Fractal Design R5 + Corsair H110i GTX

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwe63
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 18:40
Ben vandaag begonnen met het in elkaar zetten van dit systeem.

Nu wilde ik de AIO bovenin de kast gaan plaatsen en ben ik gaan zoeken naar intake / exhaust en pull / push configuraties maar nu zie ik door de bomen het bos eigenlijk niet meer.

Mijn initiele plan was om de AIO dmv push (dus de fans onder de radiator) de warme lucht naar buiten te laten blazen) en de achterste outtake fan om te draaien zodat er zowel aan de achterkant als de voorkant koele lucht naar binnen komt.

Nu lees ik echter in de handleiding van de AIO dat Corsair aanraadt om de fans op intake te zetten en dus koele lucht aan te zuigen en zodoende komt er dus warme lucht in de kast. Mis ik hier iets? Moet ik dan de ventilator aan de voorkant van de kast eigenlijk omdraaien zodat dat ook een exhaust wordt?

[ Voor 0% gewijzigd door Douwe63 op 05-11-2015 07:18 . Reden: pull -> intake ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 12:26
Mis ik iets, of kan je je radiator ook op de gewenste plaats zetten en alsnog de fans lucht laten zuigen ipv blazen?

[ Voor 5% gewijzigd door Daan00 op 04-11-2015 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-09 20:11
ja draai de fans om en ze zuigen ipv blazen of andersom.

maar push en of pull maakt weinig uit. gewoon wat het mooiste is. push en pull samen is nog beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Je verwart de termen push en met name pull :)

Stel je monteert de radiator aan de bovenzijde van de kast. Je monteert eerst de radiator en daarna de fans erop zodat ze lucht de kast uit duwen. De fans zuigen dan lucht aan uit de kast, door de radiator en vervolgens uit de kast. Dit noemen we push omdat de airflow door de radiator wordt gedrukt.

Maar je kan ook eerst de fans monteren en daaronder de radiator. Je ziet dan zegmaar de radiator hangen met tussen het rad en de behuizing van de fans (dus de fans zijn njet zichtbaar als het ware). In deze situatie wordt er lucht aangezogen door de radiator heen en vervolgens uit de kast gedrukt. Dit is een pull opstelling.

Hopelijk snap je mijn verhaal ;) verder zou ik altijd de voorzijde van de kast op intake zetten en de achterzijde en bovenzijde op outtake. Eventuele fans onderin de kast op intake. Warme lucht stijgt op en dit komt dus de natuurlijke airflow ten goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwe63
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 18:40
stin00 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 22:36:
Je verwart de termen push en met name pull :)

Stel je monteert de radiator aan de bovenzijde van de kast. Je monteert eerst de radiator en daarna de fans erop zodat ze lucht de kast uit duwen. De fans zuigen dan lucht aan uit de kast, door de radiator en vervolgens uit de kast. Dit noemen we push omdat de airflow door de radiator wordt gedrukt.

Maar je kan ook eerst de fans monteren en daaronder de radiator. Je ziet dan zegmaar de radiator hangen met tussen het rad en de behuizing van de fans (dus de fans zijn njet zichtbaar als het ware). In deze situatie wordt er lucht aangezogen door de radiator heen en vervolgens uit de kast gedrukt. Dit is een pull opstelling.

Hopelijk snap je mijn verhaal ;) verder zou ik altijd de voorzijde van de kast op intake zetten en de achterzijde en bovenzijde op outtake. Eventuele fans onderin de kast op intake. Warme lucht stijgt op en dit komt dus de natuurlijke airflow ten goede.
Ah, dank voor de uitleg!. De termen push en pull waren me wel duidelijk maar ik zie wel waar de verwarring vandaan komt, ik schreef ergens 'pull' terwijl ik 'intake' bedoelde. Corsair raadt in de handleiding aan om via de radiator koele lucht de kast in te zuigen (terwijl mijn initiele plan was om aan de bovenkant juist de lucht via de radiator naar buiten te blazen).

Net trouwens even het moederbord geplaatst en de plastic overkapping boven de i/o poorten zit de fans in de weg. Ik kan de radiator ook aan de voorzijde plaatsen (en dan zoals corsair aanraadt als 'intake') en dan verplaats ik de huidige intake fan die nu aan de voorkant zit naar de bovenkant en die wordt daar dan een outtake fan.

Zou het nog (veel) uitmaken als ik push of pull ga gebruiken voor de intake kant? Ik dacht iets gelezen te hebben wat ging over het verzamelen van stof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-09 20:11
het verschil in temp is minimaal. en je rad als intake geeft lagere temps op je cpu. maar wel hogere temps op je GPU. neem je rad als exhaust. zijn je cpu temps iets hoger en je gpu temps iets lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

Je kan dat IO shield (plastic ding) gewoon van je moederbord af schroeven ;)

Als intake zal het ook erg goed doen en ik denk niet dat dit een negatieve invloed heeft op je gpu temps
De fans van de h110i kunnen erg veel lucht verplaatsen op hoge toeren, dat voel je 40 -50 cm nog, maakt dan wel genoeg herrie

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Pagina: 1