Van Coax aan Glasvezel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dokman
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-06-2022

Dokman

PSN = dokman100

Topicstarter
Hallo,

Ik wil graag overstappen van Ziggo naar telfort/kpn.
ik heb nu 5 tv's in mij huis staan die alle 5 gebruikt worden (Groot gezin)

1x Beneden (Zit internet aansluiting)
3x Boven (Geen internet aansluiting)
1x Buiten (Geen internet aansluiting)

Bij die van beneden is het geen probleem.

Maar bij die andere 4 daar heb ik vragen over.

Kan ik mij oude Coax die er nu ligt gewoon gebruiken. of moet ik allemaal Cat6 kabels trekken.
op die 4 tv's hoeft geen interactieve tv. Als ze maar gewoon tv kunnen kijken in HD en al de zenders hebben.

Ben al even en tijdje aan het zoeken maar kan er nergens wat over vinden.
En wat ik vind is allemaal een beetje vaag voor mij.

Gr

PSN = dokman100 -- Trofeeën 54 of 59 -- Spelvoortgang 99% -- A & B Spec Level 40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxan
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11-10 12:46
KPN en dochters leveren twee soorten TV. De meest gangbare is Interactieve TV via de settupbox. De tweede mogelijkheid is via het Digitenne netwerk. Deze tweede mogelijkheid word echter alleen ingezet indien er door gebrek aan bandbreedte geen extra Interactive TV box gebruikt kan worden.

Voor Interactive TV is het trekken van UTP kabel de beste optie. Daarnaast kan er, middels MOCA, gebruik gemaakt worden van een bestaand COAX netwerk. De kosten hiervoor liggen echter meestal hoger dan de aanschaf van een rol UTP kabel maar het is wel makkelijker dan kabels trekken.
Indien die opties niet haalbaar zijn kan er gebruik gemaakt worden van powerline adapters. Er word echter regelmatig geklaagd over de kwaliteit van deze oplossing op dit forum. Uit die threads kan ik opmaken dat veel problemen geen oplossing hebben. Sommige van die problemen lijken ook opeens te zijn ontstaan. Het lijkt mij daarom een laatste optie.

Uiteraard kun je er ook voor kiezen om contact op te nemen met Telfort om te vragen of je 1 x Interactieve TV en 4 x Digitenne kan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Kan je niet de Coax er uit halen en netwerkkabels trekken? Dan kan je overal iTV krijgen en zou je d.m.v. een switch ook een PC o.i.d. aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
Het korte antwoord is simpel: Nee.

Als je overstapt van Ziggo naar Telfort (als TV aanbieder) dan zul je je COAX aansluitingen meten vervangen door netwerk aansluitingen, in ieder geval als je overstapt op een DSL variant. Bij Telfort overigens ook als je overstapt naar Glasvezel. Je hebt dan dus 5 TV kastjes nodig, die allemaal via ethernet aangesloten moeten worden.

Er zijn wel aanbieders die COAX bieden, intern in je huis, als je van hen glas afneemt. Ik weet dat Caiway dat deed, geen idee hoe dat nu is.

Wat is je reden om over te stappen naar telfort?

[ Voor 4% gewijzigd door garp op 05-11-2015 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:40

Tazzios

..

Met de HD eis vallen digitenne en de kpn app met chromecast oplossingen al af.
Op 5 tvs HD is denk ook niet mogelijk zonder Ziggo of Schotel.

Had je al een abonnement gevonden die aan je eisen voldoet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Tazzios schreef op donderdag 05 november 2015 @ 20:58:
Met de HD eis vallen digitenne en de kpn app met chromecast oplossingen al af.
Op 5 tvs HD is denk ook niet mogelijk zonder Ziggo of Schotel.
Bij KPN kan je gewoon 6 TV ontvangers krijgen met Glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-09 15:50
Ik heb 2 MOCA adapters gekocht. Adapter 1 zit beneden waar de LAN kabel ingaat voor iTV. Vervolgens de coax erop aangesloten die naar boven gaat. Daar adapter 2 op die coax aangesloten en een lan kabel naar een switch toe (gratis van kpn). Vanuit de switch lan kabels naar iTV ontvangers. Werkt perfect! Mn COAX lag er al en had geen extra ruimte om een extra LAN kabel naar boven te trekken voor TV. Uiteindelijk €100 betaald voor 2 MOCA adapters (€50 per stuk via allekabels). Erg blij mee en binnen 5 min alles werkend :)

De drie TV's boven in jouw situatie kan je dus doen zoals ik het heb gedaan. Moca beneden signaal oppikken en 2e adapter boven plaatsen met daarachter een switch. Vervolgens elke iTV met een internet kabel naar de switch toe (die dus weer op de 2e moca is aangesloten).

Voor je TV buiten zou ik het niet zo snel weten. Als daar een coaxkabel ligt, kan je nog zo'n moca set halen, maar kost je weer €100. Ik zou zeggen: gebruik daar lekker iTV Online via de laptop/tablet/smartphone. Tenzij je €100 extra waard vind én er al een coax kabel ligt. Ligt er niks, dan kan je netzogoed een lan kabel trekken naar buiten toe.

[ Voor 37% gewijzigd door ASNNetworks op 05-11-2015 23:00 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da.Rock
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Volgens mij levert Telfort tv via dvb-c. Je kunt dus bestaande coax kabels blijven gebruiken.

http://www.telfort.nl/per...luiten.htm?channel=mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
Maar wel allen over glas. Als er bij jou geen glas beschikbaar is dan wordt het dus dsl. Zonder dvb-c dus, afaik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-10 15:53
Da.Rock schreef op donderdag 05 november 2015 @ 23:11:
Volgens mij levert Telfort tv via dvb-c. Je kunt dus bestaande coax kabels blijven gebruiken.

http://www.telfort.nl/per...luiten.htm?channel=mobile
Dat geld alleen voor bestaande aansluitingen. Nieuwe aansluitingen krijgen per 1 jan geen dvb-c meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

pacificocean schreef op donderdag 05 november 2015 @ 23:56:
[...]

Dat geld alleen voor bestaande aansluitingen. Nieuwe aansluitingen krijgen per 1 jan geen dvb-c meer.
Dan kan het toch nog? Of bedoel je sinds in plaats van per?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Laatst online: 07-10 15:53
EWK schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 07:43:
[...]

Dan kan het toch nog? Of bedoel je sinds in plaats van per?
Ik bedoel inderdaad sinds en geldt :)
Pagina: 1