[Windows 10] administrator rechten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harde_cynist
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 26-09 11:47
Sindskort heb ik Windows 10 geinstalleerd. Komende van Windows 7 kan ik zeggen dat ik zeer tevreden ben. Een ding stoort mij echter gigantisch en dat is het gezeur om administratorrechten.

Ik ben de enige gebruiker van mijn computer. Toch moet ik mijzelf bij het opstarten iedere keer aanmelden. Zeer irritant. Nu heb ik het via 'netplwiz' zo ingesteld dat ik aanmeldscherm oversla. Eind goed, al goed?
Niet helemaal.

Als ik programma's op mijn computer open zoals bijvoorbeeld Total Commander of Photoshop, en ik wil een bestand verwijderen of opslaan, krijg ik continu de melding dat dit niet mogelijk is omdat ik geen administratorrechten heb. Ik moet dan eerst het programma afsluiten en opstarten als administrator (rechter muisknop). Zeer zeer irritant. Ik zou graag willen dat ik gewoon alle programma's automatisch als administrator open. Weet iemand wat ik verkeerd doe?

Als ik kijk bij de accounts dan staat er maar één account, die van mij, waar bij staat dat ik administrator ben. Toch worden de programma's blijkbaar niet automatisch als administrator geopend. Hoe kom ik hier van af want ik word er knettergek van.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

harde_cynist schreef op donderdag 05 november 2015 @ 17:08:
... Toch worden de programma's blijkbaar niet automatisch als administrator geopend. Hoe kom ik hier van af want ik word er knettergek van.... :(
Lijkt me niet de juiste oplossing. Er is iets misgegaan met de rechten op je oude bestanden. Dat moet je corrigeren

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:45

E-Vix

Nu met sneeuw!

rechtermuisknop -> Eigenschappen -> Compatibiliteit -> als Administrator uitvoeren aanvinken

Eventueel UAC uitschakelen om de bevestiging uit te zetten of je het programma echt als administrator uit wilt voeren.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-10 09:45
Brahiewahiewa schreef op donderdag 05 november 2015 @ 17:24:
Lijkt me niet de juiste oplossing. Er is iets misgegaan met de rechten op je oude bestanden. Dat moet je corrigeren
Lijkt idd op oude rechten van Windows 7 ;(

Anders zou je met een soort batch script alle bestanden/folders af moeten gaan en kijken of de ownership rechten wel kloppen. Ketho in "Windows.old Folder verwijderen"