Op TV gamen vanaf PC in andere kamer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-09 19:21
Beste Tweakers,

Sinds enige tijd ben ik geswitcht van PlayStation naar PC gaming. Ik had al een aardige PC (i7, 16GB DDR3) en moest alleen een videokaart bij prikken om lekker te kunnen gamen. Dit is de MSI GeForce GTX 770 geworden.

Nu mis ik alleen het lekker op de bank gamen een beetje. Mijn PC staat op de hobbykamer bij mijn computerbureau. Mijn televisie staat in de woonkamer (zo'n 8 meter van mijn PC af). Ik woon gelijkvloers.

Is er een manier om de PC gemakkelijk door te lussen naar mijn televisie zodat ik de PC niet hoef te verplaatsen?

Ik heb al wat gezocht op internet maar ik kom vooral oplossingen tegen zoals het aanschaffen van een lange HDMI kabel. Daarmee zou al één probleem opgelost zijn maar mijn Xbox One controller wil ik ook gebruiker dus dan zou ik ook een lange USB verlengkabel nodig hebben.

Is dit de enigste oplossing?

Of bestaat er nog een soort streaming kastje of iets waarmee ik mijn games vanaf mijn PC naar de TV kan streamen?

Ik heb wel de Valve Steam Machine gezien maar ik zoek eigenlijk iets zodat ik mijn eigen PC kan gebruiken. Ik kan ook gewoon mijn PC naast m'n TV zetten maar dan ben ik continu met die PC aan het slepen en dat wil ik ook niet.

Greetz,
DedSec85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:44
Ik denk dat je iets zal moeten zoeken in de vorm van Streaming.

Ik kwam al sites tegen als deze: http://www.howtogeek.com/...play-pc-games-on-your-tv/ maar ik ben bang dat de afstand (+8 meter) je boosdoener is. Een oplossing hiervoor kan zijn Wireless HDMI (http://lmgtfy.com/?q=wireless+hdmi)

Een ander alternatief kan misschien zijn de NZXT Doko. Dit is een klein apparaatje tussen je computer en je PC die het beeld verstuurd via het interne netwerk.

Zie een review en uitleg op http://nl.hardware.info/n...er-stream-je-pc-of-laptop.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasJ
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-09 18:01
Ik denk dat een Steam Link prima aan jouw eisen voldoet. Probleem is wel dat hij pas begin december bij je thuis is als je hem nu bestelt.

De meeste games die je niet op Steam hebt zul je ook prima er mee kunnen spelen, althans, dit werkte bij mij met Steam In Home streaming prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09 21:12
Ik zou gewoon lekker gaten boren en kabels trekken, heb ik ook gedaan, weliswaar een kortere afstand. Ik heb een displayport voor A/V en een USB3 kabel die naar XBOX controller, toetsenbord en muis gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiblerBE
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:48
Met steam kan je gewoon inhuis naar een andere pc streamen. Dit werkt ook (bijna) voor alle niet steam games (Gewoon toevoegen in je library) . Zo heb ik thuis mijn ps3 controllers met een bluetooth dongle verbonden met men mediacenter (low end pc) naast de tv. Hier heb ik dan steam op staan, waar ik dan de spellen start die op men game pc in de bureau staat. Werkt niet voor alle games even goed, maar ik kan er bv wel een 4 player buttonsmasher game mee spelen zonder enige vorm van lag.

http://store.steampowered.com/streaming/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-10 08:46

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Overigens, 10 meter HDMI kabel werkt gewoon prima. Ik heb dat zelf ook zo gedaan, dus daar zit het probleem niet. Ook je controller zal wel verbonden kunnen worden met de pc, hetzij via USB, hetzij via een dongle.

Lastiger is het denk ik hoe je de games opgestart krijgt? Je zou dan steeds naar de PC moeten lopen, het juiste icoontje aanklikken en vervolgens terug sjokken naar de bank in de woonkamer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DedSec85
Allen bedankt voor de adviezen!
Die Doko Streamer op Hardware.info ziet er leuk uit maar is met 30 fps niet echt wat ik zoek.

De Steam Link kende ik niet maar dat ziet er beter uit inderdaad! Ik las dat die ook maar $ 50,- dollar gaat kosten dus dat is een habbekrats als dat ding inderdaad doet wat ze beloven.

Eerst even de reviews afwachten. Mocht dat niets worden dan ga ik wel kabels trekken. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:56

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Icephase schreef op woensdag 04 november 2015 @ 16:13:
Overigens, 10 meter HDMI kabel werkt gewoon prima. Ik heb dat zelf ook zo gedaan, dus daar zit het probleem niet. Ook je controller zal wel verbonden kunnen worden met de pc, hetzij via USB, hetzij via een dongle.

