Nieuwe MFP printer

Pagina: 1
Acties:

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:48
Ik zoek een?
MFP printer voor thuis, omdat ik soms heel veel te printen heb, en dan weer minder. In principe is een inktjet uitgesloten, omdat deze enkel maar uitdrogen in periodes van weinig printen.
Verder moet deze:
- LAN+WIFI+USB connectie hebben
- dubbelzijdig automatisch scannen/printen
- automatisch vele pagina's scannen en niet 1/1 ingeven
- snel
- toch vrij goede kwaliteit van foto's

Wat is je budget?
Wat ik wil besteden is ongeveer een 400€ max

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren maar ik heb vooral gezocht naar LASER/LED printers, maar daar stoot ik telkens tegen de slechte kleuren afdruk voor foto's.
En toen kwam ik deze tegen van HP:
- hp officejet pro x476dw

Dit is een inkjet printer, maar met een vacuumsysteem wanneer er niet geprint wordt, zodoende dat de cartridges niet uitdrogen.
Bijkomende voordeel is dat deze zelfs nog sneller dan een laser/led afdrukken en foto kwaliteit top is!
MAAR.. ik lees heel veel slechte reviews over ERRORS en support van HP: refurbished toestellen terug geven voor toestellen van nog geen jaar oud enz.. :/

Zijn er nog andere (merken) die dezelfde capaciteiten hebben als de HP maar minder error gevoelig??

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Deze zal vooral op mijn W10 bak gebruikt worden, maar ook via Apple producten aangesproken worden.

Never ever financial advice...

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-02 18:35
inkjet maakt betere afdrukken maar is meestal toch wel aardig wat duurder in gebruik dan een laserprinter.

Kijk wat je vooral gaat doen met de MFP.
- Tekst / tekst+foto (tijdschrift kwaliteit) -> Laser.
- Foto (foto album) -> Inktjet.

GTA VI - All aboard the hype train!!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-02 19:46
Dit ga ik volgen, want ik ben ook op zoek naar een nieuwe all-in-one. Ik zag dat Brother ook aardige all-in-ones heeft.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• kazzzdafke
Sir_Hendro schreef op woensdag 04 november 2015 @ 10:29:
inkjet maakt betere afdrukken maar is meestal toch wel aardig wat duurder in gebruik dan een laserprinter.

Kijk wat je vooral gaat doen met de MFP.
- Tekst / tekst+foto (tijdschrift kwaliteit) -> Laser.
- Foto (foto album) -> Inktjet.
Wel, dit is nu verandert door de HP. Deze nieuwe manier van inktjet printen is veel goedkoper dan laser/led. Elke test wijst dit uit. Hij is ook sneller dan de meeste laser en de print kwaliteit is bij het zwart even goed en bij kleur veel beter.

Zie bv: http://be.hardware.info/t...t-all-in-one-video-review

dit is wel de 5 reeks, maar enige verschil is de afdruksnelheid die nog iets hoger ligt, voor de rest ALLES identiek.

Iedereen is er dus heel lovend over, enkel krijg ik op bepaalde error codes 350.000 hits :) en geen oplossingen van HP.

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:58
MAAR.. ik lees heel veel slechte reviews over ERRORS en support van HP.
Echt waar? Ik heb de x576 , maar ondervind helemaal geen problemen. Perfect apparaat en bloedje snel.
Support van HP geen ervaring mee, want ik heb ze nog niet nodig gehad. Heb hem al bijna 2 jaar in gebruik.

• kazzzdafke
Staat er vol van :(

https://www.google.be/sea...d=chrome&es_sm=0&ie=UTF-8

Mensen die PC moeten rebooten om weer connectie te krijgen met printer
Mensen die printer moeten uit het stopcontact halen om iets te kunnen printen
Printer die begint te flashen
...
Op zich geen issue als het opgelost wordt, maar HP trekt er zich precies weinig van aan.
Ik heb ook naar de X576 gekeken, maar 150€ meer voor enkel iets snellere afdruk heb ik niet nodig.

• kazzzdafke
Maar is er geen ander merk met dezelfde techniek? Iemand die dit weet?

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Ik heb zelf een Xerox 6505DN aangeschaft voor thuis. Ook met de reden dat inkt uitdroogt en dat toner daar geen last van heeft.

De belangrijkste reden voor mij om niet voor HP te kiezen is de bloated drivers. Ik wil gewoon een driver van 200 KB, niet een van 200 MB. Xerox, Brother, OKI, etc. zijn erg goed in het maken van kleine drivers. HP is goed in het maken van bloated drivers van 200 MB. En ondanks de 200 MB is zo'n driver alleen geschikt voor een bepaald OS. De Operating Systems die uitkomen nadat de printer RTM is, worden al niet meer ondersteund. Natuurlijk werkt de generieke PCL driver wel, maar daarmee vervallen allerlei functies zoals scannen of duplexprinten. Aangezien een thuisprinter een aantal jaren langer blijft staan dan een kantoorprinter, wil ik dus geen HP meer.

Die Xerox 6505DN scant gewoon naar SMB (helaas CIFS en niet SMB 2.0), SMTP, FTP en USB. Het kleinere broertje 6027 ook. Dat zijn functies die OS onafhankelijk zijn.
Pagina: 1