Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Asus G501 of Dell XPS 15?

Pagina: 1
Acties:

• leskuh
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-11 00:08
Beste,

Zoals de titel al doet vermoeden ben ik aan het twijfelen tussen de Asus G501 en de Dell XPS 15.
Als eerste wil ik melden dan ik voor de Asus 2 modellen heb gevonden:

pricewatch: Asus G501JW-FI398T
pricewatch: Asus Republic Of Gamers G501JW-FI154H
Het verschil tussen beide is mij niet helemaal duidelijk, misschien kan iemand me daar al meer over vertellen.

En dan heb ik nog de Dell:
http://www.dell.com/nl/p/xps-15-9550-laptop/pd?ref=PD_OC
Waarschijnlijk zou ik voor de 512GB of de 1TB SDD kiezen.

Kan iemand mij advies geven?

• archi_wouter
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14-11-2020

archi_wouter

Weebee

Het enige verschil tussen die 2 G501's lijkt me de processor... en ik ben zelf in die categorie laptops aan het zoeken dus ik volg deze draad even ;)

Form follows whatever the f*ck I want

• Cwookie
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-11 16:50
Ik heb de afgelopen maand ook gezocht naar een 15" laptop met hetzelfde budget waarbij ik ook ging twijfelen tussen deze twee laptops. Aangezien de nieuwe dell's pas net op de matten vallen valt er nog weinig met zekerheid te zeggen. De eerste professionele revieuws zullen zeer binnenkort verschijnen gok ik. Zou je de laatst genoemde Asus (heeft een snellere processor van de twee Asussen) vergelijken met de Dell qua specificaties, dan zijn er naar mijn idee maar drie verschillen die er voor zorgen dat de Dell €200,- duurder is (met vergelijkbare SSD).

- De Dell is iets kleiner vanwege de minimale bezels
- De Dell gaat iets langer mee qua accu (6 à 7 uur bij browsen) dan de Asus (4 à 5 uur bij browsen)
- Het Dell scherm heeft touch en een betere kleurweergave. (Dell claimt 100% AdobeRGB)

De Dell heeft natuurlijk ook de nieuwste Skylake processor en DDR4 ram, maar hier zal je in de praktijk niets van merken. Wellicht zorgt dit voor een hogere waarde mocht je hem nog weer willen verkopen. Zelf heb ik vorige week de XPS 15 besteld. Niet om de genoemde punten hierboven, maar puur om het feit dat ik het gamer uiterlijk van de Asus afschuwelijk vind. Was deze gewoon 'zakelijk' geweest dan had ik voor de Asus gekozen en die €200,- in m'n zak gestopt.

Dit was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen? Hopelijk heb ik je kunnen helpen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Cwookie op 05-11-2015 10:02 ]

• leskuh
Cwookie, heel erg bedankt, hier heb ik zeker iets aan.
Ik moet me ook aansluiten bij je mening over het uiterlijk van de Asus en ik zie dan ook meer in de Dell. Echter ben ik wel bang dat ik het scherm te glanzend vind. Zo heb ik ook de pricewatch: Asus Zenbook Pro UX501JW-FJ229H thuis gehad, maar op dit scherm was bijna niet te kijken. Ook de MSI GS60 heb ik al geprobeerd, maar als ik die deed starten leek het wel of ik opsteeg. (fan maakte veel geluid)

Mijn speurtocht naar een laptop die de volgende punten bevat loopt dus al een tijdje ;)
- +/- 15inch
- Slim design
- SDD (minimaal 500gb)
- Een redelijke videokaart
- Niet te veel geluid
- Mat scherm (indien mogelijk)

• Cwookie
leskuh schreef op donderdag 05 november 2015 @ 19:14:
Echter ben ik wel bang dat ik het scherm te glanzend vind.
Ik weet niet wat je van plan bent er allemaal mee te gaan doen, maar waarom ga je dan niet voor het instap model van de XPS 15? Deze heeft namelijk een mat scherm. De 1TB harde schijf zou je dan zelf kunnen vervangen met een SSD.

• leskuh
Ja daar heb ik ook over nagedacht, maar ik zie me dat zelf nog niet doen en daarnaast zou de batterij ook kleiner zijn. Ik snap dat ik niet alles kan hebben, maar had gehoopt dat dell hiervoor een standaard model had (zoals in Amerika).

Misschien valt het glanzende scherm wel mee, ben ook nog aan het wachten op een goede review ;)

• Cwookie
leskuh schreef op donderdag 05 november 2015 @ 20:24:
Ja daar heb ik ook over nagedacht, maar ik zie me dat zelf nog niet doen en daarnaast zou de batterij ook kleiner zijn. Ik snap dat ik niet alles kan hebben, maar had gehoopt dat dell hiervoor een standaard model had (zoals in Amerika).

Misschien valt het glanzende scherm wel mee, ben ook nog aan het wachten op een goede review ;)
Het 1080p scherm verdoet flink wat mindder stroom dan de 4k versie. Je hebt dan wel een kleinere accu, maar hierdoor verlies je nauwelijks iets. Een SSD in een laptop zetten kan iedereen. Ik heb het zelfs mijn moeder op 56 jarige leeftijd laten doen in haar laptop. Maar reviews afwachten is altijd een goede keuze! :)
Pagina: 1