Joomla template importeren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 409515

Topicstarter
Hallo allemaal,

Vraagje over een custom template op een website met Joomla. De situatie is als volgt: voor mijjn moedertje met een klein eenmanszaakje wil ik graag een website maken. Nu heb ik zelf ook weinig technische kennis, dus ik heb het volgende gedaan:

1) Domein & hosting (Strato fwiw)

2) Plugin Strato Joomla geïnstalleerd

3) Een thema gekocht en gedownload

4) Nu log ik in op de achterkant van de website en klik ik op extensies -> beheer en importeer ik de hele zip-file (blabla template.zip), maar hij loopt steeds vast.

Doe ik iets verkeerd? Nogmaal sorry voor mijn noob-vraag, heb hier niet nul verstand van en dit alleen maar gedaan op aanraden van iemand anders maar die kan me niet verder helpen. Iemand een idee? Doe ik iets verkeerd?

Thanks!

Anoniem: 534566

Als je de zip-file opent, krijg je dan eerst een map met de templatenaam, of meteen de bestanden?
Ik weet uit ervaring dat op het moment dat de xml files e.d. niet direct beschikbaar zijn, Joomla vaak moeite heeft om de bestanden te lezen.

Als dit het geval is, alle bestanden in die template uitpakken, en dan opnieuw zippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:18
Ik neem aan dat je het gedownloade .zip-file van Themeforest hebt uitgepakt?
En dan via extensies>beheren>installeren de installatie.zip daar uit hebt geupload?
Het installatie zip file is vaak te herkennen aan naam, versie of bv install, bv Kallyas _template_1.5_install en beschikbaar als zip archief.
Als je direct de zip die je gedownload hebt van Themeforest upload en laat installeren, dan gaat het fout, dat bestand bevat meer dan alleen de installatie.zip.

En weet Hogash niets? (6 maanden support)

[ Voor 22% gewijzigd door Teijgetje op 13-11-2015 20:20 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.