Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zyxel P2812 config ipadres

Pagina: 1
Acties:

• DaanvdSpek
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-07 09:57
Hallo allen,

Ik heb bij mij in de meterkast een ZyXel P2812v van Telfort hangen. Ik ben gewend dat je deze router kunt configureren door naar het default gateway adres te browsen (192.168.1.254 oid), maar sinds een factory reset is mijn default gateway 82.169.47.254... Een beetje vreemd, en de router reageert niet op dat adres (en ook niet op 192.168.1.254 natuurlijk, ander subnet)..

Iemand een idee hoe ik er toch in kom? Ik moet even wat NAT open zetten.

Daan

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Als je een publiek IP adres hebt dan lijkt het erop dat het modem in bridge gezet is (en dus niet meer aan NAT doet).

Als ik jou was zou ik of een router neerzetten of ervoor zorgen dat je modem weer gaat NET-ten.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• DaanvdSpek
Ja, dat stond ie ook voor de factory reset, maar ik zou verwachten dat ie dat nu niet meer staat.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Als je maar 1 device hebt (waar het wel op lijkt anders had je wel meer problemen) hoef je helemaal niets te natten en beland alles bij je pc oid.
Persoonlijk zou ik alleen niet zonder nat willen gezien de firewall achtige werking

Iperf

• lier
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

flyklm123 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 16:00:
Ja, dat stond ie ook voor de factory reset, maar ik zou verwachten dat ie dat nu niet meer staat.
Kan je uitleggen wat je bedoelt?

Stond het modem voor de factory reset in bridge?
Waarom zou dat nu nier meer zo moeten zijn?

• DaanvdSpek
Nee nee, ik zal de setup wat verduidelijken:

Achter de zyxel staat een Cisco router (met ddwrt overigens) en daar pc's achter.
Zyxel in bridge mode, Cisco routing met firewall en NAT.

De Zyxel heb ik vorige week gefactoryreset omdat de Cisco het niet deed. Ik hoopte dat de Zyxel dan weer in routing mode zou gaan.

Nu wil ik 'm graag (weer) in bridge mode, als ie dat nu niet staat. Iig doet de Wifi kant van de zyxel het, en houdt ie van alles tegen door de nat. De cisco doet het weer, dus het moet weer terug naar het oude.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

lekker in bridge laten dan

PortForwarden doe je in je cisco

Iperf

• DaanvdSpek
Leuk en aardig dat je dat zegt, maar hij houdt nu verkeer tegen!!!!!

En ik kan niet in de configpagina van de Zyxel komen. Dat is waar deze thread over gaat!

[ Voor 40% gewijzigd door DaanvdSpek op 04-11-2015 16:24 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dat kan haast niet

als hij in bridge staat gaat al het verkeer naar het apparaat daar achter.
check je cisco

je kan niet natten en bridgen. het is of/of

[ Voor 27% gewijzigd door Fish op 04-11-2015 16:26 ]

Iperf

• monstertje.xyz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-11 09:20
Je kunt een pc rechtstreeks aansluiten op de zyxel en even kijken wat DHCP je teruggeeft, als deze in bridge mode staat krijg je het publieke IP op je client.

Anders krijg je een private IP en dan zul je gewoon je gateway kunnen benaderen.

Wat ook kan werken is door je pc een vast IP te geven bijv. 192.168.1.200 en rechtstreeks aansluiten aan de Zyxel en vervolgens proberen om 192.168.1.254 te benaderen. zou ook moeten werken als deze wel in bridge mode staat.

• DaanvdSpek
Fish schreef op woensdag 04 november 2015 @ 16:24:
dat kan haast niet

als hij in bridge staat gaat al het verkeer naar het apparaat daar achter.
check je cisco

je kan niet natten en bridgen. het is of/of
Leuk en aardig, maar dan nat ie met public ip. En daar zit het probleem 'm nu juist.

• DaanvdSpek
monstertje.xyz schreef op woensdag 04 november 2015 @ 16:30:
Je kunt een pc rechtstreeks aansluiten op de zyxel en even kijken wat DHCP je teruggeeft, als deze in bridge mode staat krijg je het publieke IP op je client.

Anders krijg je een private IP en dan zul je gewoon je gateway kunnen benaderen.

Wat ook kan werken is door je pc een vast IP te geven bijv. 192.168.1.200 en rechtstreeks aansluiten aan de Zyxel en vervolgens proberen om 192.168.1.254 te benaderen. zou ook moeten werken als deze wel in bridge mode staat.
Had ik al geprobeerd, dan krijg je een private ip. Ik zal een vast IP nog proberen, dank voor je input.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Kan geen kwaad om nog een keer te resetten via power off, reset indrukken, power on, reset ingedrukt houden voor 30 sec.

• lier
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

flyklm123 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 16:23:
Leuk en aardig dat je dat zegt, maar hij houdt nu verkeer tegen!!!!!
Het hele idee van bridge is dat je modem als brug fungeert... alles wordt 1-op-1 doorgestuurd naar de router. Kan je wat meer vertellen over welke poorten je wil forwarden en/of welke services je beschikbaar wil stellen? Hoe stel je vast dat het niet werkt? Werkte het voorheen? Kan je provider in de weg zitten?

• DaanvdSpek
lier schreef op woensdag 04 november 2015 @ 20:28:
[...]

Het hele idee van bridge is dat je modem als brug fungeert... alles wordt 1-op-1 doorgestuurd naar de router. Kan je wat meer vertellen over welke poorten je wil forwarden en/of welke services je beschikbaar wil stellen? Hoe stel je vast dat het niet werkt? Werkte het voorheen? Kan je provider in de weg zitten?
Dat is me helemaal duidelijk, maar na een factory reset deed de router bridging met NAT. Vreemd natuurlijk.

Na een tweede factory reset kon ik er weer gewoon in, nu bridget ie weer en is alles zoals het hoort. Zal wel een Chinese Zyxel offday zijn geweest. Bedankt nog!
Pagina: 1