120mm fan voor Corsair Carbide

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBers
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:31
Beste tweakers,

Sinds kort maakt de achterste fan in mijn kast een ratelend geluid en wordt dit alleen verholpen door hem even stevig aan te drukken. Dit doet mij vermoeden dat de lagers versleten zijn. Ik wil hem dus vervangen, maar ik heb geen idee naar welke specs ik moet kijken of wat een goeie fan is.

Zouden jullie mij enige tips kunnen geven welke fan ik moet gebruiken?
Ik ben op zoek naar een simpele, stille, 120mm fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:44
moet hij pwm zijn? of is 3p voldoende? en hoe ga je heem uitsluiten? op 5v/7v/12v? of op het mobo en dan via speedfan?

en hoe ziet de rest van je systeem er uit? 3x r9 390x hebben en andere fan nodig als een gtx-750ti.

je kan naar de corsair af 120mm quite edition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Als je de pricewatch instelt op 120mm fans blijven er zeer veel over :)
Zie: http://tweakers.net/categ...5IVsnEzExJRyk3sQLKrq2tBQA

Ik zweer zelf altijd bij Noctua fans. Zeer degelijke kwaliteit, verplaatsen genoeg lucht/airflow en zijn ontzettend stil. Je krijgt er niet voor niets 6 jaar garantie op. Ze hebben de welbekende creme/bruine fans met accessoires erbij, maar ook de zoals jij wenst simpele uitvoering in grijs: pricewatch: Noctua NF-S12B redux-1200 PWM, 120mm

Maar je kan ook een relatief eenvoudige Be Quiet fan halen die ook populair is: pricewatch: be quiet! Pure Wings 2, 120mm

Ik zou zelf de Noctua halen vanwege A. stilte B. kwaliteit en C. de 4-pin PWM gereguleerde snelheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBers
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:31
Bedankt voor de snelle reacties! Ik heb immers geen idee wat voor technologieën er allemaal zijn in de fans (ik heb er nog nooit 1 hoeven vervangen en altijd standaard meegeleverd gebruikt)

pwm zegt mij bijvoorbeeld al niks.

Ik heb het volgende moederbord ; pricewatch: ASRock B85 Pro4

Ik heb het vermoeden dat dit een 4 pin is, maar dat zou ik eens goed moeten bekijken.

Maar als ik het goed begrijp heb je voor 4 euro meer die pwm en dat biedt een voordeel? :)

EDIT: Online vind ik het volgende; Nuvoton NCT3941S Linear Fan Controller 2x, for 3-pin fans.
Ik ben bang (?) dat ik dus een 3 pins nodig heb.

[ Voor 11% gewijzigd door DeBers op 05-11-2015 11:49 ]