TV speakers spontaan "on" en soundbar op standby

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan_oniem
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-04-2024
Ik heb een probleem na het aansluiten van een Philips Soundbar HTL5140 op mijn Sony TV KDL-50W828B. .
Radio en Tv signaal komt van mijn Telfort Amino ontvanger via een HDMI aansluiting en gaat volgens voorschrift naar de Soundbar HDMI in.
Een 2e HDMI kabel gaat van de Soundbar naar de TV HDMI ARC.
Beide kabels zijn high speed.
Na inschakelen TV van stand-by gaat ook de Soundbar keurig vanuit stand-by van start en werkt het naar wens.

Echter...af en toe komt spontaan de melding "TV speaker actief" en gaat de Soundbar op stand-by waardoor dus ook het beeld verdwijnt.
Wat is hier aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:36

FeaR

In GoT we trust

Klinkt als een HDMI handshake-probleem waardoor beide apparaten de HDMI CEC-connectie verliezen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:39

CeesKees

I rest my Kees

Heb je in de TV ingesteld dat de audio extern moet verlopen?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan_oniem
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-04-2024
Ja, bij instellingen staat bij de optie Speakers "Audiosysteem" aangevinkt en staat "TV-speaker" dus niet geselecteerd.
Een handshake probleem klinkt heel aannemelijk, maar waar moet ik de oplossing zoeken?

Soundbar en TV zijn recent updated en bevatten de meest recente software.
Bij de update van de Soundbar zie ik als detail dat de tijd waarop deze nu na geen signaal naar stand-by gaat is gewijzigd van 15 naar 30 minuten.

Ik hoop een oplossing te vinden want anders moet ik helaas over op optische kabel.

Aanvulling:
Na power on heeft vandaag de combinatie een half uur correct gewerkt, daarna ging de Soundbar weer spontaan op stand-by.
Na uit-/inschakelen is de zaak nu inmiddels een paar uur stabiel.

Aanvulling na 2 dagen:
Combinatie is plotseling al enige tijd stabiel.
Zou de soundbar op standby gaan zodra de settopbox even geen signaal meer levert?
Moet ik het zoeken in een onderbreking van TV signaal aan provider kant?

[ Voor 31% gewijzigd door jan_oniem op 06-11-2015 21:47 ]