Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _PieterZ
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 31-05 14:56
Hallo,

Ik hoop met jullie hulp uit het volgende probleem te komen.
Wij wonen in een vrijstaand huis van 15x7 meter, en probeer daar enigszins een stabiel (snel) wifi netwerk te creëren, zonder succes.
In de meterkast staat een Airport Extreme uit 2011. Ik heb er niet veel omkijken naar omdat niet alle apparaten wonderbaarlijk genoeg het wifi signaal continue kunnen oppikken. Hij dient als 'hoofd-router' en deelt netjes alle IP adressen uit aan alle bedraad- of draadloze apparaten.
Naar de eerste verdieping is een internet kabel getrokken voor 2 pc's die bedraad worden aangesloten, deze zijn aangesloten op een router die dient als AP, en zorgt eigenlijk voor een internet verbinding voor de meeste draadloze apparaten. Het betreft een Asus RT-AC87U.

Voor dat geld verwachtte ik eigenlijk een wifi dekking over het gehele huis, maar aan de andere kant van het huis op de begane grond en de aangelegen achtertuin is het niet tot nauwelijks te ontvangen.

Wat raden jullie aan als oplossing?

Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehvc
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-04 18:59
Hi,

Als je volledige wifi dekking wilt zou ik hiervoor losse accespoints plaatsen.

Laatst woning opgeleverd met 4 accespoints, ongeveer zelfde grote.
2 beneden en 2 boven.

Als de badkamer en de keuken op een gunstige plek zitten dan is het vaak ook wel mogelijk met 2 of 3.
Ligt er ook net aan hoeveel apparaten je gebruikt, tv's die netflix streamen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Regel nummer één bij huizen en WiFi: Alles wat semi vast staat op één plek (lees: TV, printer, NAS) etc.... moet BEKABELD aangelegd worden. Te weinig aansluitinge bij de TV meubel? Ze een switch in. En ja, de TV neemt ook genoegen met een 100 Mbps switch (zelfs 3D HD 1080 p what ever film stremen gaat met 20 - 40 Mbps....) Dus aan 100 Mbps switch ZAT.

De mobiele apparaten (tablet, telefoon) gaan via de WiFi. LET OP: Ik heb dus niet de laptop vermeld! Omdat de meeste mensen toch aan tafel zitten met de laptop, kan je deze ook beter bekabeld aansluiten.

Gewoon omdat het makkelijker is, geen gezeik, werkt altijd, en heb je toch 1 Gbps (alhoewel niet vaak nodig, want de DSL / kabel / glas gaat dat niet halen. En als het glas dat haalt, de website die je bezoekt haalt het vaak niet.....

En maakt het ECHT uit als je film in 2 minuten en 6 seconden binnen is, of in 1 minuut en 2 seconden? Die film duur toch 1,5 - 2uur. Wat is die ene minuut dan extra "winst".....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:19

Nox

Noxiuz

Heb je een tekening? Zonder wordt dat lastig.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:06
Anoniem: 203842 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 20:58:
Regel nummer één bij huizen en WiFi: Alles wat semi vast staat op één plek (lees: TV, printer, NAS) etc.... moet BEKABELD aangelegd worden. Te weinig aansluitinge bij de TV meubel? Ze een switch in. En ja, de TV neemt ook genoegen met een 100 Mbps switch (zelfs 3D HD 1080 p what ever film stremen gaat met 20 - 40 Mbps....) Dus aan 100 Mbps switch ZAT.

De mobiele apparaten (tablet, telefoon) gaan via de WiFi. LET OP: Ik heb dus niet de laptop vermeld! Omdat de meeste mensen toch aan tafel zitten met de laptop, kan je deze ook beter bekabeld aansluiten.

Gewoon omdat het makkelijker is, geen gezeik, werkt altijd, en heb je toch 1 Gbps (alhoewel niet vaak nodig, want de DSL / kabel / glas gaat dat niet halen. En als het glas dat haalt, de website die je bezoekt haalt het vaak niet.....

En maakt het ECHT uit als je film in 2 minuten en 6 seconden binnen is, of in 1 minuut en 2 seconden? Die film duur toch 1,5 - 2uur. Wat is die ene minuut dan extra "winst".....?
Zoals bovenstaande al aangeeft, zoveel mogelijk bekabeld aansluiten voorkomt natuurlijk veel problemen.
Maar.. als je, net als ik niet graag allemaal kabels door je huis hebt, gebruik dan inderdaad accesspoints op strategische plekken in het huis..
Ik koop natuurlijk ook geen WIFI apparatuur om alles bedraad aan te sluiten