[OS X] Popup in Safari met "Virus ontdekt"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:24
Beste tweakers,

Ik gebruik al enige jaren OSX systemen. Vandaag kreeg ik, zonder directe aanleiding, in safari een bericht

"Een website die u vandaag heeft bezocht heeft uw OS X geïnfecteerd met een virus. Er is een volledige systeemscan nodig om schadelijke bestanden of applicaties op te sporen en van uw apparaat te verwijderen."

De website die http://apple.com-systemhealth.com/ln/index.html?city= ..... en dan een hele string erachter.
In die string staat ook abnamro ....?! ik snap er niets van. Lijkt me niet kloppen.

Iemand enig idee wat dit is?? Apple.com-systemhealth.com is natuurlijk al vaag.

[ Voor 1% gewijzigd door Daedalus op 03-11-2015 23:38 . Reden: link niet-klikbaar gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompiedom
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-05 12:30

Pompiedom

Don't panic

Het is even uitzoeken welke app of extensie de pagina laat openen (ik ga er vanuit dat deze automatisch opent wanneer je safari gebruikt?).

Kijk als eerste even in de preferences van safari en dan voornamelijk naar de homepage onder general en naar extensions (zet deze allemaal even uit om te testen).

Update:
Op http://www.macuser.de/thr...ealth-com-bekannt.732285/

Geven ze de tip om safari te resetten:

Start Safari with Shift key from the dock.
Then Safari -> History and Website Clear Data.

[ Voor 27% gewijzigd door Pompiedom op 03-11-2015 23:34 ]

We create our own reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Onthoud gewoon 1 ding. Safari gaat jou echt niet vertellen dat je systeem geinfecteerd is met een virus. Dat zal alleen een virusscanner doen. Dit is gewoon scam van de bovenste plank. Ze proberen je te laten klikken op een link naar een te duur verkochte virusscanner of wellicht is de "virusscanner" een echt virus!!
Nooit klikken op ongewenste en/of onverwachtte popup-schermen in safari. Geldt trouwens ook voor windows gebruikers. :)

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 981447

Beste WTM,

De melding die u hier beschrijft (al enige tijd terug besef ik mij) heb ik zojuist ook gekregen. Kunt u mij misschien vertellen wat er vervolgens bij u gebeurde?

Hopelijk kunt u mij helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennjos
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-10-2024
Heb je op de link geklikt?
Zulke meldingen zullen nooit vanuit Safari komen, dus gewoon negeren als je zo'n pop up krijgt. Mocht hij blijven terugkomen dan even je Safari resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Of je hebt een extensie geïnstalleerd die hier voor zorgt. Geef je lijstje met extensies in Safari eens?
Pagina: 1