Probs met winroute (nat en proxy)

Pagina: 1
Acties:

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Zo... ff voor de volledigheid:

w2k prof (fungeert als servertje :))
daarop: winroute pro ingesteld als NAT. werkt perfect...
alleen nu gaat mijn broertje ook het inet ontdekken en gaat alleen maar naar een paar sites... ik d8 bij mezelf... mooi zet ik de proxy aan en de cache op 500 mb.
Kan het zijn dat dit botst? Ik ben nu dus het een en ander aan het proberen. Soms gaat het goed... dan weer niet..

een voorbeeld:
t.net : ene keer goed en retesnel (staat toch in de cache)
andere keer: poept ie alleen de text uit van de t.net site zonder opmaak enzo...

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 19:25

Mark_640

In my memory

En als je alleen NAT gebruikt, dus de proxy uitschakelt?

• TeeDee
  • Nu online
Op dinsdag 19 juni 2001 23:18 schreef Mark_640 het volgende:
En als je alleen NAT gebruikt, dus de proxy uitschakelt?
Dan gaat het wel gewoon... dat wissik al... alleen het had zo handig geweest als ik die cache ook kon gebruiken.... (kabelfoon sl8offer :)

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 19:25

Mark_640

In my memory

Sja, ik gebruik de proxy niet...

Misschien ff Winroute uninstallen, cache directory helemaal leeggooien, reboot, en Winroute opnieuw installeren???

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:33

Dark

who tweaked the light?

moet je de browser dan niet instellen op de proxy?

tabblab 'connections', 'lan-settings'... daar vul je dan 192.168.0.1(je server) en het poortje waarop de proxy draait in (1080?) bij proxy... vinkje bij 'bypass for local...' als je zelf een webserver draait...

of had je dat al?

• Stacium
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

Ik zou de proxy van Winroute helemaal uitschakelen

geeft alleen maar probs

als je NAT al het werk laat doen gaat het ook perfect

grote cache heeft trouwens ook weinig zin aangezien veel sites vaak vernieuwd worden en het downloaden toch snel gaat (neem ik aan aangezien je en servertje hebt)

It seemed like a good idea at the time

• TeeDee
  • Nu online
uhm... tja.. ik heb wel een eigen servertje maar ik heb nu nog maar het basis van kabelfoon (soon te be 1mbit :)) maar het is dus eigenlijk geen haalbare kaart??? Of onzinnig?

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 15:11
Nonsens, ik gebruik hiero ook de winroute-proxy met NAT op een casloma-lijntje en dat werkt prima, maar das wel op een w98-servertje.

• TeeDee
  • Nu online
het werkt bij mij ook wel... wilde alleen weten of het mogelijk is om de proxy cache erbij te krijgen

Verwijderd

Ik gebruik al heel lang Winroute en ook de proxy van winroute. Wanneer je de cache wilt legen dan hoef je alleen maar de service te stoppen en dan de inhoud van de directory te legen. Echter is het verstandiger om te spelen met de proxy settings van Winroute. Standaard staan ze namelijk niet optimaal, zo kan je problemen krijgen met forums waar de post niet verschijnt totdat je alles refreshed. Verder kan je per site aangeven hoe de time to live ingesteld moet worden.
Hieronder twee voorbeelden:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~r.spekschoor/proxy1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~r.spekschoor/proxy2.jpg
Hopelijk is het duidelijker nu!

T-Rob

• TeeDee
  • Nu online
Owke... proxy is me nu duidelijk... voor bijvoorbeeld t.net de ttl instellen....

maar eigenlijke vraag: nat en de proxy cache: lukt dat samen???

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 15:11
Bij mij wel dus

Verwijderd

NAT + PROXY = GEEN PROBLEEM

Als je naar het eerste plaatje kijkt dan zie je onderste twee opties uit staan. Deze staan standaard aan na een installatie van Winroute en bezorgen ook de meeste probleem. Webmasters kunnen in de html pagina's META TAGS plaatsen die bedoeld zijn voor proxy's. Deze twee opties uitzettem en dan heb je dit probleem niet. Verder zou ik altijd de Time To Live standaard op 1 dag zetten ipv de 24 dagen die Winroute prefereerd. 24 dagen slaat natuurlijk nergens op....

• Concrete
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2015

Concrete

Just press the button...

Zie [topic=190337]

Beton is koel. Een Alpha is koeler.

Verwijderd

Op maandag 23 juli 2001 16:06 schreef Concrete het volgende:
Ik ben zelf namelijk ook op zoek naar de meest ideale instellingen voor de WinRoute cache als het gaat om het bekijken van Tweakers.
Gewoon de cache uitschakelen van Winroute. Ik heb er alleen maar problemen mee. Gebruik gewoon de cache van je IE oid. :)
Pagina: 1