Ziggo en verhuizing ex-Ziggo naar ex-UPC, praktische vragen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:35
Hallo,

ik ga verhuizen van ex-Ziggo naar ex-UPC gebied (8km verderop). Ik heb nu een Alles-in-Een Plus 120/12Mbit abo met een gebridgde Ubee met eigen Asus router er achter. Ik draai een thuisserver, die (gelukkig) achter een eigen ddns-achtige dns provider hangt. Ook gebruik ik 3x een CI+ smartcard voor in 2x televisie en 1x Humax DVR. Dat alles kost me €55,95 per maand.

Na de verhuizing lijkt het er op dat ik over moet op de nieuwe abonnementen, tenminste ik moet een keuze daaruit maken in de verhuispagina van Ziggo. Ik zou dan naar Connect&Play Complete moeten, a €59,95 per maand (+4 euro) en wellicht ook nog eens 2 euro per smartcard moeten gaan betalen. En daarvan heb ik er dan nog 2 nodig, omdat ik die Horizon box al krijg, die mijn Humax kan vervangen. In totaal kost het me dan 8 euro meer, voor niks meer functionaliteit. O+

Bij nieuwe abonnementen is Ziggo nu bezig om DS-Lite in te zetten, je krijgt dan een openbaar en routeerbaar IPv6 adres en een geNAT (DS-Lite) niet routeerbaar IPv4 adres. En dat gaat dus niet werken met een thuisserver die websites serveert. :(

Is er iemand die recentelijk dezelfde overstap heeft gemaakt? Of iemand die weet hoe ik kan verhuizen met behoud van Allen-in-Een Plus? En hoe ik DS-Lite kan vermijden, danwel een routeerbaar en openbaar IPv4 adres kan houden? Ziggo is niet erg snel met antwoorden op de hierover gestuurde mail...

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
Pfieuw, na een heleboel keren doorverbonden en veel wachtmuziek toch een antwoord op mijn vragen gekregen.

Ik kan mijn huidige Humax DVR en CI+ cam's niet blijven gebruiken wegens "een ander televisiesignaal". Da's jammer, maar als ik toch al moet betalen voor een CI+ Cam, dan leveren ze er ook gelijk een goede bij, dus dat scheelt dan. De huidige boel kan dan op Marktplaats. ;)

Ik schijn wel standaard een DS-Lite aansluiting te krijgen, maar uiteindelijk wist de ex-UPC internet technische dienst me te vertellen dat ik na installatie van de nieuwe aansluiting kan bellen en dat ze voor dit soort speciale gevallen de aansluiting terug kunnen zetten naar openbaar IPv4. :) :)

Dus ik betaal straks wel iets meer voor mijn televisie (extra CI+ cam huur), maar kan wel een netjes openbaar IPv4 adres krijgen.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 21:11
Je kan alles gewoon gebruiken wat je nu al hebt aangezien het bijde zelfde signalen zijn alleen andere frequenties, dus het spul wat je nu hebt werkt ook in oud upc gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:07
elsinga schreef op woensdag 04 november 2015 @ 12:36:
Ik kan mijn huidige Humax DVR en CI+ cam's niet blijven gebruiken wegens "een ander televisiesignaal". Da's jammer, maar als ik toch al moet betalen voor een CI+ Cam, dan leveren ze er ook gelijk een goede bij, dus dat scheelt dan. De huidige boel kan dan op Marktplaats. ;)
Dit schijnt een administratief iets te zijn, technisch schijnt het Irdeto signaal wel degelijk aanwezig te zijn in het voormalige UPC gebied tegenwoordig maar Ziggo staat het niet toe om in het oude UPC gebied smartcards te registeren. Beetje jammer dat ze dan komen met statements als "een ander televisiesignaal".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
elsinga schreef op woensdag 04 november 2015 @ 12:36:
Volledige onzin van Ziggo/UPC. Voormalig Ziggo Irdeto smartcards en CI+ CAM's werken gewoon in voormalig UPC gebied. Ziggo/UPC wil echter alle klanten verplichten om gebruik te gaan maken van voormalig UPC hardware en abonnementen, dus liegen ze de klanten op deze achterbakse manier voor op het moment dat je iets wil of moet veranderen zoals bijvoorbeeld bij een verhuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
Hmmm.... En als ik mijn abo verhuis, komen dan ook de smartcard registraties mee? Er werd iets gezegd van "ander klantnummer".

Uiteraard ga ik het eerst proberen, maar uiteindelijk moet de smartcard wel zijn registratie blijven zien. En als de smartcard uit de database wordt gegooid, dan werkt dat dus niet. En als ex-UPC een eigen database heeft, dan moeten de serienummers daar naartoe.

Dat het technisch wel kan, da's mooi. :) Nu nog regelen dat het ook gaat gebeuren... hoe doe ik dat dan? Wie moet ik een fles Berenburg geven om mijn smartcards over te zetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeboii
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 10-05-2021
Upc heeft inderdaad een andere database. Je smartcards worden vermoedelijk niet meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
Ik vermoedde dat al. Dus moet ik toch aan een gehuurde CI+, waar dan ook gelijk een smartcard bij zit. En die Horizon doos krijg ik ook sowieso, dus dan heb ik de Humax DVR ook niet meer nodig. En door het unencrypted (SD...) digitale pakket kan ik op de computermonitor ook zonder CI+ cam. Kost me dus 2 euro in de maand voor 1x een CI+ cam.

En als ik dan toch alles nieuw moet, ga ik ook als nieuwe klant, levert me 6 maanden lang 25 euro op aan korting. Kan ik 75 maanden die CI+ cam van betalen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeboii
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 10-05-2021
Dikke prima toch? En die sc kan je uiteraard overal in stoppen. :)
Pagina: 1