Toon posts:

Absurd hoge bouncerate met kwaliteit content

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een bouncerate van 80%

Wat ik geprobeerd heb:
  • Ik heb vrienden gevraagd wat ze stoort en of alles werkt.
  • Verschillende browsers en computers geprobeerd
  • In google analytics is de bouncerate hetzelfde op mobile/apple/pc/tablets
  • Het is zelf geschreven content met een editor wordt veel nagekeken
  • Ik heb geen site die korte antwoorden geeft zoals het weerbericht
Dus wat doe ik fout? Mijn site is gogreenbuddy punt com

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2015 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FotW
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-09 10:57
Je bezoekers vinden de content niet interessant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sitechecks zijn niet toegestaan. Je .nl bestaat niet, .com wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-10 16:42
"This webpage is not available"

krijg je denk ik fikse bounce rate van :p

Maar aan de hand van deze info heb ik nog geen idee.. ik zou kijken waar traffic vandaan komt, kijken of het wel relevante traffic is.

Overigens oogt je website wel erg generiek, en vallen mij snel de bol.com links op; ik zou 'm ook snel weg klikken, categorie pagina's (http://gogreenbuddy.com/categorieen/) openen in nieuw venster, artikelen zijn niet catchy qua foto's, content oogt beetje als een zoveelste weblog..

[ Voor 40% gewijzigd door simon op 04-11-2015 15:47 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesserr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:46
Ik heb je site even bekeken. Bij mij komt het over als niet-wetenschappelijk onderbouwde informatie met als doel producten te verkopen / geld te verdienen met Bol.com affiliate dingen. Dus ja dat zou een reden kunnen zijn, dat mensen dat denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielzsche
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-10 08:19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-Het is zeker mogelijk dat mensen de content niet boeiend vinden, al komt het grotendeel van de bezoekers via facebook op de site. Het scoort wel veel likes en reacties.
-Veel is niet wetenschappelijk maar dat verklaard geen hoge bouncerate.
- Er is nauwelijks reclame op de site maar soms een product wat ik aanraad is daar. deels om het juiste product aan te wijzen en deels omdat ik vind dat de serverkosten best terug verdiend mogen worden.

Ik ga nu uitzoeken wat Neilpad bedoeld en Simon maakt ook een goed punt. Bedankt daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@neilpad dubbelgechecked dit is niet het probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FotW
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-09 10:57
Heb je site nu ook even bekeken, je wordt als bezoeker overdonderd met informatie het geheel oogt heel onrustig. Heb je inzichtelijk hoe en waarom je bezoekers op je site komen? Als ik via Google op deze site terecht zou komen zou ik ook de moeite niet nemen om de informatie te vinden die ik zocht.

Volgens mij zou er heel veel te winnen zijn als je je content logisch structureert en meer laat "ademen". Je mobiele weergave leest een stuk prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@fotW Maar hoe denk je het meer overzichtelijk te maken?

Ik kijk zelf dagelijks naar de site en kan niet meer objectief kijken wat onoverzichtelijk is. Daarnaast kom je via google vaak op het artikel terecht wat je zoekt. Wat stoort jouw het meest?

Bedankt voor al het kritiek!

P.s Ik lees dat blogs vaak hoge bouncerates hebben dus mischien is het minder erg dan het lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees ook dat google erg vaak fout rekent met bouncerates ik heb dus tijdelijk even een real bounce rate plugin erop gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddofborg
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 19:28
Als je landingspagina's simpelweg artikelen zijn, dan kan het voorkomen dat mensen het lezen en afsluiten.

Anders onderaan elke blog nog een call-to-action toevoegen?

Je kunt ook in Analytics instellen wanneer geen bounce meer geteld wordt, bijv. na 30 of 60 sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 16:54

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2015 @ 17:18:
Ik lees ook dat google erg vaak fout rekent met bouncerates ik heb dus tijdelijk even een real bounce rate plugin erop gezet.
Heb je daar bronnen van? Google Analytics heeft een hele simpele definitie van de bouncerate: het aandeel mensen dat maar 1 meting (event/pageview) afvuurt tijdens een bezoek. Daar is niet zoveel fout aan te rekenen?

En 80% voor een blog is vrij normaal. Mensen komen via bijvoorbeeld Facebook om dat ene artikel te lezen en gaan dan weer weg.
ddofborg schreef op donderdag 05 november 2015 @ 16:00:

Je kunt ook in Analytics instellen wanneer geen bounce meer geteld wordt, bijv. na 30 of 60 sec.
Nee dat kan niet. Wel kun je in de site zelf een script maken dat na een X aantal seconden een event meting afvuurt waardoor een bezoek niet meer als bounce telt.

