Ik heb een Exchange 2013 bij een klant met de volgende TransportAgent Config:
Identity Enabled Priority
-------- ------- --------
Transport Rule Agent True 1
Malware Agent True 2
Text Messaging Routing Agent True 3
Text Messaging Delivery Agent True 4
Content Filter Agent True 5
Sender Id Agent True 6
Sender Filter Agent True 7
Recipient Filter Agent True 8
Protocol Analysis Agent True 9
Met de CmdLet Add-IPAllowListEntry heb ik een paar IP's toegevoegd zodat die op de whitelist komen. De bedoeling is dat wanneer een mail binnenkomt vanaf een SMTP server van een IP op de IPAllowList dat er dan geen SenderID filtering plaats vindt en dat hij dus verder niet meer gescand wordt.
Dit alles ingesteld maar het werkt helaas niet, toch blijft SenderID de mail weigeren:
Op http://jaapwesselius.com/...13-edge-transport-server/ en vele andere pagina's online lees ik dat wanneer een IP op de IPAllowList staat er dan geen verdere controle plaatvindt.
De SMTP logging van het betreffende test bericht is:
Tarpit for '0.00:00:05' due to '550 5.7.1 Sender ID (PRA) Not Permitted',
En ik krijg een bounce terug met dezelfde foutmelding, de e-mail komt dus ook echt niet aan.
Iemand een idee wat ik over het hoofd zie of waarom dit niet werkt?
Moet de order van de Agents andersom misschien? Wat ik lees zou de volgorde zo goed moeten zijn. De IPAllowList is onderdeel van de ContentFilterAgent.
Alvast
Identity Enabled Priority
-------- ------- --------
Transport Rule Agent True 1
Malware Agent True 2
Text Messaging Routing Agent True 3
Text Messaging Delivery Agent True 4
Content Filter Agent True 5
Sender Id Agent True 6
Sender Filter Agent True 7
Recipient Filter Agent True 8
Protocol Analysis Agent True 9
Met de CmdLet Add-IPAllowListEntry heb ik een paar IP's toegevoegd zodat die op de whitelist komen. De bedoeling is dat wanneer een mail binnenkomt vanaf een SMTP server van een IP op de IPAllowList dat er dan geen SenderID filtering plaats vindt en dat hij dus verder niet meer gescand wordt.
Dit alles ingesteld maar het werkt helaas niet, toch blijft SenderID de mail weigeren:
Op http://jaapwesselius.com/...13-edge-transport-server/ en vele andere pagina's online lees ik dat wanneer een IP op de IPAllowList staat er dan geen verdere controle plaatvindt.
De SMTP logging van het betreffende test bericht is:
Tarpit for '0.00:00:05' due to '550 5.7.1 Sender ID (PRA) Not Permitted',
En ik krijg een bounce terug met dezelfde foutmelding, de e-mail komt dus ook echt niet aan.
Iemand een idee wat ik over het hoofd zie of waarom dit niet werkt?
Moet de order van de Agents andersom misschien? Wat ik lees zou de volgorde zo goed moeten zijn. De IPAllowList is onderdeel van de ContentFilterAgent.
Alvast