Nieuwe Grafische kaart voor gamen

Pagina: 1
Acties:

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-02 11:56
Ik zit te denken een nieuwe videokaart aan te schaffen voor Overwatch aangezien ik een vrij oude pc heb:

OS Name Microsoft® Windows Vista™ Ultimate
Version 6.0.6002 Service Pack 2 Build 6002
Other OS Description Not Available
OS Manufacturer Microsoft Corporation
System Name GUID-PC
System Manufacturer System manufacturer
System Model P5QL PRO
System Type x64-based PC
Processor Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E8400 @ 3.00GHz, 3003 Mhz, 2 Core(s), 2 Logical Processor(s)
BIOS Version/Date American Megatrends Inc. 0902, 11/28/2008
SMBIOS Version 2.5
Windows Directory C:\Windows
System Directory C:\Windows\system32
Boot Device \Device\HarddiskVolume1
Locale United States
Hardware Abstraction Layer Version = "6.0.6002.18005"
Time Zone W. Europe Standard Time
Installed Physical Memory (RAM) 4.00 GB
Total Physical Memory 4.00 GB
Available Physical Memory 888 MB
Total Virtual Memory 8.22 GB
Available Virtual Memory 3.13 GB
Page File Space 4.29 GB
Page File C:\pagefile.sys

Videokaart: ATI Radeon HD 4800 Series

Of zal ik misschien een totaal nieuwe computer moeten aanschaffen? (liever niet maar als het moet dan moet het)

Heroes of the storm kan ik prima draaien wel op vrij lage settings, maar wil overwatch toch wel goed kunnen spelen op medium settings ofzo, wat voor videokaart kan ik dan het beste kopen? Hoef dus zeker niet de beste te hebben en wil er ook niet teveel geld aan uitgeven max 130 euro.
En is het een beetje te doen om zelf de videokaart te vervangen als je nog niet echt verstand hebt van computers uit elkaar halen etc?

Playstation 5

• plakpot
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-02 15:09
Dit is de meest omslachtige manier om te zeggen wat voor hardware je hebt.
We hebben iets meer informatie nodig.

IK kan hierin niet zien wat voor moederbord je hebt. Ik zou even je specs van je hardware netjes opsommen, met de requirements voor Overwatch ernaast.(zodat je kan zien waar je lackt).

Ook informatie geven of je het op 1080p Medium wil spelen of iets anders.

Een GPU verwisselen is heel gemakkelijk, kwestie van een youtube filmpje kijken en je weet heo het moet.

• Stylze
plakpot schreef op woensdag 04 november 2015 @ 13:36:
Dit is de meest omslachtige manier om te zeggen wat voor hardware je hebt.
We hebben iets meer informatie nodig.

IK kan hierin niet zien wat voor moederbord je hebt. Ik zou even je specs van je hardware netjes opsommen, met de requirements voor Overwatch ernaast.(zodat je kan zien waar je lackt).

Ook informatie geven of je het op 1080p Medium wil spelen of iets anders.

Een GPU verwisselen is heel gemakkelijk, kwestie van een youtube filmpje kijken en je weet heo het moet.
excusus, waar kan ik die specs die nodig zijn vinden? sorry heb er niet zo heel veel verstand van

Playstation 5

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-02 14:03
Bijvoorbeeld met het programma Speccy.

• plakpot
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-02 15:09
http://www.game-debate.co...g_id=20810&game=Overwatch

Ik vraag me af waarom je zelf niet gegoogled hebt op : Requirements Overwatch

Min requirements:
GPU: Radeon HD 4850
CPU: AMD Phenom II X3 720

[ Voor 56% gewijzigd door plakpot op 04-11-2015 13:43 ]

• Stylze
Mijn specs: http://speccy.piriform.com/results/isZGUEXjfh1HxryuEQTm2GY

hier opsomming van de belangrijkste:

Operating System
Windows Vista Ultimate 64-bit SP2
CPU
Intel Core 2 Duo E8400 @ 3.00GHz: 43 °C
Wolfdale 45nm Technology
RAM
4.00GB Dual-Channel DDR2 @ 399MHz (6-6-6-18)
Motherboard
ASUSTeK Computer INC. P5QL PRO (LGA775): 48 °C
Graphics
DELL 1707FP (1280x1024@75Hz)
512MB ATI Radeon HD 4800 Series (Sapphire/PCPartner): 59 °C
Storage
465GB SAMSUNG HD502HI ATA Device (SATA): 29 °C
Optical Drives
TSSTcorp CDDVDW SH-S223F ATA Device
Audio
Realtek High Definition Audio

Misschien ook nog 2 gb ram erbij halen zie dat ik nog 2 slots nog open heb en 6 gb is wel beter lijkt me.

Playstation 5

• Stylze
plakpot schreef op woensdag 04 november 2015 @ 13:41:
http://www.game-debate.co...g_id=20810&game=Overwatch

Ik vraag me af waarom je zelf niet gegoogled hebt op : Requirements Overwatch

Min requirements:
GPU: Radeon HD 4850
CPU: AMD Phenom II X3 720
ja ik wou dat al googlen van minimal specs van overwatch maar ik bedoelde meer hoe ik mijn eigen specs goed kon zien

Playstation 5

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Meer RAM heb je niet veel aan, bovendien is het ddr2. Tegenwoordig is het ddr3 of zelfs ddr4.
Je cpu is 8 jaar oud en presteerd op de minimale specs als gegeven voor je game.