/edit:
Ik zie dat je een Wordpress reduce-bounce-rate plugin hebt inmiddels? De meting die die plugin probeert te versturen werkt niet en geeft alleen maar een foutmelding:

__gaTracker is not defined

[ Voor 47% gewijzigd door André op 05-11-2015 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemkoolsaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2015 @ 16:53:
@fotW Maar hoe denk je het meer overzichtelijk te maken?
Ik vind je site heel er rommelig. Dat komt omdat de artikelen in smalle kolommon staan, in plaats van rijen.
Google eens op "F-Pattern" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik test nu de reduce bounce rate plugin ja het lijkt te werken. Mijn bounce dropte naar 50%.De kolommen omzetten naar rijen vind ik wel interessant ik ga dat proberen eens kijken of mooi blijft.

Ik kan redelijk met code spelen maar ben zeker geen webdesigner. Ik doe dit puur voor het goede doel.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2015 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boelie-Boelie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09-2020
Blogbezoekers gaan idd vaak snel weg en mensen vanuit social media ook. Je kunt op verschillende manieren aan de slag met je site verbeteren, bijvoorbeeld:
  • Ondanks dat met dit medium en deze verkeersbronnen een hoge bouncerate te verwachten valt, wil ik die bouncerate toch omlaag.
  • Deze verkeersbronnen veroorzaken een hoge bouncerate, misschien kan ik meer bezoekers halen uit andere kanalen met een lagere bouncerate.
  • Misschien behaal ik de doelen van mijn site wel, ondanks de hoge bouncerate.
Bij het eerste punt zou je kunnen onderzoeken wat je aan de site kunt veranderen om de bouncerate te verlagen. Bij het tweede kun je onderzoeken welke kanalen een lagere bouncerate hebben en daar meer verkeer van zien binnen te halen. En bij het derde punt kijk je verder dan bouncerate, namelijk naar hoe je presteert op het primaire doel van je site (dus eigenlijk, hoe je presteert op het 'informeren & motiveren').

Bouncerate verlagen gaat vooral over de vraag of er genoeg verleiding is om verder te klikken. Sommigen willen net iets meer weten over een bepaald onderwerp, maar je biedt vaak alleen verdieping in de vorm van een boek. Als je verdiepingslinkjes in de tekst zou zetten, zou de bouncerate al verlagen (mits je linkt naar andere content op de site of dat je uitgaande links meet).

Hm... Bij nadere bestudering zie ik dat er soms wel verdiepingslinkjes staan, maar ze vallen vaak niet op: ze hebben veelal dezelfde stijl als de kopjes of als de tekst zelf. Het gebrek aan links in de content en de onzichtbaarheid van die links zijn denk ik belangrijke redenen waarom de bouncerate hoog is.

[ Voor 26% gewijzigd door Boelie-Boelie op 08-11-2015 02:29 . Reden: Twee alinea's toegevoegd over toevoegen van links. ]

Cogito ergo dubito

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddofborg
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 19:28
@andre
Nee dat kan niet. Wel kun je in de site zelf een script maken dat na een X aantal seconden een event meting afvuurt waardoor een bezoek niet meer als bounce telt.
Ik bedoelde idd. een event afvuren na 30 sec bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- Zet op de html tag lang="nl" ipv "en". Google vraagt mij of ik Engels wil vertalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Was een tijdje weg. De site language was blijkbaar veranderd dacht dat het op nederlands stond bedankt!

Ik zal ook de links duidelijker maken, aangezien het me eigen site is is het moeilijk te zien wat niet direct opvalt.

De bouncerate is trouwens al een stuk omlaag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet hoeveel "Call-2-Actions" je op de betreffende pagina hebt, maar mijn advies is om het zo eenvoudig /minimalistisch mogelijk te houden. Bezoekers die door de bomen het bos niet meer zien, klikken namelijk weg. So.. less is more...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinG
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-12-2022
De Reduce Bounce Rate Plugin werkt bij mij ook erg goed. Gisteren geïnstalleerd en zie al gelijk een daling in bounce rate.

Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Omdat je eigenlijk een andere definitie hanteert dan Google Analytics. Als je daar blij mee bent, dan is er verder niets aan de hand :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kafka
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-10 18:30
Ik denk dat er teveel tekst op 1 pagina staat. Je zou ook de time on site mee moeten nemen om een oordeel te vellen. Stel je hebt maar 1 pagina dan is je boucerate altijd 100%.
Misschien wat minder tekst en wat grotere fonts geeft wellicht een lagere boucerate. Door te testen kom je er wel achter wat het beste werkt.

[ Voor 6% gewijzigd door Kafka op 04-03-2016 23:28 ]

Pagina: 1