Kiosk PC's

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-10 13:13
Hoi,

Ik ben voor een klant bezig met het opstellen van een technisch ontwerp voor Kiosk PC's. Ik loop nu tegen een paar curieuze dingen aan;

Ze werken op W7 VDI basis, RES WM 2014 en thinclients (Wyse nog wat) met zowel w8.1 als w7 embedded. Nu heb ik volgende opdracht;

Maak een TO waarin een 4-tal soorten clients zijn;
- Clients waarop externe op internet mogen, maar geen interactie met het domain of interne netwerk
- Clients welke alleen voor eigen personeel staan en fully managed zijn
- Clients met daarin een reserveringssysteem
- Clients met een volgnummer systeem (beetje zo'n slagers nummertjes apparaat)

Ze hebben zelf licenties voor ThinKiosk, RES en ThinPC.

Nu heeft de architect het idee om SiteKiosk te gaan gebruiken. De jongens bij Werkplekbeheer lopen al over, en hebben dus ook geen tijd om een nieuw product te leren.

Zelf loop ik nu in mijn TO te dubben over volgende;

- In RES een Container aanmaken met een DISALLOW voor deze machines en op basis van AD groepen applicaties en rechten toekennen

- ThinKiosk volledig inzetten (ik heb nog geen scan gedaan om te kijken of er een ThinKiosk MGMT server aanwezig is).

Voordeel van RES; makkelijk op te zetten en fully managed. Nadeel het gaat je Licenties kosten
Voordeel ThinKiosk; Alle machines fully managed en makkelijk in te richten. Nadeel geen idee of ze een ENT licentie of een Community licentie hebben.

Wat zijn jullie ervaringen/tips/ideeen?

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl