Low end NAS gebruiker

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Chromecast NAS
Een NAS dus. Geen expert op het gebied, maar hij moet in elk geval kunnen streamen naar Chromecast en Chromecast Audio. Oftewel: hij moet Plex ondersteunen. Ik begrijp uit een beetje onderzoek dat het dan verstandig is dat de NAS ook kan transcoden, dus dat lijkt me iets relevants.

Wat is je budget?
Hoe minder hoe beter. Single bay bijvoorbeeld is prima; de bestanden zijn geen hoge prioriteit dus áls ik de zooi verlies, dan is het niet anders. Tweedehands sta ik zeker open voor.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, weinig ervaring met NASjes. Eigenlijk alleen ooit een goedkoop NASje gehad die als netwerkschijf fungeerde, en ook niet veel meer kon. Toen gebruikt icm met een Raspberry Pi voor de media, maar ik wil nu dus "gewoon" alles op de chromecasts. Wel goede verhalen gelezen over Synology

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Oeps, hierboven al gedaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 21:02
Als je een nas wil die kan transcoden voor de chromecast dan wordt het vast een wat duurder model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:54
Kan, je kan ook zelf een NAS maken. Zelf draai ik KodiBuntu als mediacenter bij mijn TV en daarbovenop heb ik een virtual machine (die direct de schijven kan benaderen) met OpenMediaVault. Hangt er wel van af of je wat constant gezoem geen probleem vind. Velen raden deze oplossing af. Al moet ik zeggen, met wat opletten en modificaties (underclocken, undervolten en stille fans en voeding kiezen) hoor ik mijn server nooit op een storende manier in de woonkamer.

OpenMediaVault is een NAS software pakket wat eenvoudig op een normale PC te installeren is en dezelfde opties bied als een echte NAS, maar eigenlijk veel meer vrijheid gaat bieden voor upgrades, geen lock in tussen hardware en software. Hierin is ook een plugin voor Plex, maar ook andere handige software zoals SickBeard, beschikbaar. Een simpele Celeron is genoeg. Voor 300-400 euro kun je wel een PC inclusief 1 schijf samen stellen dat geschikt is.

[ Voor 22% gewijzigd door GENETX op 04-11-2015 20:50 ]