Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoe VPN configuratie op router (via DD-WRT)

Pagina: 1
Acties:

• nils_vdg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:52
Ik ben orienterende om op VPN over te stappen. Ik heb er 0 ervaring mee.
Als ik dit doe wil ik geen gedoe op mijn computers, en al het verkeer vanuit mijn huis moet via de VPN server gaan lopen.

Ik wil daarom dat mijn router al mijn verkeer automatisch via de VPN laat verlopen, en dat ik op mijn computers niks in hoef te stellen.

Via google al gevonden dat dit standaard niet kan met mijn TP-Link WDR3600, maar wel als ik er DD-WRT firmware op flash.

Als ik vervolgens zoek hoe ik de DD-WRT kan instellen om via VPN online te gaan, dan zie ik zowel hier als hier dat ik vervolgens ook op de PC nog mijn netwerk instellingen moet aanpassen. Dit zal dat op mijn android devices ook moeten neem ik aan.

Is er een mogelijkheid dat mijn router automatisch al het verkeer via de VPN server laat lopen, zonder dat ik daarvoor op alle verbonden apparaten mijn instellingen hoef te wijzigen?

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-11 15:12
Ja, maar dat hangt er vanaf. Waar ga je naartoe VPNen?

Een VPN is een beveiligde verbinding tussen twee punten. Je router kan er inderdaad één zijn maar wat is dan de andere?

while (! ( succeed = try ()));

• nils_vdg
Ik wil dat al mijn in- en uitgaande verkeer via een VPN client loopt zoals VyprVPN of PIA (nog geen keuze in gemaakt). Liefst met behoud van minimaal 150Mbps (doe nu 225Mbps via glasvezel)

Hoe kan ik DD-WRT daarvoor instellen?

[ Voor 43% gewijzigd door nils_vdg op 04-11-2015 19:20 ]

• luxan
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-11 11:22
De twee links die je aangeeft gaan over VPN Servers. Een VPN Server stelt je in staat om vanaf een client device een beveiligde verbinding op te zetten naar de server toe. Dit is erg handig als je buitens huis, vanaf je eigen appartuur verbinding wil maken met appareten in je thuisnetwerk.

Uit je beschrijving blijkt echter dat je graag al je internetverkeer vanaf je router naar een VPN server op het internet wil sturen. Je kunt dan beter zoeken op de term combinatie "router vpn client". Met DD-WRT heb je hiervoor meer dan genoeg mogelijkheden.

Let er wel op dat gebruik van een VPN betekend dat je download snelheid afhankelijk word van de processorkracht van je router. Koop je een goedkoop ding, dan kan het best zijn dat je van een 50Mbit/s verbinding maar 20Mbit/s of zelfs 10Mbit/s overhoud.

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Ik kan geen Linksys wdr3600 vinden in de pricewatch (en ook niet op google), is het geen TP-link WDR3600?

Het versleutelen van alles wat je op het internet slingert en er vanaf haalt kost veel processorkracht.
De TP-link heeft een 560MHz processor. Houdt daarbij dus rekening dat je een snelheid overhoudt van pakmbeet 12-14 mbit/sec.

Als je je router alle VPN laat afhandelen dan hoef je niets meer (mbt vpn) in te stellen op je devices, dat kan dd-wrt allemaal voor je regelen.

[ Voor 14% gewijzigd door EWK op 04-11-2015 19:37 ]

Hoi!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Vergeet ook niet dat je ping hoger wordt en dus jezelf benadeelt met hogere responstijden in games en met opvragen van websites / data via het internet.

Dit ligt weer grotendeels aan je VPN-provider natuurlijk en wellicht in kleine mate aan de router.

Dus mocht je primaire reden zijn het downloaden van niet legale data, dan kan je dat toch beter op je telefoon / specifieke pc / laptop instellen dan centraal door je router te laten doen.

[ Voor 27% gewijzigd door ToFast op 04-11-2015 19:40 ]

• nils_vdg
EWK schreef op woensdag 04 november 2015 @ 19:33:
Ik kan geen Linksys wdr3600 vinden in de pricewatch (en ook niet op google), is het geen TP-link WDR3600?

Het versleutelen van alles wat je op het internet slingert en er vanaf haalt kost veel processorkracht.
De TP-link heeft een 560MHz processor. Houdt daarbij dus rekening dat je een snelheid overhoudt van pakmbeet 12-14 mbit/sec.

Als je je router alle VPN laat afhandelen dan hoef je niets meer (mbt vpn) in te stellen op je devices, dat kan dd-wrt allemaal voor je regelen.
Inderdaad geen linksys natuurlijk maar een TP-Link.
Ik heb nu een 200Mbit verbinding met snelheden tot 225Mbit.
Voor downloaden vind ik 12-14 mbit inderdaad wel veel te weinig. Welke oplossing is er om de VPN verbinding centraal te laten verlopen en een hogere snelheid te kunnen behalen?

Gamen doe ik niet, ik download via nieuwsgroepen en kijk full HD streams op meerdere devices.

• EWK
  • Niet online

EWK

nils_vdg schreef op woensdag 04 november 2015 @ 19:43:
[...]

Inderdaad geen linksys natuurlijk maar een TP-Link.
Ik heb nu een 200Mbit verbinding met snelheden tot 225Mbit.
Voor downloaden vind ik 12-14 mbit inderdaad wel veel te weinig. Welke oplossing is er om de VPN verbinding centraal te laten verlopen en een hogere snelheid te kunnen behalen?

Gamen doe ik niet, ik download via nieuwsgroepen en kijk full HD streams op meerdere devices.
En pc/server inzetten die als router zijn werk doet, maar hier heb ik geen ervaring mee.
Een nette dual core consumentenrouter (2x1GHz) doet zo'n 45 mbit/seconde. Als je dat ook te weinig vindt zul je naar andere oplossingen moeten kijken.

Trouwens;
Het streamen doe je neem ik aan nadat je het gedownload hebt van usenet. Dat streamt dus over je interne netwerk en heeft in dat geval niets met vpn te maken ;).
Stream je van bijvoorbeeld youtube, ja, dan wel natuurlijk.

Hoi!

• nils_vdg
Nee, stream idd van externe bronnen.. En 45 mbit is inderdaad nog te langzaam voor downloaden. Dan denk ik toch dat ik er vanaf zie. Thnx voor de info.

• EWK
  • Niet online

EWK

nils_vdg schreef op woensdag 04 november 2015 @ 20:23:
Nee, stream idd van externe bronnen.. En 45 mbit is inderdaad nog te langzaam voor downloaden. Dan denk ik toch dat ik er vanaf zie. Thnx voor de info.
Als ik een snellere lijn had (en een oude zuinige pc ofzo) zou ik er een mooi projectje van maken :)
http://mobile.wi-fiplanet...ll-DD-WRT-X86-On-a-PC.htm

Hoi!

Pagina: 1