• NLF
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-11 11:35
Hallo!

Ik ben opzoek naar een steadicam voor mijn Sony A6000.

Ik heb al wat onderzoek gedaan maar ik kom er telkens op uit dat mijn Sony een te lichte camera is. Het budget is maximaal 150 euro en verwacht daarvoor zeker geen pro apparatuur maar wil gewoon beginnen met het maken van stabiele filmpjes.

Het liefst wel bij een Nederlandse webshop met dit soort bedragen. Graag verneem ik jullie advies _/-\o_

Dit is overigens wat ik tot nu toe heb gevonden maar ook daar is een A6000 misschien niet zwaar genoeg voor: http://www.camerawarehouse.nl/dvcity-flycam-nano-qr.html

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-11 22:37
Te licht is nooit een probleem, alleen te zwaar is. Bedenk bovendien dat je het gewicht van de A6000 + lens moet nemen.

Een Sony A6000 weegt 344 gram. Dat betekend dat je met bijvoorbeeld deze stabilizor de A6000 met elke lens van 600 gram of lichter kan stabiliseren aangezien hij maximaal 950 gram aankan.

• NLF
Bedankt voor je reactie! Ik begreep van reviews dat die jij linkt nou niet bepaald handig is.. Ook lees ik dat als de camera te licht is dat het moeilijker wordt om die te stabiliseren.

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:17

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

NLF schreef op donderdag 05 november 2015 @ 18:09:
Bedankt voor je reactie! Ik begreep van reviews dat die jij linkt nou niet bepaald handig is.. Ook lees ik dat als de camera te licht is dat het moeilijker wordt om die te stabiliseren.
In dat geval kun je toch gewoon wat ballastgewicht toevoegen op/onder/aan de camera?

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

• NLF
Zal mij daarin nog eens wat meer verdiepen