Wat heb je aan een los ADSL-modem?

Pagina: 1
Acties:

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
Iemand vroeg aan mij, als 'computer-kenner' wat je met een los ADSL-modem kan, zonder dat je een abonnement hebt afgesloten?
Volgens mij niet veel, of heb ik het mis.......? :? :?

Verwijderd

Helemaal niets lijkt me.....
Je kunt volgens mij geen ADSL abonnement afsluiten zonder er een modem bij te kopen.
Daarnaast heeft iedere provider waarschijnlijk weer zijn eigen systeem (ik weet niet wat Cistron voor modems gebruikt) hoewel bijv. die Alcatel modems op meerdere manieren kunnen werken (bridged of via pptp)

Verwijderd

Ik denk idd dat je er niks aan hebt, al was t d8 ik dat het bij kabel modems soms wel kon?

• xxfile
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-07 10:35

xxfile

\/ It's me \/

Volgens mij kan je wel een abbonement afsluiten terwijl je al een modem hebt.
Maar of je veel aan een losse modem hebt als je geen abbo hebt, tsja, niet veel lijkt me idd.

Nieuw, nu met Twitter

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op dinsdag 19 juni 2001 23:36 schreef xfile het volgende:
Maar of je veel aan een losse modem hebt als je geen abbo hebt, tsja, niet veel lijkt me idd.
Je kunt toch ook alleen een abo krijgen als je meteen 50,- per maand aan kpn wil betalen? (dacht ik)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• xxfile

xxfile

\/ It's me \/

Op dinsdag 19 juni 2001 23:38 schreef Grrrrrene het volgende:

[..]

Je kunt toch ook alleen een abo krijgen als je meteen 50,- per maand aan kpn wil betalen? (dacht ik)
Nope, je krijgt alles in 1 keer op je normale rekening. Zowel je modem als je abbonementsgeld.
Maar als je een abbo afsluit en je hebt al een modem krijg je dus alleen je abbogeld op je normale telefoonrekening.

Nieuw, nu met Twitter

• Grrrrrene
  • Niet online
Op dinsdag 19 juni 2001 23:44 schreef xfile het volgende:

[..]

Nope, je krijgt alles in 1 keer op je normale rekening. Zowel je modem als je abbonementsgeld.
Maar als je een abbo afsluit en je hebt al een modem krijg je dus alleen je abbogeld op je normale telefoonrekening.
Maar KPN zorgt voor het ADSL netwerk, XS4All (bijvoorbeeld) zorgt voor de servers, dus je hebt hoe dan ook beiden nodig... (toch?) Of ben ik nu eigenwijs?

• uniquorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:16

uniquorn

Wat blijft komt nooit terug

verkopen??? ;)
denk niet dat ie er zelf veel mee kan doen.

It's just a donkey

• Grrrrrene
  • Niet online
Op dinsdag 19 juni 2001 23:48 schreef uniquorn het volgende:
verkopen??? ;)
denk niet dat ie er zelf veel mee kan doen.
Euhm, als hij er niks mee kan, wie wel dan? Iemand die bij kpn werkt misschien, maar verder ook niemand...

• xxfile

xxfile

\/ It's me \/

Op dinsdag 19 juni 2001 23:46 schreef Grrrrrene het volgende:

[..]

Maar KPN zorgt voor het ADSL netwerk, XS4All (bijvoorbeeld) zorgt voor de servers, dus je hebt hoe dan ook beiden nodig... (toch?) Of ben ik nu eigenwijs?
Damn |:(

Idd, je hebt beide nodig. KPN om op het ADSL netwerk te komen en een ISP om op inet te komen.
Maar volgens mij staat dat in verbinding met elkaar, want ze hebben bevestiging nodig van elkaar zodat alles op elkaar afgestemd wordt.
Tenminste bij de aanvraag staat op den duur dat xs4all van de KPN heeft ontvangen dat ADSL mogelijk is in je omgeving en dat ze dus door kunnen gaan met de procedure.

Nieuw, nu met Twitter

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 17:41

qless

...vraag maar...

De modems van kpn (alcatel speed touch home) zijn ook geschikt voor babyxl, versatel en cistron (Alleen de ethernet versie, de usb is te langzaam)

Ik zou het wel fijn vinden als ik mijn gekochte modem bij een verhuizing of nieuwe aansluiting niet nog eens moet aanschaffen...Weet niet hoe dat gaat bij KPN, in Belgie kan dat wel al.

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 23:36 schreef xfile het volgende:
helemaal mee eens wat zou je er mee moeten doen anders.

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 09:41 schreef qless het volgende:
De modems van kpn (alcatel speed touch home) zijn ook geschikt voor babyxl, versatel en cistron (Alleen de ethernet versie, de usb is te langzaam)
Volgens mij is de USB niet te langzaam daarvoor is. Op de site van Alcatel (http://www.alcatel.com/consumer/dsl/produsb.htm) staat: Up to 8 Mbps downstream, 1 Mbps upstream. Maar je kan wel beter de ethernet versie hebben

Verwijderd

Ik zou het wel fijn vinden als ik mijn gekochte modem bij een verhuizing of nieuwe aansluiting niet nog eens moet aanschaffen...Weet niet hoe dat gaat bij KPN, in Belgie kan dat wel al.
Dat gaat bij KPN zo,

Als je gaat verhuizen en adsl is nog niet beschikbaar, dan moet je eerst je account afzeggen. zodra het weer wel beschikbaar is, dan moet je weer opnieuw adsl aanvragen maar dan via de ISP. De isp zorgt ervoor dat je dezelfde account kan gebruiken mits dit binnen een half jaar na afzegging is.

Je krijgt dan in principe wel eerst een nieuwe modem enzo thuis gestuurd. dan moet je KPN op een speciaal nr bellen en dan krijg je het geld voor dat doe-het-zelf-pakket weer terug.

Ik zit nu dus midden in een verhuizing en kan mijn verbinding niet meenemen. En dit jaar kan ik m ook nog niet opnieuw aanvragen. Dat wordt voorlopig dus niet meer online UT-en :( |:(

• Skeleton353
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

Op dinsdag 19 juni 2001 23:38 schreef Grrrrrene het volgende:

[..]

Je kan idd enkel een ADSL abbo nemen ZONDER dat je daarvoor ook een ADSL Modem moet kopen. Als je zegt dat je al een ADSL modem hebt is dit ok :)
Althans in Belgie is dit het geval. Daar vragen ze of je ook een ADSL modem wil, of dat je hem ergens anders reeds hebt gekocht.

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

Verwijderd

Op vraag en aanbod neerzetten voor de jochies die aan hun alcatel modem gaan zitten knutselen, (of bliksem inslag of iets dergelijks.)

Dan moet je namelijk zelf voor de kosten opdraaien

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
bij ons kan je der 1 bestellen als je der per se 1 wil :))

neej ff een leverancier van ons. daar kan je ze kopen.

www.allieddata.nl

• Asphyxion
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:16

Asphyxion

I am, therefor I think

Ik vraag me af hoe jij dat weet?

Toen een hele tijd geleden de DSLAM van Cistron kapot was, kon ik mijn Siemens modem toch mooi niet meer gebruiken. Ik zit nu met een Lucent modem. De KPN gebruikt volgens mij een hele andere techniek (en dus lijkt het mij dat de modems niet compatible zijn).

• Byteripper
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 18:10

Byteripper

The bytes make the rip.

Je kunt 'm als DNS of DHCP server inzetten :) (als je de ethernet-versie hebt dan)

Byteripper.
Pagina: 1