• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02 13:19

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Onlangs nieuwe componenten besteld waar absoluut geen problemen mee waren. Nu na een paar dagen Windows 10 64 bit gedraaid te hebben, kan ik niet meer in de UEFI BIOS komen.

Betreft de Asus maximus ranger VIII, waar ik de laatste bios update op geflashed heb.
Keyboard: Corsair K95RGB

Wat ik geprobeerd heb:

- Windows shutdown met SHIFT ingedruk, vervolgens booten met F2 knop ingedrukt
- Windows via Recovery mode, reboot naar BIOS laten doen
- ASUS Boot Setting V1.00.22, Fastboot disabled en laten opstarten naar BIOS
- Extra USB keyboard aangesloten
- Opstarten met DEL knop ingedrukt
- Spanning er volledig af en al het bovenstaande geprobeerd
- Asus AI Suite, geeft netjes BIOS informatie weer

Het uiteindelijke resultaat is elke keer hetzelfde: Windows 10 start op.
Soms leek het alsof er iets geprobeerd werd op de achtergrond, omdat ik mijn scherm van zwart naar zwart zag springen en het booten iets langer duurde, maar uiteindelijk dus nada.

Ik kan op internet niet extra aanwijzingen vinden die mij verder een oplossing kunnen bieden.
Ik heb nog niet geprobeerd om zonder mijn Windows 10 SSD op te starten (kan dat nu ook helaas vanaf werk niet testen).

Een reset doen van alle instellingen is iets wat ik liever niet doe. Daarnaast is dat ook geen garantie dat ik er daarna in kom.

[update 14:00]
Zojuist getest zonder mijn SSD, krijg een nette melding dat er geen boot manager is. Alsnog kan ik niet in de BIOS komen. Het lijkt dus niet een Windows gerelateerd issue maar iets specifiek met het mobo of versie BIOS.

[ Voor 8% gewijzigd door n00bs op 05-11-2015 14:10 ]

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02 13:19

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
solved.

Videokaart eruit getrokken. Onboard kwam tot leven, die aangesloten en kon mijn BIOS weer in. Zeer vreemd!