[Windows 10] Build 10576: Waar zijn de Edge Favorites?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

Topicstarter
(overleden)
Ook ik draai al een tijdje mee in het insider-programma. Sinds build 10576 kan ik de favorieten van Edge nergens meer vinden, en ik wil handmatig een paar links toevoegen die ik niet rechtstreeks in de browser naar voren krijg. Voorheen vond ik ze in C:\Users\jake\appData\Local\Packages\Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe\AC\MicrosoftEdge\User\Default\Favorites maar die map is nu leeg. Zoektocht over het forum, google en mijn harde schijf heeft me niks opgeleverd ... Heeft ongetwijfeld te maken met de favorites-sync.
Anyone?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-06 11:44

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Favorite folder hernoemen en Edge automatisch een nieuwe laten aanmaken.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

Topicstarter
(overleden)
FREAKJAM schreef op woensdag 04 november 2015 @ 17:20:
Favorite folder hernoemen en Edge automatisch een nieuwe laten aanmaken.
De favorites zelf zijn er nog wel, dat vind ik het gekke ... En daar ik die nergens kan vinden ben ik een beetje huiverig om de folder te verwijderen, misschien symlinked die wel ergens heen. Al lijkt me dat ook weer sterk want dan zou ik die .lnk bestanden moeten kunnen vinden op de harde schijf.

(@ mod: misschien zinnig om hier apart topic van te splitsen?)

Mijn spoorwegfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
De titel slaat niet echt op de startpost.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

Topicstarter
(overleden)
MelvinB schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 15:53:
De titel slaat niet echt op de startpost.
Die titel heb ik ook niet bedacht, ze hebben dit van het Windows10 insiders topic afgesplitst ;)

Zou het overigens best leuk vinden als iemand hier iets zinnigs over te zeggen heeft...

Mijn spoorwegfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-05 12:21

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik heb het idee dat in Windows 10 de favorieten zowel in bestanden als in de registry opslaat. Wellicht is de bestandsopslag nu komen te vervallen en worden ze nu alleen nog in de registry bewaard.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

Topicstarter
(overleden)
Dat is een goeie, nooit aan gedacht om hiervoor in het register te gaan zoeken ... Thanks!
Ik heb de favorites-bar in deze sleutel gevonden: HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\AppContainer\Storage\microsoft.microsoftedge_8wekyb3d8bbwe\MicrosoftEdge\FavOrder\FavBarCache

De gewone favorites-folder heb ik daar niet kunnen vinden, ik ga eens even aan de slag met process monitor. Misschien wordt er wel ergens een database-bestandje gebruikt net als firefox/chrome. Als ik nog iets opgraaf laat ik het wel weer even weten :)

Gevonden:
Edge slaat sinds kort zijn favorieten op in %LocalAppData%\Packages\Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe\AC\MicrosoftEdge\User\Default\DataStore\Data\nouser1\120712-0049\DBStore\spartan.edb
De favicons in C:\Users\Jake\AppData\Local\Packages\Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe\AC\MicrosoftEdge\User\Default\DataStore\Data\nouser1\120712-0049\Favorites als .ico files.

Met de Nirsoft ESEDatabaseView tool kan ik in die DB kijken, daar zit een tabel 'Favorites' in. Nu nog even uitzoeken of die database supported te bewerken is... Als iemand suggesties heeft :)

edit: zie dat de titel aangepast is. Voor de volledigheid meld ik dan nog maar even dat deze fishing-expedition op version 1511, dus build 10586, is uitgevoerd. Dat merkje rechtsonder "Evaluation version" is verdwenen, merk ik net ook op.

[ Voor 43% gewijzigd door sanfranjake op 09-11-2015 17:40 ]

Mijn spoorwegfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 716868

Dank je voor je inzet. De database staat inderdaad op het onderstaande adres.
%LocalAppData%\Packages\Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe\AC\MicrosoftEdge\User\Default\DataStore\Data\nouser1\120712-0049\DBStore\spartan.edb

Om deze database te lezen heb ik gebruik gemaakt van ESEDatabaseView. Het fijne van deze viewer is dat je de inhoud kan selecteren. Copy en Paste naar Excel.

In Excel kun je alle paden vinden die je hebt ingesteld bij de favorieten.

:( :( :( :( :( :( :(
De favorieten die je in Edge hebt verwijderd, blijven in de database bestaan !!!
Microsoft kan dus weer meelezen !!
Pagina: 1