Toon posts:

Welke versterker en welke subs zijn het beste voor hardstyle

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben gevraagd voor het leveren van mijn installatie voor een feestje in een club. Rond de 350 man.

Momenteel heb ik
-2 stageline tops met jbl speakers erin.
-2 zelfgemaakte subs met ieder 3x 18sound12w1300 speakers erin.

Deze worden aangestuurd door 2x behringer ep4000.

De bas drukt enorm maar op een afstand van 5 a 6 meter voel je de bas niet maar hoor je hem alleen.
Het is natuurlijk de bedoeling dat je de bass goed moet voelen.
De crossover staat ingesteld op 83 hz. voor de subs.

Doe ik iets niet goed of hebben jullie andere ideen om het beter werkend te krijgen?

Hoor het graag van jullie

• TMon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-01 17:52
Ik denk dat je met deze hoeveelheid informatie geen zinnig antwoord gaat krijgen.

Hoe is de ruimte waarin je gaat draaien? Hoogte, oppervlak, materialen plafond en muren?
Hoe plaats je je speakers in deze ruimte?
Gebruikt je een equalizer?

En dan heb ik amper kennis van dit soort zaken, ik denk dat de kenners nog wel meer willen weten.

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-12-2025
Een paar opmerkingen.

Hoewel 3x12" per kant best lekker is voor laag, mis je duidelijk sublaag. In de specs van de speaker zie ke ook dat die behoorlijk afloopt onder de 80hz.

Voor zo'n feeest/installatie zou ii zeker 1 a 2x 18" per kant erbij steken.

Je versterkers zijn aan de lichte kant om de "subs" aan te sturen. Je zit nu op 2100 watt (aes power) en een impedantie van 2,66 ohm (uitgaande dat je de 3 speakers paralel aangesloten hebt). Versterker levert max 2x1200W op 2 ohm, optimistische schatting.

Zijn je subs en toppen qua fase op elkaar afgesteld? M.a.w. Werken ze elkaar niet tegen?

Heb je er een processor of EQ tussen zitten??

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:19

Jag

Goeie vragen hierboven :)

Zou daar nog aan toe willen voegen wat voor subs het zijn. Bass reflex? Bandpass?

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-01 19:08
Beetje raar idee om 12 inch speakers te gebruiken als subs. Dit zijn eerder mid/laag speakers, zeg van 80-1000hz. Dit moet zeker 15 inch zijn maar eigenlijk 18 inch voor goed laag. Zeker dubbel per kant in flinke kasten (hoorn/wbin) voor dit genre en grootte van het publiek.

Maar dan heb je 2x 3 12 inch speakers voor mid/laag, wellicht too much.

Daarbij vraag ik mij dan weer af of je hoog kasten het kunnen bijbenen, dit is amper gespecificeerd. Idem voor versterking.

[ Voor 29% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 04-11-2015 21:27 ]

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:19

Jag

12inch kan best sub doen, ligt maar helemaal aan de parameters. 15 of 18inch zeker wel gebruikelijker, schiet meer op qua conus oppervlakte :)

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-01 23:58

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Ik weet het, je hebt twee van deze nodig.
Afbeeldingslocatie: http://www.gdssoundandlight.co.uk/shop/images/F218.jpg
:+

Maarre even realistisch gezegd iets van dit formaat mag er echt wel bij. 350 man is echt een hoop volk. Da's een volle discotheek zegmaar. Ik vrees dat je zwaar underpowered bent om op kwalitatief niveau iets als hardstyle te draaien. Op wat voor manier je je huidige systeem ook aansluit. Dan krijg je inderdaad wat je zegt: "ik hoor het alleen nog maar" En dan heb je waarschijnlijk niet eens getest met 350 man (demping en ruis) voor je speakers.

Er is genoeg zelf te bouwen . We zien je graag verschijnen in het zelfbouwspeaker topic :*)

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-01 18:41

InFamous

excommunicado

En eens met ^^

Niet om het één of ander, maar de meeste hardstyle kicks worden geboost op de 80 tot 120hz range.
Door je crossover op 83hz te zetten worden al je kicks door je tops gegooid ipv je subwoofer

[ Voor 5% gewijzigd door InFamous op 04-11-2015 22:56 ]

Formerly known as Ragdoll

Pagina: 1