Toon posts:

probleem met geluid van 5.1 surround set

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo

ik zit met het volgende probleem

ik heb een Panasonic 5.1 surround set met bleu ray dvd speler

ik kijk altijd films vanaf mijn synology maar het probleem is bij sommige films heb ik wel geluid en klinkt super mooi maar bij sommige films heb ik helemaal geen geluid zou mijn dvd speler (receiver) het niet ondersteunen

de dvd speler zit verbonden met een hdmi kabel

zou het mischien met een optische kabel werken of hebben jullie nog ideeën hoe het kan worden opgelost

mvg harmen

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-01 18:11
Je kijkt de films vanaf je nas, rechtstreeks op je (smart)tv, en stuurt dan het geluid door naar de dvd/all in one set?

Eerste gok is dat je tv geen DTS geluid aankan/doorstuurt. Als dat zo is, gaat een optische kabel ook niet helpen.

Om een duidelijker beeld te krijgen, type tv & audioset is wel handig.
Daarnaast is het ook handig om te melden hoe je de films kijkt. Op je smart tv of via een mediaspeler?

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik sluit me aan bij bovengenoemde reactie. Dit topic roept alleen maar vragen op omdat je zo weinig informatie geeft.

Verder adviseer ik je om voordat je je post plaatst, deze even door te lezen. Dan zou je zien dat zowel de hoofdletters als punten ontbreken in je zinnen. Dat maakt het geheel niet prettig leesbaar en je zult minder reactie krijgen.

Ten slotte nog en verwijzing naar Het algemeen beleid #groeten want groeten doen op het forum is niet nodig.

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:50

CeesKees

I rest my Kees

Je bent hier pas net Harmen, dus echt kwalijk ga ik het je niet nemen.

Maar ik moet mij wel bij eerdere reacties aansluiten.
Je geeft net wat te weinig informatie, en je zinnen zijn nogal... Onduidelijk.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:34
S1NN3D schreef op donderdag 05 november 2015 @ 13:03:
[..]
Ten slotte nog en verwijzing naar Het algemeen beleid #groeten want groeten doen op het forum is niet nodig.
Compleet offtopic: Dit vind ik toch wel de domste regel ooit. Had er eigenlijk nog nooit van gehoord maar kom op zeg. Ik vind het niets anders dan fatsoenlijk als je op het forum je eerste vraag in ieder geval even netjes afsluit. Overigens kom je dit soort startposts, die als afsluiting: 'met vriendelijke groet' hebben ten overvloede tegen op Tweakers. Waarom zou dit een probleem moeten zijn?

*sowieso

Verwijderd

Topicstarter
okey sorry voor de weinig info.

Ik kijk inderdaad films vanaf mijn nas.
ik heb een smart tv van samsung UE32EH5300.
Dit is mijn dvd speler sc bt230 Panasonic.
ik zoek de films vanaf mijn tv naar de nas dus de tv speelt het af en stuurt het geluid naar de dvd speler.
Mischien dat het anders kan want mijn dvd speler heeft ook een internet aansluiting iemand meer tips?

de foutmelding is audiocodec: TreuHD (bestandsindel niet ondersteund)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2015 00:24 ]

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Je hebt zelf het probleem al gevonden. Veel tv's sturen slechts stereo of dolby digital uit. DTS is al zeldzamer dus een TrueHD spoor kun je al helemaal vergeten.

Goedkoopste oplossing is om de bestanden die degelijke audiosporen bevatten met Handbrake even om te zetten. Kost niets; alleen wat tijd.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:11
S1NN3D schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 09:07:
Je hebt zelf het probleem al gevonden. Veel tv's sturen slechts stereo of dolby digital uit. DTS is al zeldzamer dus een TrueHD spoor kun je al helemaal vergeten.

Goedkoopste oplossing is om de bestanden die degelijke audiosporen bevatten met Handbrake even om te zetten. Kost niets; alleen wat tijd.
Mogelijk dat de film(s) al diverse audio-sporen bevatten, en je dus simpelweg kan kiezen voor DD51; dan hoef je niet eens om te zetten. Een andere optie is downmixing, mits je TV dat ondersteund, maar dan wordt dat 2.0 stereo. Een stuk minder fraai dus, maar scheelt wel het nodige aan tijd.

Wil je toch maximale kwaliteit van audio, dan ontkom je er bijna niet aan om een aparte receiver met HDMI-input/output en een mediaspeler aan te schaffen en de boel met HDMI aan elkaar knopen, maar de kans is groot dat dit qua prijs/kwaliteit verhouding niet interessant voor je is en je dik tevreden bent met DD51

iRacing Profiel

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:41

DarkSide

theres no place like ::1

Ja maar in de basis moet een True HD stream gewoon backwards compatible zijn met DD 5.1
Zelfde voor DTS HD MA. Alleen moet je dan wel ergens aan kunnen geven dat je wilt werken met DD5.1 ipv true HD.

TVs zijn daar vaak slecht in inderdaad. Een losse media speler op je TV kan werken zoals bv Kodi op de Android TVs.

Je zult dus inderdaad moeten kijken naar het omzetten van de audio. Of downstreamen naar 2.0.

Of inderdaad voor losse componenten zoals een Receiver en een HTPC / mediaspeler.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor alle info dan kijk ik maar de films die wel goed geluid hebben en kijk ik de andere films wel op een andere manier laptop met hdmi naar tv bijvoorbeeld super bedankt iedereen
Pagina: 1