Dat is een goeie, nooit aan gedacht om hiervoor in het register te gaan zoeken ... Thanks!
Ik heb de favorites-bar in deze sleutel gevonden: HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\AppContainer\Storage\microsoft.microsoftedge_8wekyb3d8bbwe\MicrosoftEdge\FavOrder\FavBarCache
De gewone favorites-folder heb ik daar niet kunnen vinden, ik ga eens even aan de slag met process monitor. Misschien wordt er wel ergens een database-bestandje gebruikt net als firefox/chrome. Als ik nog iets opgraaf laat ik het wel weer even weten
Gevonden:
Edge slaat sinds kort zijn favorieten op in %LocalAppData%\Packages\Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe\AC\MicrosoftEdge\User\Default\DataStore\Data\nouser1\120712-0049\DBStore\spartan.edb
De favicons in C:\Users\Jake\AppData\Local\Packages\Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe\AC\MicrosoftEdge\User\Default\DataStore\Data\nouser1\120712-0049\Favorites als .ico files.
Met de
Nirsoft ESEDatabaseView tool kan ik in die DB kijken, daar zit een tabel 'Favorites' in. Nu nog even uitzoeken of die database supported te bewerken is... Als iemand suggesties heeft
edit: zie dat de titel aangepast is. Voor de volledigheid meld ik dan nog maar even dat deze fishing-expedition op version 1511, dus build 10586, is uitgevoerd. Dat merkje rechtsonder "Evaluation version" is verdwenen, merk ik net ook op.
[
Voor 43% gewijzigd door
sanfranjake op 09-11-2015 17:40
]