Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

VMware studenten lab licenties

Pagina: 1
Acties:
  • 472 views

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:17

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Topicstarter
Situatie is als volgt;

Ik studeer voor VCP, dus heb ik thuis een gevirtualiseerd (nested) labje draaien om lekker mee te spelen. Echter heb ik hier geen licenties draaien en staat alles in trial mode.

Nu heb ik geen zin om alles overnieuw te bouwen of functies op te geven na de 60 dagen, dus dacht ik aan 2 dingen;

- Maak snapchots van de nested ESXI hosts en zet deze terug wanneer de licentie dreigt te vervallen
- Zet de NTP server 2 maanden terug wanneer de licentie dreigt te vervallen

Standaard zijn ze hier natuurlijk niet zo blij mee, maar dit zou niemand (neem ik aan) in een productie omgeving doen, voor een lab zou het dan ook geen kwaad kunnen lijkt me :)

Heef iemand hier ervaring mee? Of zijn eigen truc om dit op te lossen?

Many thanks

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

• trebor.ed
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 24-11 19:45
Persoonlijk zou ik er voor kiezen om je nested omgeving helemaal scripted te installeren. Dat scheelt je steeds installatie tijd en bovendien kun je dan iedere keer genieten van een verse 60 dagen trial. Ik geef toe dat het even een investering is om deze omgeving op te bouwen, maar dat moet voor jou als toekomstig VCP-er ook een uitdaging zijn.
Op internet zijn diversen bronnen te vinden voor (nested) scripted installs..begin maar eens bij William Lam (http://www.virtuallyghetto.com/) of Duncan Epping (http://www.yellow-bricks.com/).

Good luck !

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:06
Gezien de titel studenten lab licenties. Mocht je student zijn bij een school is de kans groot dat je gratis licenties voor VMware kan aanvragen (vSphere ESXi, vCenter, Workstation). Via www.onthehub.com. Dit is vergelijkbaar met Dreamspark van Microsoft.

Mocht je een cursus volgen (verplichting voor t examen) ontvang je meestal demo codes (geldig tot einde van het jaar) welke je ook in je labs gebruikt. Deze zou je ook kunnen gebruiken.

Wat trebor.ed aangeeft is ook een goede optie, hier leer je ook veel van.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Een studentlicentie kopen is toch de manier. En steeds een schone install lijkt me idd ook prima aan de voorwaarden te voldoen.

Jouw vraag is anders "simpelweg" hoe de beveiliging te omzeilen en dat staan we niet toe op GoT. Daarom sluit ik je topic.

[ Voor 21% gewijzigd door F_J_K op 18-11-2015 07:54 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.