Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop Gezocht - Licht Gamen, Algemeen Gebruik

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal! Ik ben sinds kort op zoek naar een nieuwe laptop, maar omdat ik nog nooit in mijn leven zelf een laptop heb gekocht heb ik daar hulp bij nodig. Ik heb weinig verstand van laptops.

Wat ga je met je laptop doen?

Ik maak vooral gebruik van het internet, game een beetje, en gebruik een tekentablet om te tekenen. Hier verdien ik wat geld mee, dus dit zou het op de laptop moeten doen en het scherm moet daarom ook niet al te klein zijn. De laptop moet spellen zoals League of Legends aankunnen op 60fps of meer.

Wat is je budget?

Tot +/- 800 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?

Nee, niet heel veel. Hij zou zo nu en dan mee naar mijn werk gaan, maar is vooral voor gebruik thuis.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren

Ik heb geen voorkeuren.

Wat ik nu heb.

Ik heb op het moment een Compaq Presario CQ61 Notebook PC waar ik al jaren mee doe. De batterij doet het niet meer, hij valt zo nu en dan uit, en je kunt aan hem zien dat hij oud is. Ik ben daarop op zoek naar een nieuwe. Hij kan wel spellen zoals League of Legends voldoende spelen en ik zoek daarom iets vergelijkbaars of beter.

Zelf gevonden:

Mij is een HP Pavilion 17 aangeraden.

Laptoptype Notebook
Qwerty
17,3"
1600x900 (WXGA++)
CPU/SoC Intel Core i5-5200U
Intel HD Graphics

Ik zou het erg waarderen als ik wat hulp kon krijgen!

• Thewisbone
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-11 17:41
Wat vind je van deze laptop?

pricewatch: Asus K501LX-DM007T

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen idee of dat een goede is of niet, haha, maar hij ziet er goed uit. De prijs vind ik best duur, maar ik zal hem zeker in gedachten houden!

edit: Ik heb enkele reviews opgezocht en ik zie wat opmerkingen dat er problemen met de fan zijn. Dat is natuurlijk jammer!

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2015 17:43 ]

• Thewisbone
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-11 17:41
Is niet echt een review te noemen die, die op tweakers staat. haha

Zoek anders zelf even in de pricewatch.

met de volgende eisen:

1080x1920 <-- dit moet je gewoon hebben anno 2015
Lossevideokaart.

En eventueel een SSD als die er te vinden is voor jou prijs catergorie

Verwijderd

Topicstarter
Niet alleen op tweakers stond dit probleem aangegeven. Ben het ook op enkele engelstalige forums tegen gekomen.

Ik heb zelf ook op pricewatch gekeken, maar ik heb werkelijk geen idee wat sommige van die opties beteken en welke ik wel en niet nodig heb. Verder dan de toetsenbord indeling uitkiezen kom ik niet. Ik ben echt een hopeloze leek.

Ik ben nog verder de forum archieven ingedoken en kwam de Asus F555LJ tegen. Zou dat iets zijn? Of is die jij aanraadde stukken beter?

(Sorry, ik ben echt hopeloos. Daarom heb ik deze hulp juist nodig, hah.)

• L0wleveL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-11 22:16
Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2015 @ 16:13:
Ik heb op het moment een Compaq Presario CQ61 Notebook PC waar ik al jaren mee doe.
Plat gezegd, (vrijwel) alles wat je nu koopt is beter en sneller dan wat je nu hebt.

Wat scherm resolutie betreft zou ik inderdaad kijken naar een FullHD -> 1920x1080. Schermformaat kan met deze resolutie al vanaf 13 inch. Beetje afhankelijk van hoe goed je eigen ogen zijn kun je kiezen voor een 13 of 15 inch scherm.

Naar mijn idee is een losse videokaart niet noodzakelijk als je voor een i3 of i5 gaat, daar zit namelijk al een videokaart bij. Als hij echter toch in het pakketje zit, niet moeilijk doen :)

Dit zijn de aanbevolen specs van League of Legends:
CPU Speed: 2.4 GHz Dual Core Processor of hoger
RAM: 4GB of RAM of hoger
Video Card: Nvidia GeForce 8800/AMD Radeon HD 5670 of hoger waarbij een losse kaart 512MB of meer geheugen heeft

In de Laptop BBG van oktober wordt de Toshiba Satellite L50-C-20 aanbevolen. Op papier heeft deze uitstekende specificaties en moet deze lange tijd meekunnen.

Verwijderd

Topicstarter
Allebei erg bedankt voor de hulp. Ik heb na overleg met mijn broer besloten voor de Toshiba te gaan. Geen idee of dat de juiste keuze is, maar dat zal de toekomst uitwijzen. Hopelijk gaat hij net zo lang mee als mijn oude laptop. ;)

Nogmaals bedankt voor het helpen met kiezen!
Pagina: 1