Overclocken i5 5690K hulp nodig

Pagina: 1
Acties:
  • 246 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDraper
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 28-09 12:48
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een Intel i5 5690K (3,5Ghz) in een ASUS Maximum VII Ranger moederbord gecombineerd met een Cooler Master Hyper 412S koeling. Ik heb overigens een 600 Watt Cooler Master PSU.

Ik zou mijn CPU graag overlocken naar 3,8 of 4,0 (Ik weet niet of dit een groot verschil maakt) en hoopte dit samen met jullie hulp ter bereiken. Kan dit via de BIOS of heb ik hier een apart programma voor nodig? (MSI Afterburner o.i.d.)

Ik hoor graag van jullie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:41

Umbrah

The Incredible MapMan

Wat heb je zelf al gevonden? Weet je ook wat de risico's zijn? Wat is je huidige temperatuur? Overklokken is niet een kwestie van "druk hier, hier en hier", maar meer iets van... leren, weten wat je doet, beetje electronica snappen, en weten hoe een CPU in zijn basis werkt... het zou zonde zijn om zo'n dure chip in één keer op te blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDraper
Eerlijk gezegd. Nee. Mijn huidige temperatuur via SpeedFan is 31C. Ik dacht in principe dat het inderdaad een kwestie was van het veranderen van een aantal variabelen in bijvoorbeeld de BIOS en een extern programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:35

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Hier een guide die wat dingen uitlegt over overklokken met jouw moederbord:
http://overclocking.guide/asus-maximus-vii-ranger/

Toen ik [google=asus maximus vii ranger overclocking guide] intypte, zag ik ook verschillende youtube video's waarin ze dingen uitleggen. Misschien handig om daar mee te beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDraper
Oh top ik ga gewoon die guides volgen dan!

Heeft dit trouwens (wanneer gewoon goed gedaan) een merkbaar negatief effect op de levensduur van de CPU?

[ Voor 56% gewijzigd door DonDraper op 05-11-2015 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
GoT is geen helpdesk. Er wordt van je verwacht zelf het nodige onderzoek te doen alvorens een topic te openen, zoals beschreven in Het algemeen beleid. Als je er echt niet uitkomt en hulp nodig hebt, dan hebben we http://tweakers.net/aanbod/. In ieder geval is het forum niet de juiste plek.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.