nieuws: Panasonic: smart-tv-dataverkeer gaat niet via onze servers
Noem mij een miereneuker, en ik heb er even over zitten tobben of ik het wel of niet aan moest kaarten, maar ik zou ook even de kant van de auteur willen horen, want ik vind een kleine nuance hier op zijn plek.
Een kleine nuance in die zin hoort naar mijn mening dan ook toegevoegd te worden. Of het woord 'hierdoor' weghalen en vervangen door een ander woord, of de zin in haar geheel aanpassen. De stelligheid dat het kwam door de update moet er imo in ieder geval uit.
Noem mij een miereneuker, en ik heb er even over zitten tobben of ik het wel of niet aan moest kaarten, maar ik zou ook even de kant van de auteur willen horen, want ik vind een kleine nuance hier op zijn plek.
Er wordt hier geschreven dat door de update van de servers Panasonic, de apps van YouTube en Netflix niet werkten. Het vermoeden bestond (sterk) dat het aan de update van de servers lag. Maar zeker was dit niet! Zoals het nu in het artikel staat lees ik het alsof destijds al bekend was dat het kwam door de update (wat dus niet zo was, dat heeft Panasonic nu pas uitgelegd). De eerste alinea gaat over het verleden, en de informatie zoals die destijds bekend was, dat de problemen door de update kwamen was toen niet bekend.Eind oktober schreef Tweakers een nieuwsbericht over de situatie. In het weekend van 10 en 11 oktober voerde Panasonic een update uit bij zijn servers. Hierdoor werkten apps als YouTube en Netflix tijdelijk niet op de smart-tv's van de fabrikant, terwijl er niets aan de hand was met die diensten zelf. Als gebruikers de apps probeerden te openen, kregen ze een melding van een netwerkfout. De logische conclusie was dat het verkeer van de apps via de servers van Panasonic liep.
Een kleine nuance in die zin hoort naar mijn mening dan ook toegevoegd te worden. Of het woord 'hierdoor' weghalen en vervangen door een ander woord, of de zin in haar geheel aanpassen. De stelligheid dat het kwam door de update moet er imo in ieder geval uit.
Hierdoor leken apps als YouTube en Netflix tijdelijk niet op de smart-tv's van de fabrikant te werken, terwijl er niets aan de hand was met die diensten zelf.
Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!