• Kern
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-03-2020
Goedendag,

Vandaag heb ik mijn nieuwe ready to go gemaakt maar nu heb ik dus wat problemen met mijn USB poorten.

Geen 1 poort doet het behalve op de 2.0 usb poorten doet mijn muis en keyboard het.. ( muis echter maar voor de helft, scrollwheel doet het niet )

Voorderest wordt er niks op de poorten gezien.. geen externe HDD geen USB sticks (2.0 en 3.0) me externe dvd speler niet.. me soundinterface niet. Dus laten we gewoon zeggen dat NIKS het doet.

i7-6700
z170 pro gaming
Windows 7

Ik lees op internet veel problemen over z170 borden icm windows7 voor de usb poorten.. De oplossing lijkt te zijn dat je de Intel® USB 3.0 eXtensible Host Controller driver moet instaleren.. echter als ik dit probeer krijg ik elke keer een foutmelding met dat het instaleren fout is gegaan. ("Het installatieprogramma kan een of meer apparaatstuurprogramma's niet instaleren. Het installatieprogramma wordt afgesloten.")

Iemand enig idee hoe dit op te lossen? ik ben nu al sinds vannochtend 11uur hier mee bezig en ik begin een beetje chago te worden 8)7

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:17
Heb je wel de chipset drivers en dergelijke geïnstalleerd? Meest recente BIOS er op staan? Je weet wel zeker dat je de intel variant moet hebben? er staat ook een asmedia versie op de site van Asus.

Desktop | Server | Laptop

• Kern
Rupie schreef op woensdag 04 november 2015 @ 20:02:
Heb je wel de chipset drivers en dergelijke geïnstalleerd? Meest recente BIOS er op staan? Je weet wel zeker dat je de intel variant moet hebben? er staat ook een asmedia versie op de site van Asus.
Hoi Rupie.
Ik heb alle driver geinstalleerd.. De asmedia variant heb ik wel geinstalleerd gekregen maar die van intel niet. ( die van intel en asmedia staan beide tussen het rijtje van driver op Asus site als je zoekt naar de z170 pro gaming moederbord)

Vandaar dat ik er van uitga dat ik ze allebij moet hebben.. Ik zou het anders echt niet weten wat het kan zijn..

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:17
En je BIOS versie?

Ik weet niet of je ze wel beide moet hebben, je ziet ook vaak genoeg bij laptops drivers voor verschillende merken wifikaarten terwijl er toch echt maar 1 in die laptop zit ;) Geen idee of dat in dit geval ook zo is verder hoor.

Je ziet ook geen gele uitroeptekens in apparaatbeheer staan? Het maakt geen verschil of je iets aansluit op de usb poorten op het mobo zelf of op een usb poort van het front panel? Staan er updates klaar vanuit Windows Update die een rol kunnen spelen? Kan je booten in een of ander live OS (een of andere linux variant vanaf usb) om te zien of de poorten het in een ander OS wel doen?

Desktop | Server | Laptop

• Kern
Bios is ook up2date.

Daar zou je gelijk in kunnen hebben.. maar dan zou ik helemaal geen idee meer hebben wat het kan zijn.
Windows is up2date.. Ik heb 1 gele uitroepteken in me apparaatbeheer .. maar ik weet zeker dat dat mijn ducky shine3 is want ik heb die nog niet geinstalleerd. ( staat ook onder overige apparaten > onbekend apparaat )
Usb poorten bovenop ( heb niks op het front paneel.. ) doen het niet..
En ik kan niks booten of wat dan ook want hij ziet geen usb sticks... alleen maar mijn muis en keyboard doen het voorderest niks qua usb dingen.

• 0scar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-07-2025

0scar

MacIJver

Hoe heb je Windows dan erop gekregen?

Manusjes van alles kunnen multitasken

• Kern
0scar schreef op woensdag 04 november 2015 @ 23:52:
Hoe heb je Windows dan erop gekregen?
dvdspeler uit oude computer gehaald en aangesloten op de pc in de kast.

Anyway ik heb het probleem verholpen door te upgraden naar Windows 10. Windows 10 erop en alles was meteen verholpen. z170 borden gaan gewoon niet samen met Windows 7 op dit moment.. misschien dat er in de toekomst wel goede Drivers komen maar ik denk het zelf van niet.

• 0scar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-07-2025

0scar

MacIJver

Kortom je kon dus wel booten (van DVD). Je had dus een Linux live cd kunnen proberen zoals iemand al eerder aangaf.

Fijn dat een win 10 update je problemen heeft verholpen.

Manusjes van alles kunnen multitasken

Pagina: 1