Windows 10 forceert restart bij update

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2pietjuh2
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-09 21:35
Beste Tweakers,

In windows 7(en ouder) werden updates geinstalleerd als je je PC uitzette. Sinds windows 8 doet die dit slechter bij mij, maar uiteindelijk ging die ze toch installeren bij het afsluiten. Sinds windows 10 krijg ik als ik m'n computer opstart soms de melding "Herstart vereist". Dan zegt hij om "xx:xx" tijd start ik opnieuw op, dus sla nu alles op. Om die genoemde tijd word dus ook abrupt je computer afgesloten, en ben je niet opgeslagen werk kwijt.

Nu heb ik gezocht in de instellingen, en ik kan dit wijzigen, maar dan moet ik zelf de tijd inplannen om de updates te installeren. Terug naar de functionaliteit "Updates installeren bij afsluiten" heb ik nog niet gevonden. Ben ik nou scheel, of is dit gewoon niet meer mogelijk?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Nope, install on shutdown is er niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2pietjuh2
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-09 21:35
Waarom is deze weggehaald dan? Dat was 10x minder irritant dan nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:59
Waarom gebruik je dan niet de registry edit of group policies (als je hoger dan Home Premium hebt) om dit uit te schakelen: http://www.makeuseof.com/...-restarts-windows-update/

Dit is de derde link bij mij op encrypted.google.com met de zoekinfo: remove forced restart windows update windows 10

Maar goed dit had je al gevonden natuurlijk (Windows 7 t/m 8.1 kreeg je ook bij vereiste updates als je de dialog negeerde dat die een auto restart deed/doet :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnoustie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-10 22:22
Zo heel erg raar vind ik het eigenlijk helemaal niet. Vergeet niet dat er bosjes mensen zijn die nauwelijks nadenken over dingen als updates bijhouden. Komt nog bij dat met fast boot afsluiten tegenwoordig helemaal geen "echt" afsluiten meer is en mensen die hun computer altijd op sleep zetten (ikzelf bijvoorbeeld, klep naar beneden en klaar). In mijn geval allemaal geen probleem, want ik let zelf wel even op en herstart wel even handmatig, maar mijn moeder kan dan zomaar een maandje of wat aan updates achter gaan lopen...