Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaserr
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-04 13:22
Mijn beeldscherm springt vaak naar een zwart scherm als hij op een 4k resolutie draait via een displayportkabe of een HDMI-kabel, dit gebeurt vaker als er een filmpje draait.
Ter illustratie:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=x1G-EoAOxR4]

Deze acties heb ik al ondernomen om het probleem op te lossen:

- W10 up to date
- Hard reset scherm
- Andere kabels geprobeerd (scherm op een andere PC aangesloten waar hij wel correct werkt op 4k resolutie, dit is ook een PC zonder videokaart)
- Recentste driver geïnstalleerd voor mijn Intel HD graphics 530 GPU
- Recentste driver voor mijn moederbord geïnstalleerd

Mijn systeem is:

Beeldscherm: Philips BDM4065UC
CPU: Intel Core i7 6700K
GPU: Intel HD graphics 530 GPU
Moederboard: Asus Z170 PRO GAMING
Intern geheugen: Crucial Ballistix Sport BLS4C4G4D240FSA
Voeding: Seasonic G-series 360 watt
SSD: samsung 850 EVO 500GB

Weten jullie wat het probleem zou kunnen zijn? Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaserr
Bump, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-06 17:36

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Kijk eens of er drivers voor je beeldscherm te vinden zijn. Als je beeldscherm een firmware update heeft dan zou je die ook kunnen installeren.

Een kennis van mij had laatst ook een vergelijkbaar probleem met een Philips scherm, dit scherm was wel 9 jaar oud. Hoor je toevallig dat domme Windows geluidje wat je hoort als je een nieuwe apparaat aansluit, als je beeldscherm aan en uit gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14:42
Misschien bios update ? Probleem lijkt zich in het moederbord te bevinden als de monitor correct werkt met een andere computer mag daar het probleem niet liggen dus zal sowieso een bios update doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaserr
Bedankt voor de reactie's. Mooi dat een naamgenoot met de correcte oplossing komt aandragen, stom dat ik daar zelf niet aan heb gedacht, gelukkig kan ik nu genieten van een fijn werkende 4k monitor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genosis
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-05 13:14
Exact dit probleem heb ik ook gehad, scherm laten vervangen, en toen had ik nog steeds hetzelfde probleem!
Mijn scherm hing iets gekanteld, en de vesa schroeven gingen ook erg diep er in.
Deze teruggedraaid en nu lijkt hij het ineens weer te doen..
Een raar probleem, ik ga Philips er nog over benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopleon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:32
(Mac OS X 10.11.5 op een Mac Pro 2008, NVIDIA GeForce GTX 660 2048 MB videokaart zonder Mac firmware)

Heel af en toe heb ik dat het scherm zwart blijft na opstarten of na sluimer modus.

De oplossing die ik gebruik is: Ga met de muis naar een hoek van het scherm die je ingesteld hebt als Interactieve hoek (hot corner in het Engels) voor Schermbeveiliging (monitor-slaap-stand). Wacht 1 seconde. Beweeg de muis weer uit de hoek en het scherm wordt dan alsnog 'wakker'.

Vergelijkbaar effect wat regelmatig gebeurt: Het scherm gaat wel aan, maar wordt niet goed opgebouwd en gaat meteen weer naar zwart, voor een seconde of zo en dan weer aan.

Soms is het in één keer goed en soms is gebeurt dit nog een of twee keer.

Dit probleem lost zichzelf dus altijd binnen 10 seconden op, waardoor het niet voor mij niet echt een probleem is.
Pagina: 1