Toon posts:

Dual of single Monitor setup? Budget 600 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit een beetje in de knoop qua keuze voor monitor. Ik ga een desktop builden en ga daarbij ofwel een GTX970 ofwel een R9 390 kopen.

Mijn MAX budget voor het scherm/de schermen is 550-600 euro. Goedkoper mag altijd :)

Ik weet dat TN slechtere kleuren heeft en ik zou het liefst van al IPS, 144Hz en kleine responstijd.
Dit allemaal vond ik in dit scherm : pricewatch: Asus MG279Q Zwart

Echter is het wel redelijk duur, maar echt wel een goeie keuze voor zowel console couch gaming als PC gaming denk ik dan. Ik zit wel niet zo ver van het scherm dus voor LoL en CS:Go bv is het misschien te dicht?

Maar iets zegt mij toch beter voor een dual setup te gaan i.v.m. het streamen dat ik wil doen, recorden enzoverder. Dan zou ik voor 2x 24 willen kiezen of eventueel 27 + 24?

Dan dacht ik eerder aan 1 van deze 2
- pricewatch: Asus VG248QE Zwart
- pricewatch: Dell S2415H Zilver, Zwart

het dell is natuurlijk mooi IPS, wel maar 60Hz jammer genoeg en 6ms.
De asus heeft dan weer maar 1ms en 144Hz maar dat TN paneel met die verschrikkelijke kleuren...

Mijn vraag aan jullie :

Wat denken jullie dat ik het best doe?

- Full gaan voor 1 bom mooi scherm
- 2 degelijke monitoren naast mekaar

==> als jullie suggesties hebben voor schermen hoor ik het zeer graag

• Rhin
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16-02 17:57
Tsja, dat is wel erg persoonlijk natuurlijk. Je zou ook kunnen gaan voor een mooi, duur IPS scherm + 1 goedkoop TN scherm. Anders wordt het toch kiezen tussen goed multitasken en één echt mooi high-res scherm. Verder zou je een 21:9 scherm kunnen kopen, dan heb je een beetje van beide (al heb ik daar zelf geen ervaring mee).

• twanva
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 03-02 16:37
Zelf heb ik al 2 jaar een setup met deze 2 beelschermen en deze videokaart:
pricewatch: Asus Radeon HD7850-DC2-2GD5
pricewatch: LG 27EA33V Zwart
pricewatch: LG 23EA63V-P Zwart

Helaas is de 23" kapot gegaan maar daar heb ik binnen garantie gewoon een nieuwe voor terug gekregen (een betere met speakertjes erin :P).

Vind het erg fijn om wat te kunnen monitoren op het 2e scherm in dit geval de 23".

Als je er voor gaat om 2 beeldschermen van dezelfde grootte te pakken zou ik 2 exact dezelfde pakken.
Als je kiest voor een grotere en een wat kleinere zou ik een soortgelijke serie pakken zodat het er wat beter uit ziet.

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-02 10:22
Zelf tijdje 2x pricewatch: LG 27EA73LM-P Zwart gehad, prima schermen en opgevolgd door de

Zou zelf gewoon voor 1 goed scherm gaan, pricewatch: Asus MG279Q Zwart de betere keus inderdaad als je een AMD GPU hebt. En dan later een keer een 2e schermpje erbij nemen.
Maarja dan moet je wel een 390 oid nemen anders heb je niks aan freesync

Verwijderd

Topicstarter
Rhin schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 04:03:
Tsja, dat is wel erg persoonlijk natuurlijk. Je zou ook kunnen gaan voor een mooi, duur IPS scherm + 1 goedkoop TN scherm. Anders wordt het toch kiezen tussen goed multitasken en één echt mooi high-res scherm. Verder zou je een 21:9 scherm kunnen kopen, dan heb je een beetje van beide (al heb ik daar zelf geen ervaring mee).
Zie ik dan niet echt een groot verschil tussen de 2? 21:9 is niet zo mijn ding denk ik...
twanva schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 08:01:
Zelf heb ik al 2 jaar een setup met deze 2 beelschermen en deze videokaart:
pricewatch: Asus Radeon HD7850-DC2-2GD5
pricewatch: LG 27EA33V Zwart
pricewatch: LG 23EA63V-P Zwart

Helaas is de 23" kapot gegaan maar daar heb ik binnen garantie gewoon een nieuwe voor terug gekregen (een betere met speakertjes erin :P).

Vind het erg fijn om wat te kunnen monitoren op het 2e scherm in dit geval de 23".

Als je er voor gaat om 2 beeldschermen van dezelfde grootte te pakken zou ik 2 exact dezelfde pakken.
Als je kiest voor een grotere en een wat kleinere zou ik een soortgelijke serie pakken zodat het er wat beter uit ziet.
Ja was mijn plan ook mits ik er 2 nam :) 2 die er wat hetzelfde uitzien, anders trekt het weer op niks...
rolandos582 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 08:38:
Zelf tijdje 2x pricewatch: LG 27EA73LM-P Zwart gehad, prima schermen en opgevolgd door de

Zou zelf gewoon voor 1 goed scherm gaan, pricewatch: Asus MG279Q Zwart de betere keus inderdaad als je een AMD GPU hebt. En dan later een keer een 2e schermpje erbij nemen.
Maarja dan moet je wel een 390 oid nemen anders heb je niks aan freesync
Ik neig inderdaad ook meer toe naar 1 keer dat monsterscherm. Heeft alles : 144Hz, IPS, 4ms, 27 inch en kan dan inderdaad na paar maandjes mss 2e kleiner erbij kopen!

Wat is een 390 oid precies? Ik dacht de R9 390 te nemen van MSI.

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-02 10:22
Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 18:26:
Ik neig inderdaad ook meer toe naar 1 keer dat monsterscherm. Heeft alles : 144Hz, IPS, 4ms, 27 inch en kan dan inderdaad na paar maandjes mss 2e kleiner erbij kopen!

Wat is een 390 oid precies? Ik dacht de R9 390 te nemen van MSI.
390 oid, dus soort van die kaart. 380 kan ook, maja 390 is gewoon prima. Maar in ieder geval AMD kaart. Anders kun je beter PG278Q of PG279Q nemen als je het groene kamp kiest.

• Rhin
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16-02 17:57
Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 18:26:
[...]

Zie ik dan niet echt een groot verschil tussen de 2? 21:9 is niet zo mijn ding denk ik...
[...]
Ja, er is dan wel een groot verschil, maar de extra desktopruimte is zeker fijn, en je hebt geen last van het minder goede scherm tijdens het gamen: dat doe je gewoon op het mooie scherm. In tegendeel, het tweede scherm kan je dan gebruiken voor iets anders (Twitch, YouTube, Netflix etc.). Ik vind persoonlijk dat het hebben van 2 schermen als dat mogelijk is, zeker de moeite waard is.
Pagina: 1