windows installeren met veel fouten

Pagina: 1
Acties:

• freaky20
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01-2024

freaky20

Lazy tweaker

Topicstarter
Dit plaats ik wel degelijk in het juiste forum... het is namelijk hetvolgende... als ik windows 98 SE installeer dan gaat het redelijk goed totdat het hardware gaat checken enzo, ik krijg de hele tijd fouten van msvgr** zoiets... klik ik op details dan zie ik allemaal registers met een bepaalde waarde... ik heb het al 5 keer geprobeerd met allemaal verschillende geheugenmodules ennu resultaat is noppes..... wat is het probleem, IO Voltage heb ik ook al veranderd en mijn CPU voltage staat ook al extreem hoog....... 1.8 V voor een 950 MHz.... Is mijn moederbord kapot??? mijn CPU???? of moet ik gewoon mijn cpu downclocken naar de originele waarden??? Iemand dit probleem ook gehad, niets anders dan vastlopers en rare errors :? :? :?

Oude computerspullen bewaren is cool, alleen waarom?!

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:15
.. wat dacht je van beginnen met ff snel je cpu op originele snelheid zetten (10 sec werk) en dan nog eens proberen

• Potatoman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:17

Potatoman

koniwa

Misschien kan je CPU idd niet meer, anders zou ik zeggen dat je windows cd brak is.

The cyclographing developer

• freaky20

freaky20

Lazy tweaker

Topicstarter
dus het ligt niet aan mijn moederbord? Maar wel evt. aan mijn CPU......

Ik ben het nu met windows Me aan het proberen... als die ook fouten geeft waar ligt het dan aan?? CPU? of stiekum toch het moederbord :?

• MadMax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-07 10:01

MadMax

Dammax

Als het niet aan je CPU ligt dan ligt het misschien aan je geheugen.

Game sys specs - Laptop specs - Server specs

• freaky20

freaky20

Lazy tweaker

Topicstarter
euhmm ik denk dat je het topic niet geheel gelezen hebt.... zie bovenaan mijn verhaal!!!

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 00:28 schreef freaky20 het volgende:
dus het ligt niet aan mijn moederbord? Maar wel evt. aan mijn CPU......

Ik ben het nu met windows Me aan het proberen... als die ook fouten geeft waar ligt het dan aan?? CPU? of stiekum toch het moederbord :?
Kheb ongeveer hetzelfde gehad.. bij mij was het het mobo.. maar ik sluit niet uit dat het de proc zou kunnen zijn

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Zulke vage errors duiden meestal op verkeerde geheugeninstellingen en/of brak geheugen.

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 00:33 schreef EquiNox het volgende:
Zulke vage errors duiden meestal op verkeerde geheugeninstellingen en/of brak geheugen.
't kan natuurlijk ook de geheugen controller op 't mobo zijn...

• freaky20

freaky20

Lazy tweaker

Topicstarter
en dat betekent dus dat mijn mobo kapot is? of kan ik dat vervangen?

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 00:44 schreef freaky20 het volgende:
en dat betekent dus dat mijn mobo kapot is? of kan ik dat vervangen?
Over zulk soort zaken durf ik eerlijk gezegd geen uitspraak te doen... Ik kan nu wel tegen je zeggen dat je je mobo moet vervangen maar als later blijkt dat 't toch je processor is dan heb ik je mooi een onnodig mobo aangenaaid en dat wil ik niet...

Je kan proberen je processor te onderklokken en dan kijken of 't dan wel wil...

Je moet eigenlijk eventjes kijken of je ergens een processor kan lenen zodat je kan uitsluiten of 't daar wel of niet aan ligt.

Controleer je HDD even op bad sectors, je geheugen heb je al vervangen dus daar kan 't niet echt aan liggen (alleen een brakke geheugen controller dan)...

Je kan ook eventjes proberen om 't bios van je mobo te flashen of in ieder geval alle bios settings weer op default te zetten...

Zorg er gelijk even voor dat de virusscanner in 't bios uitstaat... Windows Installer vind dat niet leuk als die aanstaat...

