Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor cad gebruik

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel ben ik student daarom zoek ik een laptop voor cad gebruik. Nu is mijn vraag maar moet ik opletten als ik een laptop ga kopen. Of wat stellen jullie voor als laptop. Want ik zou het leuk vinden als Archicad een klein beetje soepel loopt. (i.v.m. grote projecten)

Wat ga je met je laptop doen? Ik ga de laptop gebruiken voor Autocad, Revit, Archicad, Adoble photoshop, Adoble indesign, skets Up en microsoft office.(eventueel plaatjes renderen of een loop route)
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

Wat is je budget? Ongeveer 1200 a 1500 euro.
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen? ja
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren Ik heb gehoord dat ASUS een goed merk is. maar voor ander merken sta ik ook open. (behalve acer niet)
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

• Olrac.Srednjim
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-10-2022
Je zou kunnen kijken naar het instap model van de dell xps? Kost 1499,-

Dell XPS 15 9550 FHD

• Olrac.Srednjim
Wil je ook gaan renderen met de software? Als dat het geval is heb je iig een goede processor nodig. De videokaart zorgt ervoor dat je makkelijk door je 3d heen kan "zweven".

De dell xps is mooi slank weegt niet heelveel. Nieuwe skylake proc. Quad core i5, 8gb geheugen, gtx960m, full hd lijkt me voldoende?

[ Voor 28% gewijzigd door Olrac.Srednjim op 05-11-2015 00:16 ]

Dell XPS 15 9550 FHD

• Star65
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:00
Mijn persoonlijke voorkeur ook vanwege het vele CAD gebruik (Inventor + Solidworks) gaat uit naar een Dell uit de Precision serie met een goede nVidia kaart. Zit misschien net aan de bovenkant van je budget, maar gebruik deze Precisions al jaren zonder ook maar enig probleem. Maar als je niet gaat renderen en geen echt zware 3D CAD toepassingen hebt hoeft de lat niet zo hoog te liggen. Naar mijn mening zijn de toepassingen die je hierboven noemt geen echte CPU en videokaart vreters met misschien als uitzondering Adobe Photoshop.
Zorg in ieder geval dat je een i7 processor hebt, een nVidia kaart (K serie), liefst SSD schijf en genoeg ram geheugen.

Succes met je keuze.

Woonboerderij, Atag I36CZ, Quatt Duo, Tado V3+, Home Assistant, Petrolhead (Dodge WC63 en Ural M72 sidecar),

• Olrac.Srednjim
Geeft de nvidia k serie exht zoveel meer beter specs voor cad programma's dan een gaming kaart?

Dell XPS 15 9550 FHD

Verwijderd

Topicstarter
Olrac.Srednjim schreef op donderdag 05 november 2015 @ 00:44:
Geeft de nvidia k serie exht zoveel meer beter specs voor cad programma's dan een gaming kaart?
Ik weet dat de nvidia de Quadro series speciaal ontworpen heeft voor de 3D programmering (of hoe je het ook noemt).

Kan ik zon workstation van dell nog uitbreiden later met met evt meer ram en ssd?

• Star65
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:00
Dat laatste is in ieder geval geen probleem kan ik uit eigen ervaring zeggen. Heb ik reeds 2 keer gedaan, eerst de HDD vervangen door een 256Gb SSD en later door eentje van 480Gb. Daar zou ik eerder in investeren dan in meer geheugen waarbij ik de ondergrens van het geheugen toch wel zo'n beetje op 8 Gb zou zetten.

De nVidia Quadro's zijn vaak ook gecertificeerd door CAD leveranciers. Kijk hier maar eens, wordt je misschien wat wijzer.
Je hebt het over Autocad, wat bedoel je daarmee? Autocad 2D of echt Autodesk Inventor. Dat maakt nogal wat verschil uit.

[ Voor 34% gewijzigd door Star65 op 05-11-2015 01:24 . Reden: aanvulling ]

Woonboerderij, Atag I36CZ, Quatt Duo, Tado V3+, Home Assistant, Petrolhead (Dodge WC63 en Ural M72 sidecar),

Verwijderd

Topicstarter
Star65 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 01:20:
Dat laatste is in ieder geval geen probleem kan ik uit eigen ervaring zeggen. Heb ik reeds 2 keer gedaan, eerst de HDD vervangen door een 256Gb SSD en later door eentje van 480Gb. Daar zou ik eerder in investeren dan in meer geheugen waarbij ik de ondergrens van het geheugen toch wel zo'n beetje op 8 Gb zou zetten.

De nVidia Quadro's zijn vaak ook gecertificeerd door CAD leveranciers. Kijk hier maar eens, wordt je misschien wat wijzer.
Je hebt het over Autocad, wat bedoel je daarmee? Autocad 2D of echt Autodesk Inventor. Dat maakt nogal wat verschil uit.
Ik zelf gebruik Autocad alleen in 2d. Deze onder ligger gebruik ik voor Archicad en Revit(3D werk). Revit en Archicad zijn voor mij de gpu en cpu vreeters denk ik.

• Olrac.Srednjim
Ik zou me niet blind staren op de zakelijke laptops, ik gebruik nu al 6 jaar een laptop met een dual core t9400 met een 9400m gt.
Ik heb nog nooit problemen met de archicad of autocad applicatie.

Mijn advies; koop een latop met een goede grafische kaart (gtx 950m of 960m) een quad core proc, core i7 , minimaal 8gb geheugen, ssd en full hd resoltie.
Er valt dan veel meer te kiezen ook qua afmetingen en gewicht.

Dell XPS 15 9550 FHD

Pagina: 1