Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Panasonic: smart-tv-dataverkeer gaat niet via onze servers

Pagina: 1
Acties:

• Vickiieee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-09 17:59

Vickiieee

Kritische lezer.

Topicstarter
nieuws: Panasonic: smart-tv-dataverkeer gaat niet via onze servers

Noem mij een miereneuker, en ik heb er even over zitten tobben of ik het wel of niet aan moest kaarten, maar ik zou ook even de kant van de auteur willen horen, want ik vind een kleine nuance hier op zijn plek.
Eind oktober schreef Tweakers een nieuwsbericht over de situatie. In het weekend van 10 en 11 oktober voerde Panasonic een update uit bij zijn servers. Hierdoor werkten apps als YouTube en Netflix tijdelijk niet op de smart-tv's van de fabrikant, terwijl er niets aan de hand was met die diensten zelf. Als gebruikers de apps probeerden te openen, kregen ze een melding van een netwerkfout. De logische conclusie was dat het verkeer van de apps via de servers van Panasonic liep.
Er wordt hier geschreven dat door de update van de servers Panasonic, de apps van YouTube en Netflix niet werkten. Het vermoeden bestond (sterk) dat het aan de update van de servers lag. Maar zeker was dit niet! Zoals het nu in het artikel staat lees ik het alsof destijds al bekend was dat het kwam door de update (wat dus niet zo was, dat heeft Panasonic nu pas uitgelegd). De eerste alinea gaat over het verleden, en de informatie zoals die destijds bekend was, dat de problemen door de update kwamen was toen niet bekend.

Een kleine nuance in die zin hoort naar mijn mening dan ook toegevoegd te worden. Of het woord 'hierdoor' weghalen en vervangen door een ander woord, of de zin in haar geheel aanpassen. De stelligheid dat het kwam door de update moet er imo in ieder geval uit.
Hierdoor leken apps als YouTube en Netflix tijdelijk niet op de smart-tv's van de fabrikant te werken, terwijl er niets aan de hand was met die diensten zelf.

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:06

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Maar het klopt toch ook gewoon? De apps werkten niet meer vanwege de serverupdate, dat was toen ook al gewoon duidelijk. De exacte reden weten we vandaag, het was niet omdat het verkeer van de apps over de servers van panasonic liep maar omdat er een updatemechanisme faalde.

Het leek niet alsof de apps niet werkten, dat was namelijk gewoon zo, die apps deden niets meer.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Mark_88
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online
Dat de update de oorzaak was van de niet-werkende apps, was al bekend. Uit het vorige artikel:
Panasonic heeft tegenover een gebruiker bevestigd dat het verkeer van de apps via de servers van het bedrijf loopt en dat in dat weekend een update was gepland, waardoor de apps niet functioneerden.

• Vickiieee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-09 17:59

Vickiieee

Kritische lezer.

Topicstarter
Mark_88 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 16:08:
Dat de update de oorzaak was van de niet-werkende apps, was al bekend. Uit het vorige artikel:

[...]
Ah, dat klopt natuurlijk.. Overheen gelezen! :D

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!