Hallo mensen!
Ik ben, zoals de titel al doet vermoeden, opzoek gegaan naar onderdelen om een nieuwe gamepc in elkaar te zetten. Ik hoef niet het nieuwste van het nieuwste, maar wil nu een pc hebben die een paar jaar mee kan en dan langzamerhand uitgebreid kan worden. Mijn huidige systeem is zo'n kant en klare pc van HP die zijn werk de afgelopen 6 jaar goed gedaan heeft, maar het niet meer trekt met de nieuwere spellen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een nieuwe gamepc halen waar ik de komende jaren mee vooruit kan, videokaart kan vervangen als dat nodig is en verder gewoon genieten van gamen. Games als Fallout 4, The Witcher 3 etc. op ultra kunnen spelen is wat ik er graag mee wil doen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Prijsrange is 800-900 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb zelf nog 2 1.5TB schijven, monitor (merk en type voeg ik later nog toe), toetsenbord en muis die meegaan.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het liefst heb ik een systeem wat paar jaar vooruit kan en niet teveel aan toegevoegd hoeft te worden. 8GB ram lijkt me voor nu genoeg, 1GPU ook.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur voor een merk, het moet gewoon goed zijn werk doen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst zo stil energiezuigig mogelijk. Elke euro die bespraard kan worden is mooi meegenomen.
Ga je overklokken?
Nee, overklokken hoeft van mij niet.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb nog nooit zelf een pc samengesteld en wil graag hulp bij het samenstellen. Heb ik de juiste onderdelen gekozen, gaat het goed samenwerken, kan ik betere onderdelen halen voor dit geld zijn de belangrijkste vragen die ik heb.
Ook heb ik nog geen windowslicentie die ik kan gebruiken op het nieuwe systeem, ik hoor graag wat jullie adviseren.
Hier mijn lijstje:
Ik hoor graag wat ik eventueel kan verbeteren of vergeten ben te melden!
Ik ben, zoals de titel al doet vermoeden, opzoek gegaan naar onderdelen om een nieuwe gamepc in elkaar te zetten. Ik hoef niet het nieuwste van het nieuwste, maar wil nu een pc hebben die een paar jaar mee kan en dan langzamerhand uitgebreid kan worden. Mijn huidige systeem is zo'n kant en klare pc van HP die zijn werk de afgelopen 6 jaar goed gedaan heeft, maar het niet meer trekt met de nieuwere spellen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een nieuwe gamepc halen waar ik de komende jaren mee vooruit kan, videokaart kan vervangen als dat nodig is en verder gewoon genieten van gamen. Games als Fallout 4, The Witcher 3 etc. op ultra kunnen spelen is wat ik er graag mee wil doen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Prijsrange is 800-900 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb zelf nog 2 1.5TB schijven, monitor (merk en type voeg ik later nog toe), toetsenbord en muis die meegaan.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het liefst heb ik een systeem wat paar jaar vooruit kan en niet teveel aan toegevoegd hoeft te worden. 8GB ram lijkt me voor nu genoeg, 1GPU ook.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur voor een merk, het moet gewoon goed zijn werk doen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst zo stil energiezuigig mogelijk. Elke euro die bespraard kan worden is mooi meegenomen.
Ga je overklokken?
Nee, overklokken hoeft van mij niet.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb nog nooit zelf een pc samengesteld en wil graag hulp bij het samenstellen. Heb ik de juiste onderdelen gekozen, gaat het goed samenwerken, kan ik betere onderdelen halen voor dit geld zijn de belangrijkste vragen die ik heb.
Ook heb ik nog geen windowslicentie die ik kan gebruiken op het nieuwe systeem, ik hoor graag wat jullie adviseren.
Hier mijn lijstje:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4590 Boxed | € 189,90 | € 189,90 |
| 1 | ASRock Fatal1ty B85 Killer | € 75,75 | € 75,75 |
| 1 | MSI R9 380 Gaming 4GB | € 226,- | € 226,- |
| 1 | NZXT S340 Zwart | € 62,95 | € 62,95 |
| 1 | Scythe Mugen 4 | € 38,95 | € 38,95 |
| 1 | Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9 | € 45,95 | € 45,95 |
| 1 | Cooler Master V650 Semi-Modular | € 92,- | € 92,- |
| 1 | Crucial BX100 250GB | € 80,95 | € 80,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 812,45 | |
Ik hoor graag wat ik eventueel kan verbeteren of vergeten ben te melden!