• freaky20

freaky20

Lazy tweaker

Topicstarter
ow ja nog iets vergeten te vertellen ik heb dus een msi KT7 pro ennu daar zit dus dat Diagnostic led op..... als ik mijn pc opstart zijn ze allemaal GROEN! dit betekent dus dat alles werkt.... of is dit niet betrouwbaar genoeg om te zeggen dat alles OK is :?

Verwijderd

Dit zegt niet alles... Dit geeft alleen aan dat onderdelen tijdens 't booten geinitialiseerd worden...

't zou best kunnen dat 't deffecte onderdeel goed opstart maar als 't een beetje belast word dat 't dan fout gaat...

• freaky20

freaky20

Lazy tweaker

Topicstarter
Nou euhmm ik ga morgenvroeg gelijk even mijn CPU op 800 MHz zetten (originele snelheid) en dan mijn bios default (verise 1.0 flashen) en dan euhmmm 1 geheugenmodule erin..... dan opnieuw installeren.....

• Pastinakel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-08 22:59

Pastinakel

Zwammen en kwazoedels

Alles groen op dit MSI mobo = geen probleem tijdens / vlak na de POST.

Ik kan je niet helpen. De frutsel is warrig en niet knopig. Bovendien heb ik maar één kant | Scrobblernakel

• rdluca
  • Niet online
Heb hetzelfde met win98/win98se en Flightsim2000 gehad met een overgeclockte Celly2. Die liep op 83 mhz ipv de standaard 66mhz. FSB terug naar 75 mhz of 66mhz lost bij mij alles op.
Win98 niet vanaf de cd-rom maar vanaf een tweede partitie installeren wil ook vaak helpen

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-08 15:39

Hoicks

Techno!

Kopieer eerst win98 setup naar je hd en probeer het dan nog eens. Ik heb wel eens meegemaakt dat win98 zich alleen wil laten installen vanaf de hd.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
als je alleen een fout krijgt in msvgr** wat je zegt...t heet net anders, ik neem aan dat je msgsrv32.exe bedoelt, zou ik dat bestand in dos-modus gewoon eens verwijderen, en dan opnieuw proberen
of hernoemen, of iets dergelijks
dat als ie m echt nodig heeft, dat je m gewoon ffkes terug kan zetten
suc-6

• freaky20

freaky20

Lazy tweaker

Topicstarter
Nou ik heb zojuist mijn CPU even op 800 MHz gezet (is niet zo makkelijk als jullie denken... ik moet tekenen :( ) ben nu net windows 98 SE weer aan het installeren so far so good.......

• HariZ
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-02 21:51
Ik heb een keer zoiets gehad toen ik verkeerd geheugen in de pc had (ik dus wel...). Was een 486 waar ik Win95 op wou zetten. Ander geheugen erin en hij deed et weer goed... was echt heel erg vaag...

• salvador4
  • Laatst online: 21:15
volgens mij is dit nog steeds puur een overklokprobleem; en is het antwoord al gegevens in mijn eerste post hier.

• freaky20

freaky20

Lazy tweaker

Topicstarter
Op woensdag 20 juni 2001 12:11 schreef salvador4 het volgende:
volgens mij is dit nog steeds puur een overklokprobleem; en is het antwoord al gegevens in mijn eerste post hier.
Je hebt dus wel gelijk, helaas :( Ik heb nu namelijk met CPU op de originele snelheid lopen ennu het werkt nu prima!! heel raar want hij heeft toch zeker een dik half jaar tot driekwartjaar op 950 MHz gelopen... :(

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 12:30 schreef freaky20 het volgende:

[..]

Je hebt dus wel gelijk, helaas :( Ik heb nu namelijk met CPU op de originele snelheid lopen ennu het werkt nu prima!! heel raar want hij heeft toch zeker een dik half jaar tot driekwartjaar op 950 MHz gelopen... :(
Gewoon je processor weer opvoeren als je alles hebt geinstalleerd :)
Pagina: 1