Naast natuurlijk externe opslag.
2 monitoren aansturen (wrl Eizo, die staat op verlanglijstje en nog een wat oudere monitor)
Richtprijs ca 1000€
Geluid is voor mij niet belangrijk, maar stilte kan ik wel erg waarderen.
Dit is mijn wenslijst:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-4790 Boxed | € 308,80 | € 308,80 |
| 1 | ASRock Z97 Extreme4 | € 134,50 | € 134,50 |
| 1 | Toshiba PA429xE-1HN0, 3TB | € 89,19 | € 89,19 |
| 1 | Cooler Master Force 500 | € 37,95 | € 37,95 |
| 1 | Scythe Mugen 4 | € 38,95 | € 38,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 45,- | € 45,- |
| 1 | Samsung SH-224BB Zwart | € 22,65 | € 22,65 |
| 1 | Corsair RM550 | € 104,40 | € 104,40 |
| 1 | Samsung 850 EVO 120GB | € 68,- | € 68,- |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 86,95 | € 86,95 |
| 1 | Raidsonic Icy Box IB-868 | € 26,18 | € 26,18 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 962,57 | |
Ik heb een aantal vragen hierover en hoop dat jullie mij kunnen helpen:
1.Is dit een betrouwbare combinatie.
2.Ik zit erg te twijfelen tussen i15 en i17. Ik vind het heel lastig om te bepalen waar ik de nadruk op moet leggen ivm bewerken van foto's en video's en het wegschrijven. Snelheid mobo/processor/geheugen of grootte. Meestal wordt in dit forum gesproken over gaming en ik weet niet zeker of ik hier wel de juiste keuze in gemaakt heb. Bij de zwakste schakel ontstaat meestal problemen.
3. Is een onboard video kaart voldoende, want daar heb ik mobo op uitgekozen (aansturing 2 monitoren).
Ik snap dat videokaart voor gamen een toegevoegde waarde heeft ivm framerate, maar geldt dat ook voor fotobewerking.
Dank jullie wel alvast voor jullie reacties en tips/ideeën en meedenken met mij.