Portable scherm voor een mini ITX

Pagina: 1
Acties:

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-01 16:24

ZenTex

Doet maar wat.

Topicstarter
Ik ben van plan mijn laptop te gaan vervangen voor een mini ITX systeem.
De laptop gebruikte ik puur als desktopvervanger. Zo reis ik veel, maar gebruik de laptop nooit tijdens het reizen.
De laptop world allround gebruikt, dus ook voor gamen.

Nu wil ik dus een mini ITX systeem bouwen dat in mijn laptoptas past. Daarbij hoort natuurlijk een scherm, het liefts portable en het liefst full HD op 17"
Nu zijn er wel portable schermen, maar die zijn bijna allemaal voorzien van een usb aansluiting voor zowel stroom als beeld.
Voorbeelden:
pricewatch: AOC E1759FWU Zwart
pricewatch: Asus MB168B+ (1920x1080) Aluminium, Zwart

Daarnaast is er nog Gechic met z'n touch screen on lap series. Deze zijn wel van een HDMI aansluiting voorzien
http://www.gechic.com/product_help_en.asp?s=14
Dit is echter behoorlijk aan de prijs en is niet in Nederland verkrijgbaar. Ook is er geen 17" versie.

Losse monitoren zijn er helaas amper te vinden in formaten onder 19.5" en als ze er zijn is de resolutie ronduit bagger.

Verder heb ik nog gezocht op tablets die evt als monitor te gebruiken zijn, die zijn er weliswaar in het door mij gezochte formaat, maar hebben weer geen HDMI aansluiting.

Mijn meest recente ingeving was om dan maar voor een AOI te gaan. In feite gewoon fors uitgevallen tablets maar wel met het door mij gewenste formaat en een keur aan resoluties.
Prijstechnisch niet goedkoop, maar ik heb er dan nog wel wat aan.

Voorbeeld:

pricewatch: HP Slate 17-l004nd
17" scherm, 1980P, touchscreen. Draait op android. Er word echter alleen HDMI out aangegeven. :(
Wel is er sprake van wireless display, maar daar heb ik geen verstand van.

pricewatch: Acer Aspire Z3-700

De Acer, ziert er zeer netjes uit, lijkt voorzien te zijn van HDMI, is echter nog niet op de markt en lijkt behoorlijk prijzig te worden.

De vraag is dus of de (gechic) touchscreen of AOI schermen ook als extern scherm via HDMI ingezet kunnen worden, dus ook geschikt zijn voor gamen en zo ja, of er alternatieven zijn die ik nog niet heb kunnen vinden. (Eventueel tot 19")
IS WiDi eventueel geschikt of creert dat teveel lag?

• KoningsGap
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-01 11:57
Ik heb thuis een andere Acer aio staan en die heeft gewoon een hdmi in, ik zou dus aannemen dat dat gewoon kan.

• DDuce
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-04-2022
Ik zat met hetzelfde vraagstuk als jij! Wilde het scherm voor een ITX en een laptop gaan gebruiken. Na lang zoeken uiteindelijk toch maar de Gechic 2501H gekocht en laten verzenden uit de US.

Hier een afbeelding:
http://imgur.com/pfvQD2W

Echt een aanrader :) 1920x1080, via HDMI (driverless uiteraard) mooi mat scherm, super licht en draait volledig op de USB voeding.

Niet vergeten de belasting direct terug te vragen na de bestelling want ik had in totaal voor E95,-- aan invoerkosten. De prijs is $375, dan krijg je ongeveer $75 terug en dan + E95,--.

Linkje: http://www.boxtek.eu/#!en--gehchic-2501h/c1w55

Verwijderd

Ik begrijp de keuze wel voor een mini-ITX, die heb ik zelf ook gemaakt ter vervanging van een desktop-replacment van een notebook. Ik kan je wel adviseren over het mini-ITX systeem, maar niet over een Portable scherm. Ik zie ook niet in waarom je dan toch geen notebook zou nemen. Portable scherm kan misschien wel, maar is duur en onpraktisch. Vaak meenemen: notebiook, vaak thuis blijven: mini-ITX.
Beetje simpel. Maar systemen moet je nooit op de toekomst kopen. Over een jaar is het er ook, maar 10x goedkoper.

Verwijderd

Ik ga mijn laatste reactie compleet herzien:
ZenTex schreef op donderdag 05 november 2015 @ 15:54:
Ik ben van plan mijn laptop te gaan vervangen voor een mini ITX systeem.
De laptop gebruikte ik puur als desktopvervanger.
So far so good en dan blijf ik bij mijn vorige reactie.
ZenTex schreef op donderdag 05 november 2015 @ 15:54:
Nu wil ik dus een mini ITX systeem bouwen dat in mijn laptoptas past. Daarbij hoort natuurlijk een scherm, het liefts portable en het liefst full HD op 17"
Probeer je nu eerst een draagbare laptop om te zetten naar een desktopvervanger om vervolgens een desktop als laptop te gaan gebruiken?
Mijn tip: draai het om!
Je hebt het over een portable scherm? Dus met accu's?
Hilarisch.
Mij is compleet onduidelijk waarom je beide geschikte systemen wilt omwisselen zodat ze allebei compleet ongeschikt worden.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2016 06:01 ]