Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunefulDJ_Mike
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-08 14:29
Al een tijd (sinds de laatste technical preview build van Windows 10) is het voor mij onmogelijk om een aangepaste resolutie in te stellen, met elke driver versie. Dit was reeds op mijn titan black's, en nu mijn 980ti's en recent nog getest op een enkele 780ti.

Ik heb bijna alle driver versies uitgeprobeerd maar tot nu toe is dat nog met geen enkele gelukt. Daarnaast kan ik alleen 353.62 gebruiken om 60hz te draaien op een 4k scherm met dp 1.2.

Zijn er nog meer mensen met deze problemen ? En zo ja, is er ook iemand die een oplossing heeft ?

Today me will live in the moment unless it's unpleasant in which case me will eat a cookie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Bedoel je dsr? Bijvoorbeeld 2560x1440 draaien op een 1080p monitor? Heb hetzelfde probleem, maar ergens bij 3D-settings (aa, smooth factor etc) kun je een dsr-ratio instellen en zo het probleem omzeilen.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunefulDJ_Mike
Ik heb een dell 17" scherm die normaliter op 1280*1024 draait een tijd geleden heb ik via nvidia control panel echter een aangepaste resolutie van 1920*1536 ingesteld gewoon voor binnen windows, hiermee werkte de schaling beter (3840*2160 en 1280*12024 naast elkaar schaalt niet lekker). Sinds de overgang op Windows 10 werken bij echter de aangepaste resoluties niet meer...

[ Voor 13% gewijzigd door TunefulDJ_Mike op 05-11-2015 08:36 ]

Today me will live in the moment unless it's unpleasant in which case me will eat a cookie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Word custom resolutie wel aangegeven onder resolutie wijzigen. Daar staat het in ieder geval tussen en het werkt goed met een gtx 980 ti, je windows zal ik dus ook maar eens updaten naar een volledige versie want waarschijnlijk is dat het probleem omdat het in bekent was met de preview dat dsr en custom resoluties nog niet mogelijk waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunefulDJ_Mike
Ik draai de volledige versie van Windows 10 en hij is volledig up-to-date. Ik kan op custom resolutie klikken, ik kan hem instellen en daarna geeft deze de fout dat de custom resolutie niet wordt ondersteunt, echter wanneer ik een custom resolutie van 1280*1024 (de aanbevolen resolutie voor dat scherm) in probeer te stellen geeft hij ook aan dat hij dit niet ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Custom resolutie heet bij Nvidia Dynamic Super Resolution, ook wel DSR. In Windows 7 kon ik inderdaad zelf een aangepaste resolutie aanmaken maar in Windows 10 niet meer. Maar ik heb het wel als volgt werkend gekregen:

In Nvidia config naar:

3D Instellingen -> 3D Instellingen beheren -> DSR-factoren -> daar iets kiezen en toepassen

Vervolgens weer DSR uitzetten en daarna kon ik zonder problemen een eigen Custom Resolution instellen.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier net met de laatste drivers een custom resolutie aangemaakt met een gtx 980 ti. Ik hoefde ook geen DSR of andere dingen in te schakelen. Kan ook zijn dat ik HDMI gebruik en iemand anders dvi of zo?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunefulDJ_Mike
Ik gebruik al sinds ik dat scherm heb een HDMI -> DVI kabel, nog nooit dit probleem gehad totdat ik de upgrade naar Windows 10 uitvoerde...

Pagina: 1