Daarnaast is deze computer toch wel end-of-life. Nog net leuk om te internetten, fototjes te kijken enzo, dingen die je op je telefoon ook kan doen.

de conclusie is, dat je beter voor een nieuw systeem kan gaan sparen

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02 16:31
Koop zo goedkoop mogelijk een 2e hands 6950 of 7950 en je zit wel goed voor de meeste games die niet zo veel CPU-kracht nodig zijn. 6GB is voor dat systeem met oog op games niet nodig, niet nuttig.

Die E8400 CPU kan je prima overclocken naar zo'n 3.5Ghz zonder of met een beetje voltage verhoging dacht ik (meeste komen rond de 4ghz, maar dan is meer nodig)

• Stylze
Reepje schreef op woensdag 04 november 2015 @ 13:56:
Meer RAM heb je niet veel aan, bovendien is het ddr2. Tegenwoordig is het ddr3 of zelfs ddr4.
Je cpu is 8 jaar oud en presteerd op de minimale specs als gegeven voor je game.

Daarnaast is deze computer toch wel end-of-life. Nog net leuk om te internetten, fototjes te kijken enzo, dingen die je op je telefoon ook kan doen.

Fair enough, ga ik even rondkijken hier of ik misschien een leuk 2e hands systeempje op de kop kan tikken voor een paar honderd euro, hoef geen zieke games ofzo te draaien speel alleen maar blizzard games op pc die gelukkig niet al te demanding zijn.

Playstation 5

• ToFast
Reepje schreef op woensdag 04 november 2015 @ 13:56:
...

'Vroeger' was die pc ook goed genoeg om te gamen (zelfs high end). Er zijn genoeg games die hij kan spelen (oude en nieuwe) en voor zijn budget kan hij de grafische kaart prima vervangen door een die echt een stuk sneller is en nog zin heeft met die CPU (een 6950-7950 dus, ook al zouden die wat meer aan een core i3/i5 al hebben met nieuwe games)

• Stylze
ToFast schreef op woensdag 04 november 2015 @ 14:07:
[...]

'Vroeger' was die pc ook goed genoeg om te gamen (zelfs high end). Er zijn genoeg games die hij kan spelen (oude en nieuwe) en voor zijn budget kan hij de grafische kaart prima vervangen door een die echt een stuk sneller is en nog zin heeft met die CPU (een 6950-7950 dus, ook al zouden die wat meer aan een core i3/i5 al hebben met nieuwe games)
Maar het gaat er dus om dat ik Overwatch een beetje prima kan draaien :)

Playstation 5

• ToFast
Tja, wordt wellicht krap omdat die game wel relatief meer van een krachtige CPU afhankelijk is, zo lijkt het althans na even gegoogeld te hebben.

Enfin, dan is het zonde om maar een enkele euro nog in je oude systeem te investeren.

[ Voor 23% gewijzigd door ToFast op 04-11-2015 14:20 ]

• Reepje
  • Niet online
Je cpu is kantje boord, je grafische kaart onvoldoende. Je voeding weet ik niet hoe die eraan toe is.
Hoe de boel gaat draaien met een sterkere kaart kan ik niet voorspellen, maar ik vrees dat je cpu gewoon tekort komt. Daarnaast leven computers niet eeuwig en als iets een jaartje of 8 meegaat zonder kuren te krijgen, vind ik dat al mooi..

Hou er rekening mee dat een nieuw systeem "maar" 500 euro kost, en dan zit je heel goed.
Bij 2e hands systemen is het oppassen geblazen, er kan bijv een slechte kwaliteit voeding in zitten, of wat andere rare dingen.

reviews: Desktop Best Buy Guide - november 2015

• Stylze
Reepje schreef op woensdag 04 november 2015 @ 14:23:
Je cpu is kantje boord, je grafische kaart onvoldoende. Je voeding weet ik niet hoe die eraan toe is.
Hoe de boel gaat draaien met een sterkere kaart kan ik niet voorspellen, maar ik vrees dat je cpu gewoon tekort komt. Daarnaast leven computers niet eeuwig en als iets een jaartje of 8 meegaat zonder kuren te krijgen, vind ik dat al mooi..

Hou er rekening mee dat een nieuw systeem "maar" 500 euro kost, en dan zit je heel goed.
Bij 2e hands systemen is het oppassen geblazen, er kan bijv een slechte kwaliteit voeding in zitten, of wat andere rare dingen.

reviews: Desktop Best Buy Guide - november 2015
Ah thx die budgetgaming pc ziet er goed uit idd ben meteen hyped haha! ik wil uhm alleen in elkaar laten zetten door azerty dus moet de componenten bij 1 winkel halen, maar de Club 3D Radeon R9 270 royalQueen is niet leverbaar voor de rest alles wel, misschien een alternatief die ook iets goedkoper is rond de 100/110 euro? want ben ook nog 50 euro dus kwijt om om in elkaar te laten zetten en videokaart kan ik altijd nog upgraden lijkt me

Playstation 5

• Reepje
  • Niet online
Ik zie dat die kaart ook wat duurder is geworden, maar ik weet zo geen alternatief uit mijn hoofd, misschien iemand anders.

Kijk ook eens wat Afuture te bieden heeft, dat is ook een erg goede winkel met prima service en prijzen.

edit, misschien een GTX750 ?

[ Voor 6% gewijzigd door Reepje op 04-11-2015 15:51 ]

• Stylze

Playstation 5

Pagina: 1