Kleine glitches, komt dit door mijn videokaart?

Pagina: 1
Acties:

• Hodor
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-10-2025
hello mede Tweakers,

Nadat ik verschillende problemen kreeg met mijn videokaart (AMD R9 290 TRI-X)
Waaronder zwart beeld, grafische vertekeningen en foutmeldingen heb ik gebruik gemaakt van mijn garantie bewijs en mijn videokaart opgestuurd naar Alternate voor een vervanging.

Hun hebben toen testen gedaan en terug gestuurd dit heeft 2 weken geduurd. ze vonden dat er niks mee mis was.
Hierop heb ik hem weer opgestuurd met beeldmateriaal van de problemen. Dit vonden ze nu wel rede genoeg om hem te laten repareren. 7/8 weken later krijg ik een vervangende videokaart binnen (een andere die gerepareerd is). Deze heb ik in mijn desktop gestopt en hij crashte...

Windows opnieuw geinstalleerd en alles deed het weer.

Nu krijg ik kleine glitches als ik wat games speel.

Als ik world of warschip, planetary annihilation of homeworld speel krijg ik glitches. maar bij farcry 4 heb ik nog niks waargenomen terwijl dat een zwaarder spel is.

Hier heb een video met wat voorbeelden:

[YouTube: https://youtu.be/KRwMMfbyHgQ]

Ik kan ook soms in voertuigen kijken dan is de binnenkant blauw.

Deze dingen heb ik gedaan om te achterhalen ofdat het ergens anders aan ligt:

-Windows opnieuw geinstalleerd
-gekeken ofdat alles werk zonder de videokaart (geen problemen waargenomen)
-zwaardere spellen gespeeld
-gekeken ofdat mijn voeding voldoen is (is voldoende)
-andere settings geprobeerd
-spellen opnieuw installeren (help niet)

mijn systeem is:

behuizing: fenix raider
-cpu: i5 3450
-gpu: AMD r9 290 TRI-X
-motherboard: Asus P8Z77-V LX
-SATA 1TB 7200 rpm
-samsung 840 evo 250GB
-optische driver: Samsung Writemaster SH-224FB Zwart
-RAM: Crucial CT51264BA160BJ 4GB 2X
-voeding: Seasonic S12II-Bronze 520W

monitor: Dell Ultrasharp U2311H
muis en toetsenbord: CM Storm Devastator Gaming Gear Combo
tekentablet: Yiynova MPS19u+

kan iemand mij helpen?

alvast bedankt!

hodor

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Wat je nog kan proberen is een bios update voor je moederbord indien deze nog niet de laatste versie heeft.
Hebben beide spellen de laatste updates?

Welke driver gebruik je voor je videokaart, heb je al eens geprobeert een andere versie te nemen?

Je zou nog kunnen testen of je geheugen (memtestx86+) en je cpu (prime95/OCCT) stabiel zijn.

Wat betreft Homeworld problemen, daar ben je niet de enige. Online las ik dat je in het geval van Homeworld geen tools aan mag hebben die een overlay hebben (MSI Afterburner of andere tools die je FPS laten zien).
Kwam dit ook nog tegen.
https://www.reddit.com/r/...h_poreventing_me_playing/

Ook wat betreft PA ben je niet de enige met problemen, ook daar worden overlays afgeraden.
https://forums.uberent.co...in-pa.69731/#post-1105324

• Hodor
Ik heb de bios geupdate en alles is laatste versie.

geheugen en cpu zijn allebei stabiel

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:44

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Wat is je temp van je gpu als je aan't gamen bent?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Hodor
hij komt bijna nooit boven de 60 graden. hij blijft meestal hangen ronde de 50/ 55 graden hangen

[ Voor 8% gewijzigd door Hodor op 04-11-2015 16:31 ]

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-01 14:34
Heb je nagedacht over de kabel waarmee het scherm aangesloten is? Dat zie ik nergens terug in je TS namelijk. Al lijken de glitches wel redelijk beperkt tot specifieke stukjes van de beelden, de kabel is wel iets wat je makkelijk even kan testen.

[ Voor 38% gewijzigd door Rupie op 04-11-2015 17:10 ]

Desktop | Server | Laptop

• Hodor
Dat klopt dat ben ik inderdaad vergeten om er bij te zetten.
Ik heb een andere monitor aangesloten en daar had ik het probleem nog steeds mee jammer genoeg.
In de periode de mijn eerste videokaart voor reparatie weg was (7/8 weken) heb ik geen last gehad van glitches of andere problemen zoals het plotseling afsluiten van de pc.

• Hodor
Zou het mogelijk kunnen zijn dat mijn onderdelen niet goed samen werken?

Verwijderd

De ene 290x is de andere niet. Klok hem eens 10-30Mhz terug met MSI afterburner. Lijkt een beetje op een soort van artifects, de ene kaart heeft dit snel de andere niet, en weer een andereet stock speeds.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-01 14:34
Andere monitor is nog niet hetzelfde als een andere kabel ;) monitor lijkt mij onwaarschijnlijk omdat je het opgenomen hebt met een screencap programma. Sp3ci3s8472 had ook nog een punt over overlays, daar zie ik je niet op reageren? Heb je de drivers geïnstalleerd inclusief aanvullend software? Die Catalyst Software achtige spullen zeg maar? Wat gebeurd er als je de losse driver pakt zonder de aanvullende software? Heb je al in de software gekeken of daar ergens iets zit wat er mee te maken kan hebben?

Desktop | Server | Laptop

• Detrexion
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-11-2025
En als je de voltage iets verhoogd? Had vroeger ook een 290 en in Bf4 veel glitches.
Pagina: 1