na anderhalf jaar prima dienst, afgelopen week raar probleem met mijn pc. als ik een koude opstart deed, ging de hardware allemaal aan, maar geen beeld, dus ook geen bios, geen biepje, helemaal niks. pc weer uit, dan weer aan en hij deed het weer prima. totdat ik weer hem weer opnieuw ging opstarten. het werd met de dag erger: pas na 3,4,5 keer uit-en-aan deed hij het pas maar als de pc dan eindelijk weer werkte, deed alles het goed.
dus aan de slag, meeste hardware gecheckt of vervangen: ram, videokaart, voeding, usb/hd/ssd afgekoppeld. niets hielp. cpu heb ik niet kunnen checken dus dan moet de winkel (4launch) het bordje maar eens gaan doormeten. (natuurlijk kan het altijd ook nog de cpu zijn)
toch nog even de bios rom opnieuw ge-update en.... probleem voorbij!
deze was al de laatste versie, maar gewoon even opnieuw geschreven dus. na anderhalf jaar prima werkende bios rom raakt deze toch corrupt op een of andere wijze. raarrr, maar ik ben blij
pc:
msi 77a-g45
intel i5 3570k
corsair vengeance 1600mhz ram
msi gtx970
dus aan de slag, meeste hardware gecheckt of vervangen: ram, videokaart, voeding, usb/hd/ssd afgekoppeld. niets hielp. cpu heb ik niet kunnen checken dus dan moet de winkel (4launch) het bordje maar eens gaan doormeten. (natuurlijk kan het altijd ook nog de cpu zijn)
toch nog even de bios rom opnieuw ge-update en.... probleem voorbij!
pc:
msi 77a-g45
intel i5 3570k
corsair vengeance 1600mhz ram
msi gtx970