Lastiger is het denk ik hoe je de games opgestart krijgt? Je zou dan steeds naar de PC moeten lopen, het juiste icoontje aanklikken en vervolgens terug sjokken naar de bank in de woonkamer...
Simpele BT keyboard erbij en je hebt dat probleem ook niet meer, ik heb hier een 10m DVI kabel liggen die ook zonder problemen blijft werken. Ik blijf zo ver mogelijk van streamen vandaan, bedraad streamen is dan nog te overwegen (zoals XBO ook kan), maar wireless al zeker niet.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SN4K3
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-01 16:18
Je zou de Steam Link kunnen kopen.

Ikzelf heb ook mijn PC op de Televisie aangesloten met een lange (6m) HDMI kabel.
Ik zit op de bank wel wat dichter bij de PC, maar ik game met een Xbox 360 controller en zo'n wireless ding.
Voordat je op de bank gaat zitten even Steam Big picture mode aanzetten of je game opstarten en dan gewoon verder met je controller. Als je ondertussen wil browsen o.i.d. is het wel wat lastiger.
En ik zou het beeld dan enkel weergeven op de Tv (windows+p) want dupliceren levert rare problemen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DedSec85
Allen, bedankt voor jullie adviezen! Ik heb gisteravond via Steam de Steam Link besteld. Deze was € 55,- euro en dan nog iets van € 8,- euro verzendkosten dus ik zat op € 63,- euro in totaal.

Ik heb wat reviews gelezen en het schijnt erg goed te werken. Natuurlijk zitten er wat kleine bugs in maar over het algemeen was men wel te spreken over de Steam Link.

Wordt binnen 5 tot 8 dagen geleverd dus afwachten maar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
DedSec85 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 10:21:
Allen, bedankt voor jullie adviezen! Ik heb gisteravond via Steam de Steam Link besteld. Deze was € 55,- euro en dan nog iets van € 8,- euro verzendkosten dus ik zat op € 63,- euro in totaal.

Ik heb wat reviews gelezen en het schijnt erg goed te werken. Natuurlijk zitten er wat kleine bugs in maar over het algemeen was men wel te spreken over de Steam Link.

Wordt binnen 5 tot 8 dagen geleverd dus afwachten maar :D
En hoe is het bevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DedSec85
Ja super! Ik heb nog niet echt gigantisch veel gespeeld maar het werkt echt beter dan verwacht. Input lag is minimaal. Niet storend. Ik speel bijvoorbeeld veel 'The Pinball Arcade', waarbij je toch wel snel wilt reageren en dat spel is prima speelbaar.

Ook racegames zoals Dirt zijn prima te streamen. En zeker voor het geld is het een leuk ding. Enige nadeel is dat mijn Xbox One controller bekabeld moet aansluiten maar dat vind ik niet zo'n probleem. De Xbox 360 controller schijnt wel draadloos te werken als je die dongle aansluit.

Beeldkwaliteit is ietsjes minder maar ziet er alsnog goed uit! Enige 'nadeel' is dat de PC niet gebruikt kan worden tijdens het gebruik van de Steam Link omdat hij letterlijk je beeld mirrored. Op je monitor zie je dus alles precies hetzelfde als op je televisie.

Ik heb het momenteel wat druk op de zaak maar wellicht dat ik nog eens een uitgebreide review ga schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
DedSec85 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 09:03:
[...]

Ja super! Ik heb nog niet echt gigantisch veel gespeeld maar het werkt echt beter dan verwacht. Input lag is minimaal. Niet storend. Ik speel bijvoorbeeld veel 'The Pinball Arcade', waarbij je toch wel snel wilt reageren en dat spel is prima speelbaar.

Ook racegames zoals Dirt zijn prima te streamen. En zeker voor het geld is het een leuk ding. Enige nadeel is dat mijn Xbox One controller bekabeld moet aansluiten maar dat vind ik niet zo'n probleem. De Xbox 360 controller schijnt wel draadloos te werken als je die dongle aansluit.

Beeldkwaliteit is ietsjes minder maar ziet er alsnog goed uit! Enige 'nadeel' is dat de PC niet gebruikt kan worden tijdens het gebruik van de Steam Link omdat hij letterlijk je beeld mirrored. Op je monitor zie je dus alles precies hetzelfde als op je televisie.

Ik heb het momenteel wat druk op de zaak maar wellicht dat ik nog eens een uitgebreide review ga schrijven.
Ik zit er aan te denken dat het iets moois is om aan de kerstman te vragen :)
Pagina: 1